2015-03-06, 21:16
Bannlyst
Passar mamma kattjkel.
Jag skulle klappa den och den gillade det, sen efter ngon minut s bet katten mig, och jag blev arg och slog till den.

D gmde den sig och brjade gra konstiga lten.

Slppte ut den, sen kom den in och vill ha mat igen.
D blev den glad, klappade den, den fick mat.

Sen nr jag klappar den senare, s biter den mig igen, s det brjar blda.
Slr katten igen (lst allts) som en klapp p huvudet, och den blir rdd och brjar morra

Slngde ut den i vinterkylan igen.

FAN allts vad jobbiga dom r
Vill inte slppa in den igen.

Hur fr jag den att "acceptera" mig?
fr nu r den helt lg nr den ser mig
Citera
2015-03-06, 21:19
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150
Passar mamma kattjkel.
Jag skulle klappa den och den gillade det, sen efter ngon minut s bet katten mig, och jag blev arg och slog till den.

D gmde den sig och brjade gra konstiga lten.

Slppte ut den, sen kom den in och vill ha mat igen.
D blev den glad, klappade den, den fick mat.

Sen nr jag klappar den senare, s biter den mig igen, s det brjar blda.
Slr katten igen (lst allts) som en klapp p huvudet, och den blir rdd och brjar morra

Slngde ut den i vinterkylan igen.

FAN allts vad jobbiga dom r
Vill inte slppa in den igen.

Hur fr jag den att "acceptera" mig?
fr nu r den helt lg nr den ser mig

Haha varfr slog du till den? Katter r envisa och jvliga och gr som de vill. Det r inte katten som ska anpassa sig fr dig, utan det r du som ska anpassa dig efter katten. Du fr det bara ge det tid fr att den ska knna sig bekvm med dig. Fr mig tog det 3-4 r innan min katt vgade sova med mig i sngen, annars hll den sig undan. Misstnker att den blev slagen i sitt tidigare hem. Men sen lskade katten mig(enligt mig) och gosade hela tiden. Men dem r envisa, du fr helt enkelt acceptera beteendet.

Sk bara p youtube "cats are evil".
Citera
2015-03-06, 21:30
Medlem
Trollvarning, alternativt kta dumskalle. Du slr katten och undrar hur du ska f den att acceptera dig?!
Du klappar den p fel stt eller fr lnge, katter som fr nog markerar ibland med tnderna (inte alla katter dock) s lr dig att utlsa katten nr den ftt nog s ska du se att katten accepterar dig om du aldrig slr den ngonsin igen.
Citera
2015-03-06, 21:30
Medlem
Loquitas avatar
"Att en katt som kommer och lgger sig p rygg framfr dig och visar magen vill bara strka banden mellan er, hlsa och visa er vlkomna nr ni kommer hem till exempel. Prata, kommunicera. Nr en mnniska d bjer sig fram eller strcker fram sin hand fr att kela, blir detta en enorm frelmpning fr katten. Det skulle vara att jmfra med att du gr fram och strcker fram din hand fr att hlsa och de svarar med att ge dig en stor snyting. Och sjlvklart frsvarar d katten sig genom att klsa eller bita. Ofta genom att de tar tag i armen, ibland sparkar med bakbenen och sedan flyger drifrn fr att sedan sitta och putsa sig fr att lugna ner sig."

http://kattbeteende.se/kattguider/katten-bits-och-rivs
Citera
2015-03-06, 21:34
Medlem
Du fr ju titta p katten om den tycker om att du klappar den och nr det r bra. Slutar du inte ta p katten nr den tycker att det r bra s frsvarar den sig. Sluta sl den!
Citera
2015-03-06, 21:39
Medlem
Skaffa inte barn tack ! Ts! Du r ond mnniska som slr djur... Du kommer garantera sl barn
nr du skaffar ett barn... TS !!!
Citera
2015-03-06, 23:56
Medlem
Ereses avatar
Hur kan man vara s feg att man slr en liten katt? Hoppas mamma hittar din trd s du aldrig fr passa den mer.
Citera
2015-03-07, 23:29
Medlem
Zanizailas avatar
Katter bits nr man klappar dem, om det inte r riktigt hrt eller aggressivt s r det inget konstigt.
Att sl katten och undra varfr den springer ivg r dremot konstigt.
Citera
2015-03-08, 18:31
Medlem
kanelipullas avatar
r du en idoit eller.. eller bara ond? Man slr aldrig ett djur.. speciellt en katt. Den frstr inte varfr du slog den fast den bet dig. Istllet fr det kommer den att brja bli rdd fr dig och undvika dig. Katter r enormt speciella.. du kanske klappade den p fel stt. Mitt rd.. ta hand om katten vl och klappa den inte s lnge den r hos dig. Din mamma kommer att mrka frndringar i kattens beteende om du fortstter!
Citera
2015-03-09, 11:34
Medlem
Gummisulans avatar
En katt, som spinner och gillar att bli klappad, kan helt pltsligt "f nog" och nafsa efter handen. Om man inte hller koll p katten hela tiden kan ett bett ta riktigt illa och man kan brja blda. Man kan ocks bli klst. Min katt kan helt pltsligt brja "brottas" med min hand nr blir kliad p magen. Han kan bita tag i handen, in hrt, men hlla fast den. Ngon gng har jag ftt klsmrken p handen. Att sl sin, eller ngon annans katt, r inget man gr! Om du nu smllt till katten ordentligt frsta gngen r det klart att den inte litar p dig! Det bsta du kan gra r att ignorera katten nr den r inne. Sker den sig till dig kan du klappa den, men hll koll p kattens reaktion. Nr katten brjar vifta p svansen d ska man passa sig. ven om katten ligger kvar, s sluta klappa. Hll aldrig fast den eller lyft den om den spjrnar emot.
Citera
2015-03-09, 12:40
Medlem
Fleamans avatar
Lt den traska runt och bry dig inte om den, s kommer den nog inte bekymra dig. Fortstter den bitas fr du vl sga upp dig frn din post som kattvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in