2015-03-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
En kristen och en muslim tror jag
Den ena killen var kurd och den andra killen jordanier, tror ev att det var registrerade muslimer eftersom moskéen hade en minnesstund för de båda. Tjejen var svensk, kanske kristen, tveksamt att någon hållit en minnesstund för henne.
Citera
2015-03-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Var blattarna som sköts muslimer?

Troligtvis var männen muslimer, en från Irak och en från Jordanien.
Citera
2015-03-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Idioter, kan ju förstöra utredningen!

Som i Palmemordet...Kanske var polisen som...? Dåligt att ej kunna hålla stånd mot 20-talet personer(stod i ttela)!!!
Citera
2015-03-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepside88
Tårgaspistol tror jag
Låter som en riktig small timer som tagit sig vatten över huvudet.
Citera
2015-03-08, 09:44
Medlem
Wajis avatar
Inte hunnit med att läsa alla inlägg men finns det någon teori om vad och varför detta har hänt?
Citera
2015-03-08, 09:45
Medlem
En grej som jag funderar på, aningen off topic, är varför flickvänner o liknande i närheten försöker måla upp BO som änglar/bra personer/oskyldiga offer när dom blir dödade? Varför inte stå för att dom dealade knark? Dom va ju BOs vänner/flickvän och jag antar att dom visste att han va en skum jävel när han levde? Varför målar man upp personen som nånting han inte va när han dör? Vad tjänar det till?
Citera
2015-03-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Någon som vet vad det var för vapen han dömdes för och varför han hade det??

Står beslagen pistol och ammunition förverkade om du tittar typ 2 sidor bakåt. Så låter ju som ett riktigt vapen men kan ha fel.
Citera
2015-03-08, 09:48
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag gissar naturligtvis men spontant känner jag inte att det är John Wick eller liknande superproffsig lönnmördare som varit i Uddevalla och jobbat. Jag hoppas och tror att polis och åklagare utan större svårigheter kan ringa in förövarna.
Självklart finns inte GM att söka bland professionella hitmen. Ingen skulle komma på tanken att betala de summorna dessa betingar för att undanröja lite småbus. Nej, det ligger nog närmare sanningen att BO "gangsta" lifestyle har gått överstyr. De har kort sagt hamnat i dispyt med sina gelikar, och dragit det kortaste strået.
Citera
2015-03-08, 09:49
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det jag minns bäst är hur det krävdes en dansk tågkonduktör för att lyckas där hela den svenska poliskåren gick bet i sin hetsjakt...
Kanske blir något liknande igen?

Ja så var ju fallet då vi fick ett stort hjälp av Danmark. Göteborgs polisen arbetar brett nu enligt GP och nog ska det bli en lösning på detta fall så småningom inom kort, men det är inte samma hetsjakt precis nu som då.
Citera
2015-03-08, 09:52
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSeeker
En grej som jag funderar på, aningen off topic, är varför flickvänner o liknande i närheten försöker måla upp BO som änglar/bra personer/oskyldiga offer när dom blir dödade? Varför inte stå för att dom dealade knark? Dom va ju BOs vänner/flickvän och jag antar att dom visste att han va en skum jävel när han levde? Varför målar man upp personen som nånting han inte va när han dör? Vad tjänar det till?

Det finns ganska enkla psykologiska förklaringar till det. De rationaliserar bort de dåliga sidorna. De börjar känna sympati och se förövaren som offer.

"Han har det tufft "
"Jobbigt hemma.. "
"Taskig uppväxt "
" offer för omständigheterna "

Listan kan göras lång.

Allt för att relativisera gärningarna. Ta bort ansvaret. Det går inte att försvara psykiskt annars.

Utöver det är de inte sällan rädda för personen. Det fungerar ungefär som Stockholmssyndromet.

Åldern spelar naturligtvis in. Man har en mycket omogen syn på livet i allmänhet.
Senast redigerad av Skrikapa 2015-03-08 kl. 09:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSeeker
Exakt!
Samma visa varje gång, ja menar man är ju inte Guds bästa barn precis när man dealar narkotika! Man vill väl skapa ett sken av att den döde var snäll rättfärdig osv. Förresten vet nån vilken sorts droger det handlar om:hasch affe?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Den ena killen var kurd och den andra killen jordanier, tror ev att det var registrerade muslimer eftersom moskéen hade en minnesstund för de båda. Tjejen var svensk, kanske kristen, tveksamt att någon hållit en minnesstund för henne.

Så en var inte syrian?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in