2015-03-08, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Länk till källa ?

http://www.expressen.se/gt/rawand-22-skots-ihjal---tva-broder-anhallna/
Citera
2015-03-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du vet inte om hon låg i fosterställning eller vid husväggen?
Grannen såg de två som låg på marken och att den ena såg ut att vara tjej. Hittar inte vart intervjun är där personen uppger detta.
Citera
2015-03-08, 20:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil123
Såg tjejen och mar*tin ihop vid 23.30 tiden i fredags. Tätt inpå mordet

Var i Uddevalla såg du dem?
Citera
2015-03-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Här har du dem tillsammans med Farraj

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201404064362398&set=a.24377525420 29.188104.1198206961&type=1&theater

Citat:

Vem är Martins tjej?
Citera
2015-03-08, 20:24
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tener
Jag tror bara att det är en av bröderna som är häktade, och en annan person. Hade BÅDA bröderna varit häktade känns det som att blaskorna hade fått nys om det och använt detta i ledrubrikerna. Bara en känsla men...
Ingen utav dom är häktade, håll isär begreppen.
Citera
2015-03-08, 20:24
Medlem
FastRabbits avatar
Citera
2015-03-08, 20:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Grannen såg de två som låg på marken och att den ena såg ut att vara tjej. Hittar inte vart intervjun är där personen uppger detta.

Ok, jag trodde det var din granne som berättat det för dig.
Citera
2015-03-08, 20:25
Medlem
Citat:

Varför censuerar du ett ensamt förnamn? Du har uppenbarligen inte fattat anledningen till varför man censuerar här...

Varför skriver alla nu att hon var i baksätet? Hon låg uppenbarligen ute, då vittnet sett att en tjej låg ner på marken.
Citera
2015-03-08, 20:27
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Skulle tro att det är skokvitton.
Humor... mitt i tragedin.

Det lär vara massor av förmodade bevisföremål, kanske vapen, ammunition, klädespersedlar, mobiltelefoner, knark, whatever,,,, det är ju inte få påsar. Och sannolikt att mördaren/mördarna dumpade vad dom trodde var "farligt" i vietnam-kompisens Jarlsgate-lägenhet, belägen ett stenkast från mordplatsen. Dådet var välplanerat, kanske inte avrättningen, men en skuld skulle betalas, om ej så... pang-pang-pang. Mina fem ören...
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Lite citat:

Citat:
Senare på söndagseftermiddagen anhölls två bröder misstänkta för trippelmordet där en 18-årig kvinna, Alaa Farraj och Rawand Aziz sköts till döds.
Samtidigt som gripandet, bara någon kilometer från platsen, hölls en minnesceremoni för Rawand Aziz. En 22-årig Uddevallabo och pojkvän till den 18-åriga kvinnan, som sköts till döds. Närmare ett hundra personer strömmade på söndagen till moskén i Uddevalla för att hedra honom.
– Jag träffade honom i fredags, han hade planer på att flytta. Han ville köpa nytt hus och hade planerat det länge så jag skulle hjälpa honom. Han ville skaffa sig en framtid där, en familj där. Han bodde ihop med sin flickvän och drömde om det. Men de lät honom inte göra det, säger hans bror, Randi Aziz.

Citat:
Både Rawands bror och hans vänner beskriver honom som mycket god vän med Alaa Farraj. De vittnar alla om att de umgicks ofta och tyckte om varandra. De berättar också att Rawand älskade sin flickvän, den 18-åriga kvinnan som också sköts, natten mot söndag.

Citat:
Precis som Alaa Farraj, har Rawand Aziz tidigare dömts för brott. 2012 dömdes både han och Alaa Farraj – tillsammans med ytterligare sju personer – för en grov misshandel av tre personer.
Rawand Aziz dömdes till åtta månaders fängelse, men frigavs villkorligt i maj 2013. Enligt vännerna har det sedan dess inte varit något bråk kring honom.
– Det var lite dåligt umgänge ett tag, men det var inte alltid så. Det tror man inte, men så var det. Jag har svårt att förstå att han är borta nu. Det känns overkligt, säger vännen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Varför censuerar du ett ensamt förnamn? Du har uppenbarligen inte fattat anledningen till varför man censuerar här...

Varför skriver alla nu att hon var i baksätet? Hon låg uppenbarligen ute, då vittnet sett att en tjej låg ner på marken.

En person som jobbat inom det avspärrade området har bekräftat för mig att ET låg i baksätet.

Ett civilt vittne som troligtvis inte sett en död människa innan, inte heller skjuten till döds, har nog inte helt enkelt att minnas var och vad som sågs.
Citera
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
För mord finns livstid som påföljd. Vid trippelmord har jag svårt att se att domstol inte skulle döma ut det. Emellertid får någon under 21 år inte dömas till livstid. Eftersom MGM är precis 21 och 22 kan en domstol säkert finns ett antal förmildrande omständigheter och med lite straffrabatt hamnar vi då kanske på en påföljd mellan 6 månader och 3 år
6 månader för trippelmord Du gör nog bäst i att jobba kvar på Maccen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in