Citat:
Ursprungligen postat av
G0ldfinger
"Så noga är det väl inte"
Det beror ju helt på hur stora belopp det handlar om. 0.2 eller 0.5% spelar så klart en stor roll i vissa sammanhang och beroende på investeringshorisont. 10k var bara ett exempel.
Jag vill veta vilken som är den billigaste USA-index fonden för närvarande. När jag jämförde de tre olika 0.20%-fonderna hittade jag en till avgift, "årlig avgift", för LF-fonden på 0.50% därav min fråga.
Jag tycker inte beloppen spelar så stor roll.
Kan väl resonera så på besparat kapital relativt inkomst eller relativt courtageavgifter för aktiv handel visserligen.
Frågan rörde ju inte 0.2 mot 0.5%, iaf inte på det jag svarade på, om personen ville veta vad skillnaden blev i uttag för de olika utvecklinarna och på en månad relativt ett år kunde jag väl skrivit det för 0.2 och 0.5% med... Men inte helt oväntat är det 2.5 gånger mer med 0.5% än 0.2% och ca 1/12 så mycket på en månad istället för ett år.
Så jag ser inte riktig meningen med det heller. Lätt avrundat blir ju 1/12 på 0.2% 0.02% och på 10 0000 kr 20 spänn. Är väl tillräckligt noggrannt, vill man komma närmare sanningen får man väl säga typ 17 kr eller så.
Det var hur exakt det blev jag talade om och inte avgifterna. Skillnaden på en avgift på 0.5% och 0.2% är riktigt jävla uppenbar ifrån början oavsett.
Din fråga om det nu var din fråga jag svarade på hade ju inte ett skit med de avgifterna att göra utan snackade ju om avkastning på olika tider med en viss avgift.
Och det var det jag svarade på.
Vad kostnaderna inkl. allt var för de olika fonderna vet jag inte heller och jag hade också tyckt det vore intressant att veta. Verkar ju som att vissa kostnader de har haft inte täcks av någon av summorna i fråga.