2015-03-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Från sammanfattningen:

Jag tycker det låter som personerna blivit hotade direkt i bilen och kanske utdragna. Varför annars stänger de inte dörrarna när en annan sitter i baksätet och de tänkt gå en bit bort?
Varför måste dom stänga dörrarna? Är det lag på det?
Citera
2015-03-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Absolut, OM det nu är så att han bytt skor, till ett par nya oanvända så lär Polisen iaf ställa frågan varför han har nya skor mellan mordnatten och tillfället han greps, hur stor är chansen att någon helt plötsligt tar på sig ett par nya skor under det tidsloppet om man blir misstänkt?

Bara en teori men jag hade själv ställt frågan om jag var polis.

Jo visst. Vi får se om det dyker upp i FUPen.
Citera
2015-03-08, 17:42
Medlem
Expressen GT har kunnat gå ut med identiteten på ett av BO: Alaa Farraj 21 år.
Dömd för grov misshandel, nyss utkommen efter 5 mån i fängelse, dömd för narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.

Familjen säger att de har förlorat en "ängel och glädjespridare som inte ville någon illa"!
Senast redigerad av Dramig 2015-03-08 kl. 17:50.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är ju helt klockrent om dom tom använt fordon som är registrerade inom familjen.

Dessa raketforskare.

Dom tog sig inte ens tid att sno en moped. Dom som sa att det var professionella GM, bör ta tillbaka det nu. Riktiga klåpare.

-(om det nu är dom.)
Senast redigerad av henkess 2015-03-08 kl. 17:44.
Citera
Medlem
Kan de finnas fingeravtryck på ex hittade tomhylsor eller försvinner dom av typ värmen
Citera
2015-03-08, 17:43
Medlem
Citat:
Har jag missat, tyckte iaf hans vita skor han har på sig när han blir gripen ser helt nya ut. Vita skor håller sig inte länge vita i detta vädret.

Han tog på sig sina "lucky shoes" i rädsla för att bli ertappad av Polisen. Stackaren glömde att han hade skyltat med vapen på Facebook bl a. Eller jag tar tillbaka det där ... han är ingen "stackare".
Citera
2015-03-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Som en skicklig åklagare kan använda som en besvärande indicie med ev andra bevis på att han befann sig på brottsplatsen.
Nej. Vad får dig att tro det? Att befinnas skyldig kräver "utom rimligt tvivel". Men du tror att bara en person köpt nya skor den månaden?

Citat:
Absolut, OM det nu är så att han bytt skor, till ett par nya oanvända så lär Polisen iaf ställa frågan varför han har nya skor mellan mordnatten och tillfället han greps, hur stor är chansen att någon helt plötsligt tar på sig ett par nya skor under det tidsloppet om man blir misstänkt?

Bara en teori men jag hade själv ställt frågan om jag var polis.
Nej. Nya skor är inte något bevis för att du har mördat någon.
Tur att du inte är polis eller advokat.
Citera
2015-03-08, 17:44
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Jo visst. Vi får se om det dyker upp i FUPen.
Om det blir någon FUP på dessa, de kanske avförs. Tänk på Anna Lindh, i jakten på hennes mördare så plockade de in fel snubbe först. Kvällspressen visste att gripande skulle ske och var där och förevigade det.
Citera
2015-03-08, 17:45
Medlem
Nostradamus1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Sant tidigare kunde man se på sista siffrorna (en av siffran?) om en person var invandrare eller inte!

Dom två första siffrorna är var man är född, den tredje siffran är vilket kön, ojämn är man och jämn är kvinna och den sista siffran är en kontroll siffra som man får fram genom hela personnumret en uträkning som jag inte kommer ihåg just nu.
Citera
2015-03-08, 17:46
Medlem
En kvalicerad gissning till varför polisen hittade GM såpass snabbt är väl att dom checkade mobiltrafiken för BO.

En alternativ teori kan väl förresten vara att GM och BO planeringsmässigt skulle vara det omvända, dvs att det var GM som lurats dit av BO och överraskande försvarade sig med skjutvapen. Någon form av intern uppgörelse mellan dessa mönsterpojkar som gått snett verkar det i alla fall solklart handla om.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Expressen GT har kunnat gå ut med identiteten på ett av BO: Alaa Farraj 21 år.
Dömd för grov misshandel, nyss utkommen efter 5 mån i fängelse, dömd för narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.

Familjen har förlorat en "ängel och glädjespridare som inte ville någon illa"!
Barn är nästan alltid änglar i sina käras ögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Nej. Vad får dig att tro det? Att befinnas skyldig kräver "utom rimligt tvivel". Men du tror att bara en person köpt nya skor den månaden?

Nej. Nya skor är inte något bevis för att du har mördat någon.
Tur att du inte är polis eller advokat.

Sluta tramsa. Det är ingen som påstått att det är något bevis. Läs och tänk istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in