2015-03-08, 17:47
Medlem
Kruger76s avatar
Någon som vet om det är bekräftat att det är de två bröder som diskuterats här den senaste timmen, som är gripna?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Nej. Vad får dig att tro det? Att befinnas skyldig kräver "utom rimligt tvivel". Men du tror att bara en person köpt nya skor den månaden?
.

Jag skrev inget om att befinnas skyldig. Om du har varit på en rättegång så vet du att åklagare kan blanda friskt med bevis och indicier varmed försvunna skor kan vara en nackdel för den tilltalade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Nej. Vad får dig att tro det? Att befinnas skyldig kräver "utom rimligt tvivel". Men du tror att bara en person köpt nya skor den månaden?

Nej. Nya skor är inte något bevis för att du har mördat någon.
Tur att du inte är polis eller advokat.

Har jag sagt det?

Så det är inte alls misstänksamt att personen under loppet av ett dygn har helt nya skor? Du hade inte anmärkt det vid en anhållan menar du? Har inte sagt att det kan användas som bevis i utredningen eller att han kan fällas för det din idiot, men det är väl jävligt bra tajming antar jag?
Citera
2015-03-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus1
Dom två första siffrorna är var man är född, den tredje siffran är vilket kön, ojämn är man och jämn är kvinna och den sista siffran är en kontroll siffra som man får fram genom hela personnumret en uträkning som jag inte kommer ihåg just nu.
Skitenkelt att räkna ut. Här kan du se hur det går till: (FB) Hur räkna ut de fyra sista siffrorna?
Citera
2015-03-08, 17:48
Medlem
En av bröderna har en muppbild på sin Facebook där han står med en Ak-47 och siktar..... Med stängt öga

Jävligt Tony Montana
Citera
2015-03-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Håller med

Poliserna måste ha arbetat jävligt fort, med andra ord måste många tips inkommit eller så har bevisbördan varit såpass tung så att dom kunnat misstänka dom som GM direkt?

Hylsor, fingeravtryck på bil, fotspår mm?

Ser för övrigt ut som han som blir griper har NYA SKOR, isf är han mer efterbliven än man kunde ana...

Hade väl varit ännu mer efterblivet ifall han hade behållit de skor som han hade när han (på sannolika skäl) begick morden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sånny
Jag fattar inte.... Om det nu är bröderna som blivit gripna, varför lägga upp denna posten på facebook - "Vi ses på andra sidan mina bröder! Vila i frid!"

Tror inte dom är misstänkta för morden. Tror mer att polisen greppar halmstrån och griper alla i deras närhet.
För att vilseleda kanske? Minns förr när jag bodde hemma så hade vi en granne som mördade sin polare, sen stack han hem och beklagade sig sorgen på playahead. Åkte dit dagen efter och blev dömd för mord med DNA. Så det händer allt.
Citera
intermittentexplosivitets avatar

Moderatormeddelande

Postat av intermittentexplosivitet 2015-03-08, 17:49
Moderator
Länk till sammanfattning finns i första inlägget.
/Moderator
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Har jag sagt det?

Så det är inte alls misstänksamt att en person som under loppet av ett dygn har helt nya skor? Du hade inte anmärkt det vid en anhållan menar du? Har inte sagt att det kan användas som bevis i utredningen eller att han kan fällas för det din idiot, men det är väl jävligt bra tajming antar jag?
I Sverige tillämpas fri bevisföring. Det går alldeles utmärkt för åklagaren att ta med det som bevisning om denne önskar.
Citera
2015-03-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
En kvalicerad gissning till varför polisen hittade GM såpass snabbt är väl att dom checkade mobiltrafiken för BO.

En alternativ teori kan väl förresten vara att GM och BO planeringsmässigt skulle vara det omvända, dvs att det var GM som lurats dit av BO och överraskande försvarade sig med skjutvapen. Någon form av intern uppgörelse mellan dessa mönsterpojkar som gått snett verkar det i alla fall solklart handla om.

Ja det känns ju inte omöjligt att det är mobiltrafiken som lett polisen rätt men det kan ju även finnas någon som lämnat information om ett eller annat.
Citera
2015-03-08, 17:50
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det har även varit folk i tråden som tycker att både offren som ligger på gatan ser ut som killar så vad jag vet är det inte fastlaget om vem som satt i bilen. Om bilen hade tonade rutor verkar det dock lite konstigt att en joggare gick fram för att titta in om det nu var så han fann BO.

Joggaren kanske gick fram och tittade in i bilen pga att en eller flera dörrar stod öppna, men inga människor i närheten.
Citera
2015-03-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Jag skrev inget om att befinnas skyldig. Om du har varit på en rättegång så vet du att åklagare kan blanda friskt med bevis och indicier varmed försvunna skor kan vara en nackdel för den tilltalade.

I så fall måste det bevisas att skorna som gjort avtryck på brottsplatsen har "försvunnit" och att de har tillhört den anklagade..... suck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in