2015-03-08, 13:09
Medlem
Stämmer det att invandrarna är i upprorsstämning och tänker låta sig inspireras av att en svart man skjutits ihjäl av högerextrem nazistpolis i USA? Jag menar, om det är en högerextrem polis-liga som ligger bakom det här trippelmordet också?
Citera
2015-03-08, 13:10
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hon hade en kompis som hade en kennel för kamphundar, gick att se på hennes facebook men den är väl stängd nu. kriminalitet droger och kamphundar... Så man blir ju inte förvånad när det händer grova dåd bland dem som umgås med detta klientel.
ETs facebook är inte stängt ner ...
Citera
2015-03-08, 13:11
Medlem
Enligt info från polisen, vittnen i media, uppgifter här på flashback och bilder på brottsplatsen får jag fram följande bild:

- Den vita audin anländer till brottsplatsen och bilen parkeras noga och laglydigt.
- Det hörs högljudda gräl från brottsplatsen.
- Det hörs smällar från brottsplatsen. Först 5-10st och några sekunder senare 1st till. Uppgifter finns om att skotten hörts runt kl01.
- Morden skett någon gång kl01-01.30 enligt polisens uppgifter.
- Två av brottsoffrena skjutits utanför bilen och ett i bilen. Minst ett av brottsoffrena blivit skjuten framifrån.
- Minst en av bildörrarna ska ha lämnats öppen. Förmodligen en eller båda framdörrarna.
- Personer ska ha setts lämna brottsplatsen på en moped.
- En bil ska ha hörts rivstarta kl01.45.

De föregående grälen och valet av mordplats tyder på att morden inte var planerade. OM morden SKULLE varit planerade skulle de helt sonika skett utan några diskussioner. Dessutom skulle förmodligen en bättre och mer undangömd brottsplats valts.
Citera
2015-03-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hemmet bebos av personer med ett allvarligt missbruk och som saknar tak över huvudet.
http://www.expressen.se/gt/mannen-i-uddevalla-kan-ha-dott-av-spice/

Missbrukare i bottenskiktet som dör av en överdos .. Nej, jag tror knappast att det skulle föranleda någon hämnd och än mindre att det skulle vara grunden till att avrätta tre personer ...

Det ingår ju liksom en risk för att dö när man knarkar .. något som varenda knarkare är medveten om...

Det har blivit populärt bland vissa langare att sälja spice och påstå att det är marijuana för att få bättre betalt. Jag vet missbrukare som har misshandlat sina langare på grund av detta, just för att de har sett det som ett mordförsök och inte bara en blåsning.

Kanske verkligheten kom ikapp, det kan straffa sig att spela med andras liv för att man själv är girig..
Citera
2015-03-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anno-Malin
Fast kl 11:00 igår hade nog polisen varit i bilen och öppnat/stängt flera gånger om...

(tvåa en gång till)

Man rör inte brottsplatsen i onödan innan undersökningen är klar.
Citera
Medlem
Anno-Malins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Beror på hur de träffats, en kula i huvudet eller som skadar ryggraden kan slå ut rörelseförmågan.
Fast vill man bara skrämmas råkar man väl inte träffa så olyckligt på tre BO!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Enligt info från polisen, vittnen i media, uppgifter här på flashback och bilder på brottsplatsen får jag fram följande bild:

- Den vita audin anländer till brottsplatsen och bilen parkeras noga och laglydigt.
- Det hörs högljudda gräl från brottsplatsen.
- Det hörs smällar från brottsplatsen. Först 5-10st och några sekunder senare 1st till. Uppgifter finns om att skotten hörts runt kl01.
- Morden skett någon gång kl01-01.30 enligt polisens uppgifter.
- Två av brottsoffrena skjutits utanför bilen och ett i bilen. Minst ett av brottsoffrena blivit skjuten framifrån.
- Minst en av bildörrarna ska ha lämnats öppen. Förmodligen en eller båda framdörrarna.
- Personer ska ha setts lämna brottsplatsen på en moped.
- En bil ska ha hörts rivstarta kl01.45.

De föregående grälen och valet av mordplats tyder på att morden inte var planerade. OM morden SKULLE varit planerade skulle de helt sonika skett utan några diskussioner. Dessutom skulle förmodligen en bättre och mer undangömd brottsplats valts.
Jag håller med, jag tror det är en affär som spårat ur, polisen kommer ha GM i förvar inom en vecka.
Citera
2015-03-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Ursäkta en gammal man med noll intresse av spice. Jag trodde att själva vitsen med spice var att det är lagligt och enkelt kan beställas över nätet utan risk att åka fast. Varför skulle någon då betala för en extra mellanhand i sin egen stad?

Dom flesta är väl olagliga nu. Lagare beställer väl hem stora mängder med "koncentrat" och sen spär ut/tillagar sen säljer. Tydligen väldigt bra avkastning jämfört med andra droger
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
ETs facebook är inte stängt ner ...
Okey, ET.. Jag tänkte på hon med hunden, som de trodde i början var ett av offren J nånting.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anno-Malin
Fast vill man bara skrämmas råkar man väl inte träffa så olyckligt på tre BO!
Varför ville man bara skrämmas, rätt uppenbart att man sköt för att döda.
Citera
2015-03-08, 13:14
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
OK Det kan givetvis vara polisen som öppnat dörrarna då, men samtidigt är det så att första vittnet eventuellt bara kan ha sett första dörren öppen.

Vi kommer nog inte längre där om inte någon annan tillför mer info. Samtidigt är det så att vittnet som såg bilen 11 är samstämmig med vittnet som såg dörrar öppna mitt i natten. Det blir en himla massa öppnanden och stänganden...

Det slog mig nu att bilden som visar att båda dörrarna är öppna nog är tagen väldigt tidigt.

Inga spår av kriminaltekniker. Däremot en hundförare som rör sig utmed husväggen för att inte lämna egna spår. Precis vad man skulle kunna förvänta sig i ett tidigt skede.

Nåväl, vi får vänta på mer info om de där dörrarna.
Citera
2015-03-08, 13:14
Medlem
Om jag hade varit ute och joggat 07 på morgonen och sett en bil som är igång/avstängd med förardörren öppen så hade jag inte brytt mig ett skit utan trott att föraren var någonstans i närheten och hämtade något... Kanske att hon har sprungit förbi och sen tillbaka och ser att bilen står precis lika... Jag hade däremot reagerat om båda dörrarna stod öppna och tänkt att den är stulen och dumpad... Eller om det finns skotthål i rutan höger bak eller att den såg trasig ut så hade jag definitivt reagerat eventuellt att AF kan ha synts i bilen om rutan va paj...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in