2015-03-08, 10:30
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Finns det någon lista över vilka mängder narkotika eller storleken på belopp som krävs för att bli mördad?

Nej, men tänk efter själv. Vad skulle någon behöva vara skyldig dig för att du skulle mörda den personen och alla andra som var i närheten?
Citera
2015-03-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Jag har inget intresse av att krita kola, och särskilt inte av någon som reagerar så här över en småaffär.
Haha okej.
En små affär på si så där 60.000:-
Citera
2015-03-08, 10:31
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givvvee
När jag läser sådana här inlägg idag, så tänker jag bara på hur tuff användaren taags var när han konfronterades av trolljägarna hahaha :=).

OT: Tragisk händelse, 3 unga människor har mist livet varav en var en tjej som inte ens hann fylla 20........killarna hade förvisso trampat snett vid ett par tillfällen, men inget de har gjort förtjänar de att dö för....de har inte mördat och våldtagit barn......

Nja...någon har ju antytt i råden att de sålde det spice som två stycken dog av. Och även om man inte dör av spice så verkar det ju vara en rejält skadlig drog. Att sälja knark tycker jag inte att man ska ta så lättvindigt på. I ett större samhällsperspektiv kan det åsamka mer skada än ett mord eller en våldtäkt.
Citera
2015-03-08, 10:32
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Inte så spännande nej men teorierna om motivet handlar mycket om vad BO är för gökar och vad de hade i bagaget. Min poäng är i korthet att anhörigas vittnesmål om änglar och glädjespridare inte nödvändigtvis behöver ge någon komplett bild av BO utan att de faktiskt kan vara så pass kriminella och osympatiska att denna del av deras liv kan ha inverkat på deras slutliga öde.
Jag beklagar att jag inte framställde det mer underhållande.

Nej jag menar bara att hans tjejs ganska förutsägbara reaktion inte har så stor bäring på kriminalfallet. Oavsett vem han var skulle hon sagt ungefär samma sak, och att förvänta sig eller kräva annat är bara löjligt.
Citera
2015-03-08, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Givvvee
När jag läser sådana här inlägg idag, så tänker jag bara på hur tuff användaren taags var när han konfronterades av trolljägarna hahaha :=).

OT: Tragisk händelse, 3 unga människor har mist livet varav en var en tjej som inte ens hann fylla 20........killarna hade förvisso trampat snett vid ett par tillfällen, men inget de har gjort förtjänar de att dö för....de har inte mördat och våldtagit barn......
Det bästa med döden är att den är så totalt oåterkallelig. Det du beskriver som en tragisk händelse är för andra därför föremål för en slags evig glädje. Det räcker att tänka på hur det gick för muslimerna i Uddevalla så känns allt litet bättre. Tjejen får avskrivas på horkontot och man kan hoppas att hennes föräldrar ägnar resten av livet åt att fundera på vad de gjorde för fel.
Citera
2015-03-08, 10:33
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy_s
Haha okej.
En små affär på si så där 60.000:-

Hittar du någon som knäpper tre pers sådär effektivt för de pengarna? Visst, hade någon fått armen bruten och fått utstå lite hårda ord, då ligger det i nivå kanske. Det här är en helt absurd överreaktion om det skett över 60000 spänn.

Och framför allt, om man är skyldig en galen mördare 60000, varför tar man inte ett blankolån av en civiliserad bank och betalar galningen?
Citera
2015-03-08, 10:35
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Som jag förstod släcka den som gola? Vad var det som var svårt att förstå? :O

Att de andra 2 va bara "ivägen" fel tidpunkt och fel ställe

Det kan ju vara omvänt också att Alaa var ivägen. Finns det brottsregister på Raw. Tyckte mig läsa att han var med på de anklagades lista vid misshandeln.
Men kan kanske läst fel.
Tycker vi hakat upp oss på en person fast de var tre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy_s
Läste nånstans att han hade kritat en massa kola. Då e mördaren garanterat från Malmö lr så är det nån högre från samma gäng.
Men oavsett så är det ju så att så man bäddar får man ligga.
Händer ju inte att nån oskyldig blir avrättad.

Har du glömt mamman och sonen som fick knäböja på kyrkogården,och blev avrättade av deen finska killen och hans tjej Marita???
Citera
Medlem
Jan66s avatar
Jag tycker det är synd att det är så mycket "gissningar" här.
Läser man alla inlägg så är det inte mycket fakta som kommit fram.

I utredningar om denna typ av brott finns det alltid några hypoteser att jobba efter, och sen jobbar man brett tills man riktat in sig när mer fakta kommer fram.

Alla som läser detta forum har väl fantasi själva att kunna "gissa" och det känns lite onödigt att alla ska skriva vad de gissar på har hänt..
Citera
2015-03-08, 10:37
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Alla som läser detta forum har väl fantasi själva att kunna "gissa" och det känns lite onödigt att alla ska skriva vad de gissar på har hänt..

Du har såklart rätt, men NÅGOT måste vi ju fördriva tiden med tills nästa makabra händelse fångar vårt intresse.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Hittar du någon som knäpper tre pers sådär effektivt för de pengarna? Visst, hade någon fått armen bruten och fått utstå lite hårda ord, då ligger det i nivå kanske. Det här är en helt absurd överreaktion om det skett över 60000 spänn.

nu är väl den summan gripen ur luften. men ponera att det inte var första gången och att säljaren var affilierad med en organisation som gärna statuerar exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Vad pratar ni om? Det var ju flera plusgrader. Vad är väldigt kallt?

Jaa det är ju relativt men är det nämre 0 grader och man sitter still i en bil så blir det kallt rätt fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in