2015-03-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy_s
Läste nånstans att han hade kritat en massa kola. Då e mördaren garanterat från Malmö lr så är det nån högre från samma gäng.
Men oavsett så är det ju så att så man bäddar får man ligga.
Händer ju inte att nån oskyldig blir avrättad.

Jag funderar på om det här med fordonen. Vittnen talar ju om 2 personer som försvann på moped. Är det troligt att några knarklangare skulle köra till Uddevalla på moped, eller kan det ha varit så att det var motorcyklar och inte mopeder?
Jag tycker nog att om det var mopeder så tyder det på att det rör sig om lokala förmågor och det bör också vara yngre personer. Troligen i samma ålder som brottsoffren.
Citera
2015-03-08, 10:08
Medlem
Med tanke på vad de två mördade killarna tidigare gjort baserat på domar, så tycker jag att det var rätt åt idioterna. Någon har äntligen städat upp bland rabieshundarna.

Rätt också åt deras familjer som inte kunde uppfostra sina söner ordentligt. Det man sår får man skörda. Muslimer speciellt uppfostrar sina söner till att sakna empati, samhällsansvar, kärlek till deras nästa, respekt för andra (medan man själv kräver den) och, ja sakna allt som gör en människa god helt enkelt.

Det har vi bevisligen sett i detta fall, sälja knark och förstöra åtskilliga ungdomar, misshandel med 11 mot 4 (tror jag det var), samtidigt som man filmar förnedringen och mycket mycket mer samhällsförstörande idiotier.

Det här var deras sätt att genomföra sitt jihad i vårt samhälle, för att förstöra det inifrån.

Dö era hundar, dö.
Senast redigerad av SatanicIslam 2015-03-08 kl. 10:23.
Citera
2015-03-08, 10:09
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Läste nånstans att han hade kritat en massa kola. Då e mördaren garanterat från Malmö lr så är det nån högre från samma gäng.
Men oavsett så är det ju så att så man bäddar får man ligga.
Händer ju inte att nån oskyldig blir avrättad.

Hur ser marknaden ut i Uddevalla? Stor idé att krita mycket kola? Skulle inte tro det.
Citera
2015-03-08, 10:09
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag funderar på om det här med fordonen. Vittnen talar ju om 2 personer som försvann på moped. Är det troligt att några knarklangare skulle köra till Uddevalla på moped, eller kan det ha varit så att det var motorcyklar och inte mopeder?
Jag tycker nog att om det var mopeder så tyder det på att det rör sig om lokala förmågor och det bör också vara yngre personer. Troligen i samma ålder som brottsoffren.
Är ganska lätta att stjäla samt att det är ett smidigt fordon att komma fram på!
Citera
2015-03-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Hur ser marknaden ut i Uddevalla? Stor idé att krita mycket kola? Skulle inte tro det.
Det jag har läst så är det en rätt stor marknad i Uddevalla.
Och e man ensam så kan man nog göra sig en rejäl hacka.
Citera
2015-03-08, 10:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Behöver inte ha varit moped.

Citat:
– Polisen är speciellt intresserade av två personer på en moped som lämnat brottsplatsen i norrgående riktning på Bävedalsvägen. Det kan ha varit gärningsmännen, men det kan ju också ha varit personer som passerat och blivit rädda, säger polisens presstalesman Thomas Fuxborg.

Flera tips har kommit in från personer som under natten mot lördagen hört högljutt bråk, kraftiga smällar och en bil som kört vårdslöst från området där kropparna hittades.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-ungdomar-har-hittats-ihjalskjutna-i-uddevalla_4390511.svd
Citera
2015-03-08, 10:17
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
¨
Du undrar alltså varför föräldrar och familj inte står och svartmålar sin egen son 1 dag efter att han blivit brutalt mördad? Jag har själv förlorat nära anhöriga som inte var guds bästa barn om man säger så men det du kräver finns inte på kartan när man är inne i en svår chock först och främst och sen följer en sorgeprocess som tar tid..Det tar tid innan man ser saker så nyktert som du vill att man ska se det..

Man kanske inte ska uttala sig i media alls? Sorg är en privatsak. Och att utmåla någon som en ängel när så inte är fallet, är bara ett patetiskt sätt att försöka få mer empati.
Stå för att den du förlorat hade sina fel & brister men att du älskade denne ändå så är du ärlig både mot dig själv och din omgivning.
Citera
2015-03-08, 10:17
Awaiting Email Confirmation
kan nån ringa hans tjej och fråga om det gällde skuld på kola?

Och om det var dom som sålde dödliga spicet där 2 uddevallabor dog härom veckan.
Senast redigerad av jagfes 2015-03-08 kl. 10:24.
Citera
2015-03-08, 10:18
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Det jag har läst så är det en rätt stor marknad i Uddevalla.
Och e man ensam så kan man nog göra sig en rejäl hacka.

Det bor 50000 pers i Uddevalla. Det finns ingen anledning för någon som bor där att krita kola i mängder man blir skjuten över.

Drogspåret är inte omöjligt, det är bara extremt osannolikt. Om det är "drogrelaterat" beror det snarare på att de haft med psykon att göra än på sånt som hör till "affärer".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
¨
Du undrar alltså varför föräldrar och familj inte står och svartmålar sin egen son 1 dag efter att han blivit brutalt mördad? Jag har själv förlorat nära anhöriga som inte var guds bästa barn om man säger så men det du kräver finns inte på kartan när man är inne i en svår chock först och främst och sen följer en sorgeprocess som tar tid..Det tar tid innan man ser saker så nyktert som du vill att man ska se det..
Jag har viss erfarenhet av deras situation (viss, inte personligen men nära vänner) och självklart älskar man ändå en närstående trots dennes kriminalitet. Herregud, vem skulle något av mina barn mörda för att min kärlek till dem skulle slockna? Men man är ju ändå medveten om att den älskade är kriminell och har skadat andra människor. Det går naturligtvis att hävda sin kärlek till någon kriminell utan att för den skull ursäkta eller förringa de dåliga sidorna. Det förstår nog varje betraktare med ett visst mått av mognad och empati. Men att helt förneka de dåliga sidorna är inte så självklart även om det kanske kan förklaras med chock och förtvivlan eller varför inte helt enkelt förnekelse av den närståendes dåliga sidor. Att som redaktör skicka vidare dylika förnekanden i jakt på klick är dock högst tvivelaktigt ut moralisk synpunkt tycker jag. Jag har svårt att se nyhetsvärde eller allmänintresse med så otroligt färgade uppfattningar som sticker så oerhört i ögonen på folk, inte minst brottsoffers.
Citera
Bannlyst
..dessa två blonda unga svenskor som är födda i mitten av nittiotalet som finns med i denna sörja (den ena är död och den andra uttalar sig titt somt tätt till riksmedia) vad är deras bakgrund?

Stabil och trygg villauppväxt eller ensam mamma uppväxt? Alla pratar om socio-ekonomisk bakgrund.

Sen jävligt tröttsamt det här med araber/negrer som tar ihjäl varandra för knarkfejder.

Kan inte staten gå in och köra medlare mellan knarkaraberna, dvs lära dom svenska modellen. Rent av att sossarna går in och ger Arab X tillgång till x-antal gator osv...
så kanske dom t.o.m kan börja betala skatt för sin försäljning. Alt adda in knarkförsäljning i nuvarande
RUT-avdraget, helt enkelt göra tjänsten vit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Den ena döda var den som golade för snuten om ett lass med ecstasy och amfetamin. Han ville få bort konkurrensen för att kunna sälja sin spice.

Allt handlar om att ta över marknadsandelar och spice började hota de stora affärerna. Vips så slocknade han.
Han med flickvännen skulle följa med honom och hålla sig lite på avstånd, grejerna förvarades i bilen.
Allt var en lockaffär med syftet att släcka den ena.
Kan du berätta mer om det här? Tycker detta låter som ett mkt rimligt motiv om det nu stämmer, om nån/några förlorat mkt pengar på detta parti plus blivit ner golade så finner ja detta mer troligt än andra teorier om relationsdrama eller kritade kilon med kokain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in