2015-03-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Tror på det här. Någon som för övrigt vet namnet på MS tjej?
Båda bröderna har initialerna M.S. men flickvännerna till bröderna är Far*ah Huss*ein och An*gelica Sten*qvist. Vet inte vem som hör till vem.
Citera
2015-03-09, 08:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmumma
ändå bara positivt..tre nötter knäckta och sen typ två-tre på kåken.-5 eller 6st i samhället.
inget att gråta över,förstår inte fascinationen över detta, små kriminella som självsanerar sig lokalt bara.hoppas det blir familjefejd och ytterligare reduktion av dessa element.
Nu är du ändå bra korkad om du inte förstår att det generellt är dåligt för ett samhälle att det pågår gansteruppgörelser (om det nu är det) med dödlig utgång - särskilt i anslutning till ett vanligt bostadsområde.

Att man sedan sörjer en kriminell mindre än en oskyldig civilist är en annan sak, men vi har ju flickan,som kan ha varit fullständigt oskyldig.
Citera
2015-03-09, 08:25
Medlem
Är det någon som vet eller kan ta reda på vad RAs bror Randi är dömd för?
Citera
2015-03-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Båda bröderna har initialerna M.S. men flickvännerna till bröderna är Far*ah Huss*ein och An*gelica Sten*qvist. Vet inte vem som hör till vem.

Igår hävdade användaren brandbil att han sett en av bröderna ( jag tror det var Martin) men någon Li*a en timme före morden begicks. Det vore intressant att få en uppföljning på detta.
Citera
2015-03-09, 08:28
Medlem
var förbi platsen, ena villan där har ju övervakningskamera? den kan ha snappat upp ett ljud eller annat om den har sådan funktion.
Citera
2015-03-09, 08:28
Medlem
Running Legss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB

Enligt uppgift som jag fått i pm så är Far*ah Huss*ein bara vän med bröderna.
Citera
2015-03-09, 08:32
Medlem
Mitt första inlägg här, ber om ursäkt för eventuella formaliafel.

Den logiska röda tråden tycker jag är intressant. Med antagande om att Landvetterhistorien stämmer i stora drag:

Bilen står snyggt parkerad, varför just där och inte närmare MS flickväns hem? Tyder på att de stannat "med avsikt" men ändå inte att det var planerat i förväg att stanna just precis där. Endera har det uppkommit något tjafs i bilen eller så har de mött upp någon precis där. (Om de inte var på väg till någon som bor nära där bilen parkerats men det verkar inte sannolikt, åtminstone inget som framkommit i tråden som tyder på det)

Tjafs i bilen och stannat spontant just där på grund av tjafset? Ja det kan absolut vara så men om det är så att MS kommer direkt från en säkerhetskontroll; var kommer i så fall vapnet ifrån? BO kan ju ha haft det med men att MS själv skulle övermannat och sen knäppt tre pers låter inte logiskt.

Båda bröderna MS är misstänkta på sannolika skäl och om jag förstått det rätt är rubriceringen mord. Tyder på att bägge varit aktiva i gärningen. Hur kommer brorsa 2 som inte varit med i bilen från Landvetter in i bilden? Han torde ju inte bara hämtat eller gömt sin brorsa utan själv varit aktiv.

Min logik lutar åt att det blivit tjafs i bilen. MS har sms:at sin brorsa. Brorsan 2 har hoppat på moppen med pickan i fickan. De mötte brorsa 2 där bilen är parkerad. Brorsa 2 lämnar över pickan till brorsa 1. Brorsa 1 påhejad av brorsa 2 dammar av ett antal skott i sina antagonister och i farten skjuter han även den i sammanhanget olycksalige men naive ET.

Brorsorna hoppar på moppen och drar iväg men behöver inte åka särskilt långt då både flickvän och egen lägenhet finns i området.
Senast redigerad av The-bobber 2015-03-09 kl. 09:03.
Citera
2015-03-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Haha vilket skämt.... Då han dödar tre personer för en struntsumma på 15000 kr?
Vanligare än man tror. Det handlar nog inte främst om summan utan om att respekten börjar svikta från den som är skyldig pengar, även från folk runtomkring. Utlånaren vill inte ha rykte om sig om att kunna bli lurad på pengar.

Mordet på Adam Berg i Bålsta har jag för mig handlade om en liten summa pengar (5000 spänn?).
Citera
2015-03-09, 08:34
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Kan inte fatta hur man kan göra något sådant mot en som varit god vän, skjuta en oskyldig tjej dessutom. Hade han blivit blåst av sin polare så tror jag de skulle kunna fixa det, polare har ju inte gömt sig eller så, han var ju å hämta han från flygplatsen.

Skulle gärna att folk som känner han berättar lite om han personlighet och psykiska status. Min första tanke var att han ska ha varit under något rus, typ rohypnol, som jag vet kan få en normal person att begå rena vansinnesdåd som detta är
Kolla in gruppbilden från fb när de är i Thailand, tre står mer ihop medans BO står med större avstånd från de andra tre som står mer ihop...något redan här tyder på något.

Sorry, kan inte länka till inlägget , är på mobil ,men bilden är en av dem som det hänvisas till i början av tråden.
Citera
2015-03-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Är dom sunni muslimer från syrien?
Anhållna bröderna = libaneser
BO1 = kurd, irakisk medborgare
BO2 = jordansk medborgare (arab?)
Senast redigerad av OIKOFOB 2015-03-09 kl. 08:39.
Citera
2015-03-09, 08:37
Medlem
Har Jordanien och lebanon samma språk
Citera
2015-03-09, 08:40
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Jag är väl en inkompetent granne då. Dock är det väldigt vanligt här att folk tjafsar härute och smäller smällare och raketer.
Om det var så att de låg o förblödde och avled efter några timmar (inte troligt).
Då kan du ha någons liv på ditt samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in