2015-03-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubben.66
Vad får man straff för trippel mord om man är född 92-93

För mord finns livstid som påföljd. Vid trippelmord har jag svårt att se att domstol inte skulle döma ut det. Emellertid får någon under 21 år inte dömas till livstid. Eftersom MGM är precis 21 och 22 kan en domstol säkert finns ett antal förmildrande omständigheter och med lite straffrabatt hamnar vi då kanske på en påföljd mellan 6 månader och 3 år
Citera
2015-03-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
haha Så ditt exempel på när skor haft betydelse är detta ännu icke uppklarade mordfall?
Det var mitt sista svar till dig. Bye.
Känner du dig lite dum nu, det förstår jag...
Ännu icke uppklarade mordfall?
Är inte Arbogamorden uppklarade?
Citera
2015-03-08, 18:59
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Är det någon som vet ifall bröderna M och/eller M var med vid stormningen av brottsplatsen igår? Det skulle ju kunna vara ett försök att förstöra bevis. Dvs om polisen hittar spår efter M eller M så kan de hävda att det kom dit vid stormningen.

Man bör ju vara bra dum i huvudet om man försöker sig på något sådant. Men gärningsmännen verkar inte direkt vara medlemmar i Mensa så det kanske inte är omöjligt.
Citera
2015-03-08, 19:00
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Joggaren kan alltså ha öppnat dörren för att kolla om personen levde.

Bilen är fyrdörrars och bakdörrarna var stängd. Varför öppna framdörren för att se om en i baksätet lever?
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubben.66
Vad får man straff för trippel mord om man är född 92-93
Ungdomsrabatten upphör vid 21 års ålder så det är livstid som gäller.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
De kanske har stängt ned sina konton. Okej så bröderna taggade sig själva (????? hur vet vi det?????) och vem är då M?

Vadå hur man vet det, jo eftersom bröderna har taggat sig själva i bilden.
Citera
2015-03-08, 19:01
Medlem
Citat:
Det har jag gjort och skoavtryck eller att GM köpt nya skor har aldrig fått någon fälld. Förutom när de klivit i blod och behållit skorna. Jag har ingen prestige och kommer att sluta tjata när du har visat en enkel länk.

Skoköp i sig är inget bevis så klart men om du tror att endast skoavtryck i blod är av värde i en mordutredning så är du helt ute och cyklar. Faktum är att skoavtrycken är väldigt personliga. Storlek, mönster, hur man slitit skorna och andra karakteristika gör att avtrycken nästan är lika personliga som fingeravtryck. Polisen har insett det här för många år sedan och gör avgjutningar, har register osv som de kan samköra mot en MGM. Att gå ut och köpa skor kan alltså vara en helt slumpmässig handling men en bra utredare hatar slumpen och går nog till botten med varje indicium.
Citera
2015-03-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Du tror inte det hade nått media nu eller? Haha, snälla, gå och trolla i någon annan tråd. Skulle några hämnas med att skjuta några andra på mordplatsen där flertalet poliser och sörjande befinner sig? Haha... Du är för mycket.

Skriver bara vad jag fick höra, vi får väl se om det var någon sanning i det eller om folk ser i syne.
Citera
2015-03-08, 19:02
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sånny
Jag fattar inte.... Om det nu är bröderna som blivit gripna, varför lägga upp denna posten på facebook - "Vi ses på andra sidan mina bröder! Vila i frid!"

Det är väl inte alls konstigt? Om GM är nära vänner med BO och försöker se oskyldiga ut vore det väl snarare väldigt märkligt om dom inte skrev nåt liknande? Det gäller ju att se ut som om dom sörjer dådet...
Citera
2015-03-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
För mord finns livstid som påföljd. Vid trippelmord har jag svårt att se att domstol inte skulle döma ut det. Emellertid får någon under 21 år inte dömas till livstid. Eftersom MGM är precis 21 och 22 kan en domstol säkert finns ett antal förmildrande omständigheter och med lite straffrabatt hamnar vi då kanske på en påföljd mellan 6 månader och 3 år
Kan väl kanske finnas en rad "försvårande" omständigheter också som kan leda till längre straff? 6 mån-3 år låter väldigt lite om man varit med och pangat 3 personer och däribland en "oskyldig" tjej.
Citera
2015-03-08, 19:03
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
"För 2 minuter sedan" - http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3821769-trippelmord-i-uddevalla

- "Det har förekommit uppgifter i media om att ytterligare personer skulle vara anhållna i sin frånvaro. Men det stämmer inte", enligt Lars-Gunnar Gustafsson, biträdande vakthavande befäl vid polisens Region Väst.

- Det är bara dessa två personer, säger han till GP.

Däremot, erfar GP från en källa med insyn i utredningen, letar polisen efter fler personer som kan ha anknytning till de misstänkta.
Citera
2015-03-08, 19:03
Medlem
Citat:
haha Så ditt exempel på när skor haft betydelse är detta ännu icke uppklarade mordfall?
Det var mitt sista svar till dig. Bye.

Här har du ett fall när skor som inte hittas men som man vet att den misstänkta har ägt, har haft betydelse för en fällande dom.

http://mobil.svd.se/nyheter/16-ar-for-trollhattemord_svd-3007144
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in