2015-03-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Sluta tramsa. Det är ingen som påstått att det är något bevis. Läs och tänk istället.
Jo, det ansågs vara indicier, vilket det inte är. Flera av de inläggen har tack och lov tagits bort.
Jag läser och tänker, därför tyckte jag att det var löjligt när detta ansågs som bevis för vem som är skyldig.
Citera
2015-03-08, 17:52
Medlem
MickeLilltrolls avatar
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3821769-trippelmord-i-uddevalla
Lite foton upplagda. Bland annat har de tagit en massa bevis (papperspåsarna).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Om det blir någon FUP på dessa, de kanske avförs. Tänk på Anna Lindh, i jakten på hennes mördare så plockade de in fel snubbe först. Kvällspressen visste att gripande skulle ske och var där och förevigade det.

Jo men nu vet de ju att han var på Skopunkten och handlade pjucks. Aldrig att han får gå fri.
GW
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divad88
Vad spelar det för roll att han har NYA SKOR?
För det kan tyda på att han gjort sig av med de skor som kanske användes på brottsplatsen och som lämnat DNA eller skovtryck på brottsplatsen eller som kan ha samma lera i sulan som finns på brottsplatsen :P
Citera
Bannlyst
Citat:
I Sverige tillämpas fri bevisföring. Det går alldeles utmärkt för åklagaren att ta med det som bevisning om denne önskar.

Jag försökte förklara så att han skulle förstå sammanhanget, och skrev att han inte kan fällas för ett par nya skor eftersom folk i denna tråden hellre tramsar än att läsa.

Tack
Citera
2015-03-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
En kvalicerad gissning till varför polisen hittade GM såpass snabbt är väl att dom checkade mobiltrafiken för BO.

En alternativ teori kan väl förresten vara att GM och BO planeringsmässigt skulle vara det omvända, dvs att det var GM som lurats dit av BO och överraskande försvarade sig med skjutvapen. Någon form av intern uppgörelse mellan dessa mönsterpojkar som gått snett verkar det i alla fall solklart handla om.

Martin S*iba & co är misstänkta om jag förstår det korrekt och om mobiltrafiken senast gått till S*liba blir jaga inte förvånad om han är skyldig. Poserar på Facebook med vapen och verkar leva efter en typisk blattementalitet hos killar där det är viktigt att för minsta möjliga ansträngning vara snygg (vältränad och vältrimmad) och exotisk och populär hos brudarna och ge sken av att leva något slags "glider-på-enräkmacka-liv" när de i verkligheten förmodligen lever på socialbidrag som de drygar ut med droghandel och för pengarna köper de vita Adidasskor, sprit och knark och feta guldhalsband.
Citera
Medlem
Uddevalla e bara 30 tusen invanare i den lilla byn, inte sa svart att luska ut vem som sysslar med illegala aktiviter eller? Speciellt snorungarna. Hoppas nu att det blir ett cased closed, och tamefanigen livstid eller dodsstraff at dessa kackerlackor som har gjort det.
Citera
Medlem
sircams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruger76
Någon som vet om det är bekräftat att det är de två bröder som diskuterats här den senaste timmen, som är gripna?

Det ska vara 2 brödrapar här, vietnames och libanes. En av varje är gripen...
Citera
2015-03-08, 17:54
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Som ett anti-bevis nu då bara om han har destruerat de gamla dojorna.
Dom gamla, ev kastade skorna, finns i närmaste skräp-container, blattar begriper inte bättre, dom dojorna kommer att hittas.
Citera
2015-03-08, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
I så fall måste det bevisas att skorna som gjort avtryck på brottsplatsen har "försvunnit" och att de har tillhört den anklagade..... suck

Absolut måste detta bevisas, men som jag skrev i mitt första inlägg så är det nog inte till den misstänktes fördel om har NYA skor, varför isf inte ta på sig ett par begagnade.

Killen verkar inte vara en raketforskare, om han nu är GM...

Fattar du vart vi vill komma?

Släpp skorna tack, en teroi som nämndes i mitt första inlägg.
Citera
2015-03-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Barn är nästan alltid änglar i sina käras ögon.

Dessa är ju själva upptagna med att syssla med tvivelaktiga aktiviteter. Så pass att de misslyckas att uppfostra sina "änglar". Tror knappast att päronen är jurister, läkare, ingenjörer ... you name it. Tro mig ... föräldrarna är minst lika störda som sina barn om de är så pass trångsynta.
Citera
2015-03-08, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Expressen GT har kunnat gå ut med identiteten på ett av BO: Alaa Farraj 21 år.
Dömd för grov misshandel, nyss utkommen efter 5 mån i fängelse, dömd för narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.

Familjen säger att de har förlorat en "ängel och glädjespridare som inte ville någon illa"!
Ja man kan ju förstå hur deras paradis och himmelrike ser ut, ungefär som vilken stad som helst i Syrien just nu... Svårt att se hur en ängel kallblodigt mördar och misshandlar folk, gott att de fått tag på de moppe burna babbarna, har de kommit fram något om orsaken till dådet? Typ såldt härsket knark eller en blåsning på pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in