2015-03-08, 13:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Man rör inte brottsplatsen i onödan innan undersökningen är klar.

Polisen ville nog gärna undersöka insidan av bilen också, därav öppna dörrar.
Citera
Medlem
Expressen:

Citat:
Han var världens snällaste människa. Som ställde upp för alla när det behövdes. Tog sin familj, flickvän och vänner före allt annat. Han var en glädjespridare som fick alla att må bra, säger hon-

Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.

Både hans familj och flickvännen vill dock tillbakavisa de rykten som florerar om att Alaa Farraj och den andre döde mannen tillhörde ett kriminellt gäng.

– Han var vid fel plats vid fel tillfälle. Han ville inget ont, säger hans flickvän.

Lagomt blåst tjej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag håller med, jag tror det är en affär som spårat ur, polisen kommer ha GM i förvar inom en vecka.

Det känns troligt att morden inte var planerade. Men de var ändå extremt kallblodiga och effektiva. Det tyder starkt på att gärningmannen/männen använt vapen förut och förmodligen är straffade sedan tidigare.
Citera
2015-03-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det slog mig nu att bilden som visar att båda dörrarna är öppna nog är tagen väldigt tidigt.

Inga spår av kriminaltekniker. Däremot en hundförare som rör sig utmed husväggen för att inte lämna egna spår. Precis vad man skulle kunna förvänta sig i ett tidigt skede.

Nåväl, vi får vänta på mer info om de där dörrarna.

Vilka dörrar rör det sig om? Framdörrarna? Har du någon länk till bilden från brottsplatsen där bilen ses med öppna dörrar?
Citera
2015-03-08, 13:17
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Okey, ET.. Jag tänkte på hon med hunden, som de trodde i början var ett av offren J nånting.
Okay... JG... facebooken är fortfarande där.. det är labrador hundar hon har.. det var hennes ingsta hon stängde i går.
Citera
2015-03-08, 13:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det känns troligt att morden inte var planerade. Men de var ändå extremt kallblodiga och effektiva. Det tyder starkt på att gärningmannen/männen använt vapen förut och förmodligen är straffade sedan tidigare.
Fast nu sköt man en hel del skott, behöver inte betyda att GM är speciellt skicklig utan att man sköt på nära håll.
Att gm är kriminell håller jag helt med om.
Citera
2015-03-08, 13:19
Medlem
Bodde inte mannen som den vita audin ägdes av på adressen bredvid brottsplatsen?

Kan det varit så att brottsoffrena varit på väg dit eller på väg därifrån och blivit överraskade av gärningsmännen som kuckelurat i buskarna?
Citera
2015-03-08, 13:19
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
- Den vita audin anländer till brottsplatsen och bilen parkeras noga och laglydigt.

Det reagerade jag också på. Om jag hade anlänt till ett möte där jag väntat mig bråk, eller om jag själv varit upprörd, så hade jag inte parkerat på det viset.

Citat:
OM morden SKULLE varit planerade skulle de helt sonika skett utan några diskussioner. Dessutom skulle förmodligen en bättre och mer undangömd brottsplats valts.

Det beror nog på. Om GM behövde döda dem i självförsvar eller bara helt kallt för att de t.ex. inte betalat för sig så ja, då skulle det nog skett utan diskussioner. Men om det fanns en gammal oförätt i bakgrunden så kan GM ha känt ett behov av att säga några väl valda ord. Kanske tjafsade BO emot vilket GM inte hade tänkt sig. Då uppstod nytt behov av att sätta BO på plats, osv.

Dessutom kunde kanske inte GM välja plats helt fritt. T.ex. kanske de brukade mötas på den här platsen och BO hade reagerat om GM stämt träff långt ute i skogen intill en färdiggrävd djup grop.
Citera
2015-03-08, 13:20
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det dras väldigt långtgående slutsatser av att bildörrarna var öppna?---

Nej, man skall inte dra slutsatser endast på att bildörrarna var öppna. Däremot är det mycket svårt att förklara varför AF satt kvar i bilen medan det pågick ett gräl som boende intill reagerade på. Öppna bildörrar + att en sitter kvar är en indikation om att några tvingats ut och att någon tvingats sitta kvar.

Sedan får man väga detta mot sannolikheten att det rör sig om ett planerat mord. Varje indikation får vägas samman eller mot varandra.
Citera
2015-03-08, 13:21
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Att gm är kriminell håller jag helt med om.

Åfan?
Skämt åsido, det kan också ha med en psykiskt sjuk människa och göra.
En som fått en psykotisk episod á la "Falling Down".
Citera
2015-03-08, 13:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det slog mig nu att bilden som visar att båda dörrarna är öppna nog är tagen väldigt tidigt.

Inga spår av kriminaltekniker. Däremot en hundförare som rör sig utmed husväggen för att inte lämna egna spår. Precis vad man skulle kunna förvänta sig i ett tidigt skede.

Nåväl, vi får vänta på mer info om de där dörrarna.

Och då är det två dörrar, framdörrar? Länk till bilden?
Citera
2015-03-08, 13:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nej, man skall inte dra slutsatser endast på att bildörrarna var öppna. Däremot är det mycket svårt att förklara varför AF satt kvar i bilen medan det pågick ett gräl som boende intill reagerade på. Öppna bildörrar + att en sitter kvar är en indikation om att några tvingats ut och att någon tvingats sitta kvar.

Sedan får man väga detta mot sannolikheten att det rör sig om ett planerat mord. Varje indikation får vägas samman eller mot varandra.

Det innebär väl en risk att tvinga ur dem. Hade varit bättre att skjuta dem direkt där de satt.

Högljudda gräl är kanske vanligare bland dessa än hos "vanliga" svenskar. Personen i bilen kanske lyssnade på musik, var drogpåverkad och reagerade inte över grälet 20 meter längre bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in