2015-03-08, 18:22
Medlem
Jag tror att utvecklingsstörning står att finna hos minst en av bröderna.
Citera
2015-03-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Tror ni den ena brorsan kan ha "lurat" till sig poliserna för att den andra brodern ska kunna smita?
Du vill inte svara mig?
Och nej, så går det inte till.
Vad baserar du den här tesen på? Hade brorsan nya skor?
Citera
Medlem
Scapulas avatar
Väldigt mycket spekulationer om sånt som är bekräftat tycker jag. Bägge bröderna Saliba blev ju tagna av poliserna uppe på lillbräckan, visar en FILM på expressen.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Vilket inlägg är det vi pratar om och är det bara bröderna som gillat inlägget? Och vad står ** för vilka bokstäver?

Dom taggade sig själv inklusive M.

https://www.facebook.com/mohammed.alfa**a3 =r

-Nu har vissa från listan som nämnts, tagit bort sig ser jag. Var 49 förr när jag såg, som taggade sig själva tidigare, nu 44. Antar vissa av dom läser tråden.
Senast redigerad av henkess 2015-03-08 kl. 18:27.
Citera
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Nej, inte upprepande info. Tidigare talades det om det inlägg hans bror M*rtin S*liba hade skrivit på sin sida. Två olika saker.

Ha? Har sett detta hela dagen.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vad vet vi om de gripna misstänkta gärningsmännen? På filmen som ligger på Expressen så framgår det klart att de är mörkhyade (typ somalier), ej mellanöstern.

Väldigt tungt beväpnad polis också. Allt tyder på organiserad kriminalitet kring knark/spice-försäljning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är inte polisen kvar där? Vad för skott?

Sonen till min dotters kollega var vittne, 50 meter ifrån.
Citera
2015-03-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peacock74
Sonen till min dotters kollega var vittne, 50 meter ifrån.

really?
Citera
2015-03-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarAftonblaskan
Så det är två babbar som är gripna? Det var väl det mest troliga och det vi alla här visste... Studieskulder på Chalmers? Haha, ja då knäpper man verkligen 3 pers... Definitivt någon uppgörelse alt bråk som gått väldigt snett. Då BO's inte var några duvungar heller. Dom gick väl på droger och hade haft med polisen att göra förut.

Är man en elak människa om man inte tycker ett dugg synd om någon av dom? Man får det livet man väljer.

Mm, dessa rykten har bröderna själva säkerligen spridit för att framstå som intellektuella men vi normalbegåvade ser igenom skitsnacket. Det handlar säkerligen mer om knarkskulder än studieskulder. Hur ska man kunna betala tillbaka något när man inte har en hederlig inkomst? Kanske behöver man röka gräs för att hitta en lösning för att en rationell sådan finns inte.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Är det samma hus som brann för någon vecka sedan?
Kan inte avgöra det, här iaf en bild från branden. Det är ju ett antal fastigheter i området, och om branden öht har nån koppling till mordhistorien, vet jag inte. Bor inte i Uddevalla, gjorde det för åratal sedan, så jag har ingen möjlighet att okulärbesikta områdena, vilket jag eljest gjort.

http://bohuslaningen.se/image_processor/1.3806116.1425159954!/image/378014168.jpg_gen/derivatives/full/378014168.jpg?maxWidth=800
Citera
Medlem
För att gå OT men ibland är skoavtryck viktiga. Om nu GM köpte nya skor på skopunkten för 10 dagarsedan och man hittar avtryck på platsen med samma mönster som dessa köpta skor, kan det bli knivigt att förklara varför man kasta sina nya skor och köpte nya igen.

Hur vet polisen att de köpt skor för 10 dagar sedan?
Jag ibland berättar en "vän" det ibland skvallrar banken vart du handlat med ditt kort.

Även länk för när skoravtryck varit en del i bevisningen.

http://www.kristianstadsbladet.se/hassleholm/dna-och-skoavtryck-fallande-bevis/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Tror ni den ena brorsan kan ha "lurat" till sig poliserna för att den andra brodern ska kunna smita?
Vet inte men jag kan dock tänka mig att de skyddar varandra och inte alls främmande för att lämna falskt alibi om det är aktuellt. Har de haft broder-tid i avskildhet kan de ha snacka ihop sig om vad de ska säga till polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in