2015-03-09, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kan ju lika gärna vara så att den som höll i vapnet (om de nu fanns något) sagt till honom att lugnt och fint parkera. Men grannar ska ha hört tjafs från parkeringen så de borde ha argumenterat tjafsat argt med varandra. Kan det ha varit BOs vapen som MGM fick tag i? Om de är rädda åker de iväg obeväpnade till en flygplats då och hämtar upp den man är rädd för? MGM verkar i alla fall ha varit på dåligt humör. Vet killpolare som bråkat på fyllan över skitsaker och då har väl lita skador uppstått men ingen har blivitskjuten men de kan bero på att det inte fanns något vapen i närheten. Jag tror MGM var fly förbannad och använde det vapen han hade tillgång till när han flippade. Hade han haft kniv hade han nog huggit de istället av ilska. Om det hela var planerat varför kapade han inte bilen på vägen hem innan de kom in i Uddevalla och bad föraren köra in på någon liten väg innan de kom tillbaka till Uddevalla där han hade kunnat panga utan vittnen. Är det troligt att man planerar ett dåd på en parkering där polisen varit veckan innan och där grannar kan kolla ut genom fönstret?

Tror nästan att BO haft med sig något i form av piller eller annat för att GM skall hållas vid god ton på väg hem, trots vetskapen om skulden. Droger har ju knappast varit svårt att ordna för det här gänget.

Pistolen har möjligen funnits i BO's bil pga rådande omständigheter med konkurrens och andra skjutningar i Uddevalla. Möjligen i ryggen på ett av framsätena utan vidare eftertanke då ingen av de nu bortgångna räknat med att det skulle gå så pass långt mellan båda parter. GM får tag i den under "bilfärdstjafset" o "väljer" bara en plats att ställa sig vid. "Stanna här" till stackarn i baksätet,
ut o panga, osv.

Eller möjligen tvärtom, de tog med sig pistolen för att ingiva både säkerhet och respekt, men får den istället mot sig av en förmodat påtänd och galen individ med mord i blicken.
Har dock jävligt svårt att se en pistol smugglas in genom flygplatsen obemärkt.

Teorierna terroriserar skallen...förvånansvärt intressant detta.
Citera
2015-03-09, 02:16
Medlem
Bylingen hämtar inte in personer och anklagar dom för något som detta utan starka bevis. Särskilt inte till den misstankegraden. Eftersom båda bröderna är anklagade för mord så är båda inblandade. Om en utav dom åkte med i bilen, utan vapen, så fixade den andre vapnet. Sen vem utav dom som avfyrade de dödliga skotten - det är det bylingen försöker lista ut just nu.

Personligen så tror jag, naturligtvis, att det handlade om pengar.
Sen så tror jag att bli blåst av en 'bror', barndomskompis, är värre än att bli blåst av någon random pundare. GM flippade när han insåg att hans 'bror', som han alltid litat på, blåst honom.
Citera
2015-03-09, 02:18
Medlem
SuprasWestCoasts avatar
http://i.imgur.com/CwT3lxM.png

Citat från BO bästa vän i länken ovan; "jag kommer ringa alla de nummer jag har sparade även om ett halvår"

Enbart en knarklangare använder flera telefoner/nummer. Även om det varit känt sedan länge i tråden att BO sysslade med droger styrker detta den tesen.
Citera
2015-03-09, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kan ju lika gärna vara så att den som höll i vapnet (om de nu fanns något) sagt till honom att lugnt och fint parkera. Men grannar ska ha hört tjafs från parkeringen så de borde ha argumenterat tjafsat argt med varandra. Kan det ha varit BOs vapen som MGM fick tag i? Om de är rädda och åker de iväg och hämtar upp den man är rädd för kanske man beväpnar sig? MGM verkar i alla fall ha varit på dåligt humör. Vet killpolare som bråkat på fyllan över skitsaker och då har väl lite skador uppstått men ingen har blivit skjuten men de kan bero på att det inte fanns något vapen i närheten. Jag tror MGM var fly förbannad och använde det vapen han hade tillgång till när han flippade. Hade han haft kniv hade han nog huggit de istället av ilska. Om det hela var planerat varför kapade han inte bilen på vägen hem innan de kom in i Uddevalla och bad föraren köra in på någon liten väg innan de kom tillbaka till Uddevalla där han hade kunnat panga utan vittnen. Är det troligt att man planerar ett dåd på en parkering där polisen varit veckan innan och där grannar kan kolla ut genom fönstret?

Har föraren haft en skarp pipa bakom örat har det nog säkrats bromsspår i sätet.
Tycker bara det verkar vara en märkligt vald plats om det inte finns någon koppling i övrigt till platsen.
Citera
2015-03-09, 02:32
Medlem
Det som är intressant är valet av plats(BP). Varför just där? DET gäckar mig. Är detta en plats som alla inblandade känner till? Jag har svårt att tro att just BP är ett ställe där dom brukar hålla till.
Citera
2015-03-09, 02:38
Medlem
wasteofspaces avatar
Någon som har bilder från farahs IG innan den blev privat? (förutom kommentaren)
Citera
2015-03-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shambolic
En sak jag inte förstår är varför man inte skulle kunna hämta/få tag i en pistol eller droger, från Landvetter till att morden skedde.

Finns väl hur många scenarion som helst, dessutom står det ingenstans när planet ankom.
Ja men varför hämta vapen i Landvetter men genomföra dåden inne i Uddevalla om det nu var planerat. MGM måste väl iof ha misstänkt att BO talat om för folk att de skulle hämta MGM. Tänkte MGM påstå att han blivit hemskjutsad som vanligt och sen att BO måste ha åkt till parkeringen efter han blev hemskjutsad eller hur tänkte han med det där egentligen. Och MGM kan väl inte vetat innan hur BO hade det med ekonomin och om han tänkte betala skulden. Vad hade hänt om BO sagt att de höll på att fixa pengar hade ändå MGM pangat?

Jag har fått för mig att i gängkretsar och i skumma affärer mm så kan man panga någon för att avskräcka andra att t ex vara illojal mot ledaren eller om någon blåst någon på cash för att avskräcka så att andra inte gör samma sak. Men i det här fallet då BO och MGM var gamla kompisar (iaf utåt sett) så blir det väl inte direkt någon avskräckande effekt om folk får reda på att GMG är skyldig till dådet. Deras gemensamma vänner kanske tom börjar att ogilla MGM och även folk som tidigare inte har haft någon åsikt om honom kanske börjar ogilla med tanke på att en "oskyldig" tjej råkade illa ut. Jag ser inget syfte med dådet för MGM mer än att han skulle avreagera sig då han snetände/tyckte att "nu får det fan vara nog". Möjligen var det så att MGM tyckte att BO blåste honom och kostade honom massa pengar eller energi hela tiden så han ville bli av med problemet. Men han skaffade sig ju i och med agerandet nya problem.

Och det känns som om det var planerat trodde de nog att BO skulle komma själv och om de märkt att 2 till fanns i bilen borde de ha avblåst hela skiten om de var planerat. Så de hade kunnat lurat iväg 1 av BO (den de var ute efter) eller försökt få in cashen genom att utpressa honom eller något. BO hade väl kunna sälja bilen t ex så hade GMG pressat honom mer så hade an kanske fått in pengarna. Seriöst hur säker är man att man kan genomföra dådet om man är ensam med ett vapen mot tre obeväpnade personer om man tror från början att de ska vara högst 1-2? Kanske MGM ville skrämmas med pistolen men råkade skjuta och sen fick han panik och sköt mer.
Citera
2015-03-09, 02:44
Medlem
Följakligen så tror jag att den ena brodern redan var på plats i närområdet innan bilen kom till platsen. Audin körde till platsen där GM1 skulle träffa sin bror(GM2). Han hade tillgång till ett vapen. Efter det så gick allt åt helvete.
Citera
2015-03-09, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabelfelt
Det som är intressant är valet av plats(BP). Varför just där? DET gäckar mig. Är detta en plats som alla inblandade känner till? Jag har svårt att tro att just BP är ett ställe där dom brukar hålla till.
Tydligen var det tjafs på samma ställe en vecka innan så polisen kom dit men då kanske det var något annat gäng. Eller kan de haft en gömma vid skjulet?
Citera
2015-03-09, 02:51
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Har föraren haft en skarp pipa bakom örat har det nog säkrats bromsspår i sätet.
Tycker bara det verkar vara en märkligt vald plats om det inte finns någon koppling i övrigt till platsen.
Möjligheten finns, att Gm:s äldre bror, väntade just på mordplatsen, tydligen uppgjort att Gm skulle bli avsläppt just där, vilket indikerar en planlagd aktion. Och denna äldre bror är den som innehaft vapnet. Att någon av dom mördade killarna skulle vifta med ett eget, dödligt vapen i bilen, samtidigt som dom varit rädda, och hade en obetald skuld, verkar osanolikt men kan inte uteslutas.

Hastigt vrede, eller planlagt, är frågan. Den äldre brodern är iaf medåtalad, vilket tyder på att han haft en aktiv medverkan, inte bara hyst sin yngre bror efter morden.

Bild på båda åtalade tuffingarna, vapenfixerade blattar. Bedrövligt att Sverige blivit tummelplats för sånt avskum.
http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/wide/public/broder.jpg
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-09 kl. 03:03.
Citera
Medlem
SethaXs avatar
Någon som vet huruvida något mordvapen hittats än?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuprasWestCoast
http://i.imgur.com/CwT3lxM.png

Citat från BO bästa vän i länken ovan; "jag kommer ringa alla de nummer jag har sparade även om ett halvår"

Enbart en knarklangare använder flera telefoner/nummer. Även om det varit känt sedan länge i tråden att BO sysslade med droger styrker detta den tesen.
Är det där BOs bästa vän? Hon som har skrivit till höger (ägaren till kontot) är inte det en av de gripnas tjej? BOs bästa väns syster var hon tillsammans med en av brorsorna? Om det stämmer måste de vara sjukt för BOs bästa vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in