2014-12-17, 01:32
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Hur mycket drar hon in på sin blogg tror ni?
Förmodligen ganska lite, det är ju ingen blogg som har ett kommersiellt intresse. Däremot har hon ju fått möjlighet till andra skribentjobb genom sitt bloggande.
Citera
2014-12-17, 01:41
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Förmodligen ganska lite, det är ju ingen blogg som har ett kommersiellt intresse. Däremot har hon ju fått möjlighet till andra skribentjobb genom sitt bloggande.

Jag får intrycket av att de flesta bloggare faktiskt inte tjänar så himla mycket på själva bloggen utan det är aktiviteterna kring bloggen som genererar mest pengar.

Se: Blondinbella och Kenza.
Citera
2015-02-21, 14:47
Medlem
tendstickans avatar
Lady Dahmer är en grym bloggare, det enda som är trist är att hon inte bloggar ännu oftare! Så många kränkta människor i denna tråd, som "skvallrar" om ganska ovidkommande saker som brutna vänskapssrelationer, oavslutad gymnasieutbildningar etc. som de inte har nåt med att göra. Jag tycker det är ganska ynkligt, samtidigt rätt intressant att så många här verkar ha ett behov att lägga ner energi på att hitta så pass ointressanta detaljer om någon de inte tycker om. Stort LOL på hela tråden, ärligt talat.

Peace out.
Citera
2015-02-21, 15:15
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tendstickan
som "skvallrar" om ganska ovidkommande saker som brutna vänskapssrelationer, oavslutad gymnasieutbildningar etc. som de inte har nåt med att göra.

Fast det är definitionen av skvaller.

Vi skvallrar om ovidkommande saker.
Citera
2015-03-08, 19:03
Medlem
En fråga.. kanske är något jag missat...

Men är hon seriös eller skämtar hon bara?

Så fort någon öppnat dammluckorna på facebook eller liknande då haglar attacker och rent hat nästan direkt.
Men den här "Lady" verkar få ströva fritt? Har jag missuppfattat hennes syfte?
Citera
2015-03-08, 19:09
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wompa
Men den här "Lady" verkar få ströva fritt? Har jag missuppfattat hennes syfte?

Den här "Lady:n" () tjänar bra på att bli "hatad".

Denna tråd är GULD för henne. Bli hatad, få pengar. Nice work if you can get it.
Citera
2015-03-11, 14:53
Medlem
Vem är denna idiot egentligen? Nu säger hon att hon vill splittra alla relationer kvinnor har med män, och undrar hur man ska göra då. Alla män är förtryckare enligt henne.
När jag tog upp det blir jag blockad, hon tål inte kritik, hon är precis en sådan rabiat hatisk "feminist" som har kidnappat feminismen och gjort att jag aldrig kan kalla mig feminist och inte heller rösta på Fi, inte för att jag skulle ha gjort det i alla fall.
Citera
2015-03-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Den idioten (som är gift med henne) verkar vara världens största toffel och självhatare så hon är säkert ivrigt påhejad av honom.

Är hon på allvar gift? Har det spruckit? Är han otrogen? är det därför hon är så himla bitter och hatisk?
Citera
2015-03-11, 15:06
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Är hon på allvar gift? Har det spruckit? Är han otrogen? är det därför hon är så himla bitter och hatisk?

Av vad jag läste på hennes blogg så stack hennes pappa med hennes bror till Grekland när hon var liten, så det är väl de sedvanliga "daddy-issues" som hon aldrig har hanterat utan istället hatar hon alla män.

Men ja, hon är gift och han förtrycker henne med att försörja henne till större del, men att hon nu uppmanar att kvinnor att bryta sina relationer med män betyder väl att hon ska stå på sina egna två ben. Jag antar att pappan får vårdnaden över hennes son också, nu när hon ska bryta med alla män.
Citera
2015-03-11, 16:03
Medlem
NoTruces avatar
Lady Dahmer ser inte verkligheten på samma sätt som vi andra. Inte nog med hennes radikala och generaliserande hållning inför "strukturer" som aldrig någonsin går att bevisa; hon är dessutom intellektuellt ohederlig och jävligt ohyfsad. Nu är ju dessa begrepp naturligtvis något som uppfunnits av patriarkatet, så hon har alltid ryggen fri. Hon är helt oförmögen att se sin egen dubbelmoral och byter ståndpunkt oftare än trosor (ska inte gå djupare in på den jämförelsen, av hänsyn till medflashbackare).

Att en person som har för vana att skriva "käft, tönt", "stick för fan", "vill gnugga min blodiga mensfitta i ditt ansikte" och dylikt i tid och otid blir inbjuden till morgonsoffor, skriver krönikor i Amelia, Metro debatt och i allmänhet hålls som någon slags feministiskt orakel, det övergår mitt förstånd. Det visar väl snarare på hur djävla djupt rötan och korruptionen går i den "intellektuella" debatten och hur starkt fäste den kulturmarxistiska agendan fått i dagens samhälle. Allt är någon annans fel (mäns), jämt. Det går alltid att skylla på strukturer, strukturell rasism och glastak. Inget av detta går någonsin att bevisa, men det spelar ingen roll. Det finns hierarkier där man delar in människor beroende på hudfärg, och samtidigt är man naturligtvis icke rasist. Märkligt att det alltid är de som skriker högst om att andra är rasister (LD inkluderad) är de som själva regelbundet använder sig av termer som "rasifierad", "svarta kroppar", "vita manstårar", "vita kränkta män" osv.

Ska man dra in det bibliska har LD och hennes följe inte bara en bjälke i ögat utan ett helt jävla sågverk. Pardon my French.
Senast redigerad av NoTruce 2015-03-11 kl. 16:07.
Citera
2015-03-11, 17:04
Medlem
NoTruces avatar
Case in point:

https://twitter.com/ladydahmer/status/575686283307188224
https://twitter.com/ladydahmer/status/575686631551856640
https://twitter.com/ladydahmer/status/575686790436241409

Vad ger en människa rätten att uttrycka sig på det här sättet gentemot andra? Tjejen hon "diskuterar" med verkar ju också väldigt tålmodig och lägger fram sina åsikter sakligt. Men det hjälper inte. Hela världen är emot LD. Den minsta gemensamma nämnaren i alla bråk LD är inblandad i är ju hon själv. Kanske något att fundera på?

Jag räknar kallt med att hon kommer göra en raid här senare och skärmdumpa mina inlägg och lägga upp dem för att inhösta snyftpoäng. Det är så de gör.
Citera
2015-03-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Lady Dahmer ser inte verkligheten på samma sätt som vi andra. Inte nog med hennes radikala och generaliserande hållning inför "strukturer" som aldrig någonsin går att bevisa; hon är dessutom intellektuellt ohederlig och jävligt ohyfsad. Nu är ju dessa begrepp naturligtvis något som uppfunnits av patriarkatet, så hon har alltid ryggen fri. Hon är helt oförmögen att se sin egen dubbelmoral och byter ståndpunkt oftare än trosor (ska inte gå djupare in på den jämförelsen, av hänsyn till medflashbackare).

Att en person som har för vana att skriva "käft, tönt", "stick för fan", "vill gnugga min blodiga mensfitta i ditt ansikte" och dylikt i tid och otid blir inbjuden till morgonsoffor, skriver krönikor i Amelia, Metro debatt och i allmänhet hålls som någon slags feministiskt orakel, det övergår mitt förstånd. Det visar väl snarare på hur djävla djupt rötan och korruptionen går i den "intellektuella" debatten och hur starkt fäste den kulturmarxistiska agendan fått i dagens samhälle. Allt är någon annans fel (mäns), jämt. Det går alltid att skylla på strukturer, strukturell rasism och glastak. Inget av detta går någonsin att bevisa, men det spelar ingen roll. Det finns hierarkier där man delar in människor beroende på hudfärg, och samtidigt är man naturligtvis icke rasist. Märkligt att det alltid är de som skriker högst om att andra är rasister (LD inkluderad) är de som själva regelbundet använder sig av termer som "rasifierad", "svarta kroppar", "vita manstårar", "vita kränkta män" osv.

Ska man dra in det bibliska har LD och hennes följe inte bara en bjälke i ögat utan ett helt jävla sågverk. Pardon my French.

Det är dessutom fel att påstå att det enbart är män som skapar vissa "strukturer". Ta till exempel mode- och kvinnotidningarna. Solo, Cosmopolitan, Veckorevyn, m m, vilka är det som styr dessa tidningar? Jo, kvinnor i de flesta fall. Ändå är det samma kvinnobild som visas där som i alla andra tidningar, kvinnan ska vara glad, lättillgänglig, flörtig, småsexig men inte för sexig, posera kvinnligt, vara pinnsmal, och så vidare. När nu kvinnor har makten varför går de med på att följa samma "strukturer"? Kanske för att det inte handlar om detta utan om pengar. Det säljer helt enkelt, oavsett vad vissa "feminister" anser. Om nu man vill ända kvinnobilden så borde man givetvis välja bort dessa tidningar.

Det förvånar mig inte att Lady Dahmer själv blivit lämnad, saknat en pappafigur. Det är logiskt. Hur hon däremot kan leva med en man när nu "alla män är förtryckare" är för mig en gåta, men jag antar att det är på upphällningen. Inte förvånande, vilken man skulle stå ut med att ha en manshatande sambo som skriver att hon vill spräcka alla kvinnors relationer med män och undrar hur hon ska göra det.
Det som gör mig förbannad är att Lady Dahmer-typer, som @sinoes @feministfest på twitter, inbillar sig att de är feminister.

Feminism handlar ju om att inte döma utifrån kön, men det är just vad dessa "feminister" gör. Det mest uppseendeväckande är ju att de trots allt skit de skriver stöttas på t ex twitter och genom sina bloggar och upplyfts till auktoriteter när det gäller feminism.
Jag kan aldrig kalla mig feminism, trots att jag är kvinna, när det finns idioter som dessa som tar ensamrätt på feminism.

Feminism för mig handlar inte om att män eller kvinnor är onda eller goda, utan om att alla ska ha samma rättigheter. Ingen ska diskrimineras, när det gäller lön, möjligheter till arbete, utbildning, att göra karriär, att ha rätt till sin kropp. Om en kvinna vill sminka sig och klä sig traditionellt "kvinnligt" så ska det inte vara mindre feminism. Om en man vill vara mer feminim och bete sig "omanligt" så är det också okej, men vi ska inte reduceras till könslösa hens. vi är fortfarande man och kvinna, det finns fortfarande vissa skillnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in