2015-03-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Då är dom väl svenska?!!!

Nej.

Föds du i USA blir du per automatik amerikanskt medborgare. Men så är det inte i Sverige.

För att bli svensk medborgare vid födseln finns det regler, se här:

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Medborgarskap-for-barn/Automatiskt-medborgarskap.html
Citera
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Muligvis, nogen som kan bekræfte?
Svårt att säga... De sista 4 siffror är Mark 3336 - Martin 9715
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Någon som vet vilka de gripna är? Dvs GM. De är ju skäligen misstänkta för mord.

Deras namn nämns flertalet ggr i tråden om du backar lite.
Citera
2015-03-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeOne
video från ett av gripandena
http://www.expressen.se/gt/efter-trippelmorden--tva-personer-gripna/

På filmen tycker jag det ser ut som om den gripne först försökt springa iväg men ramlat omkull på backen. Kanske snubblade han på stålställningen.
Citera
2015-03-08, 16:57
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
På filmen tycker jag det ser ut som om den gripne först försökt springa iväg men ramlat omkull på backen. Kanske snubblade han på stålställningen.

Eller så insåg han hur dumt det är att fly från ett gäng tungt beväpnade poliser.
Citera
2015-03-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
AF är arab från Jordanien, muslim. Alaa Farraj är ett muslimskt namn. Kristna i Mellanöstern bär som jag förstått det inte dessa namn?

Moskén ska ha hållit minnesbön åt AF och RA så båda var medlemmar i den lokala muslimska församlingen.

ET är svensk, om jag förstått det rätt från Halland, kan ha fel.

Bröderna är som jag förstått det kristna från Levanten, de härstammar enligt Wikipedia från Sparta, så man kan även kalla dem för greker?

HN är vietnames, skulle tippa på buddhist.
Stryk det där med Lavanten. Vet du ens vad Lavanten är? Bröderna är enligt info i tråden från Libanon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idintrosa
En pontu* kvi*t som bor i samma hus där det gjorde ingripandet i lägenheten säger till Expressen att han hörde något som lät som skott 4-5 st *=s
Förmodligen polisen som använt en distraktionsgranat vid inbrytningen i lägenheten.
Citera
Medlem
De kanske plockade A*farraj för att han blev ett vittne? det kanske inte va meningen att han skulle följa med? då måste RA vara målet ?
Citera
2015-03-08, 16:59
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
På Bohusläningens hemsida:

för några sekunder sedan
"De två gripna männen är enligt polisen på sannolika skäl misstänkta för mord. Det är alltså den högre graden av misstanke."

Det där är bara pga att praktikanten som skriver inläggen inte kan skilja på ett gripande och en häktning..
Citera
2015-03-08, 16:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Svårt att säga... De sista 4 siffror är Mark 3336 - Martin 9715

Om det avser personnummer, så har det inte med medborgarskap att göra. Två skilda saker, vid PUT/TUT beviljas dom fyra sista, och vederbörande har tillgång till socialförsäkringssystemet, kan arbeta osv, dock inte rösta i riksdagsval. Efter tidigast fem år, kan ansökas om medborgarskap, en annan femma.
Citera
2015-03-08, 17:00
Medlem
Thucydidess avatar
Om vi ska spekulera i att de gripna faktiskt är vänner till BO, och inte är skyldiga, kan det vara så att det var dem man observerade fly på moped? De kan ju ha varit på BP men kommit undan. ÅAS talar det väl emot att en av dem är ute och går med två tjejer 1 km från BP dagen efter...

Tveksamt att de gripna ansåg sig vara under hot mao, vilket gör att de framstår som mer troliga GM.
Citera
2015-03-08, 17:02
Medlem
Sånnys avatar
Jag fattar inte.... Om det nu är bröderna som blivit gripna, varför lägga upp denna posten på facebook - "Vi ses på andra sidan mina bröder! Vila i frid!"

Tror inte dom är misstänkta för morden. Tror mer att polisen greppar halmstrån och griper alla i deras närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in