2015-03-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Var skriver jag detta? Skrev att jag gillade hans förslag till rubrik. Är du läskunnig? Förklaring nog, eller? Att jag sedan tycker att det är en oerhört större risk/chans (hur man nu vill se det) att BOs och GM/GMs är blattar är därför att statistiken och min uppfattning utav verkligheten säger så - frågor på detta?

Ja jag har frågor..

1, Är det relevant vem som blir mördad ur ett moraliskt perspektiv?
Citera
2015-03-08, 02:23
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Jonas
Oväntat att AB bara tar upp att Alaa var så underbar och en fin "ängel", men inget om alla tidigare domar och de nyligen avtjänade straffet...

Fan, har du länk till hans brottsregister? Ja checkar back i tråden, men de skulle vara skönt om du länka här.

De är sjukt nog ett riktigt intressant mord de här. Mycket som är utanför normalitetsramen
Citera
2015-03-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Det borde ha betydelse med tanke på vissa etniciteters vana att leva ett "alternativt liv" där familjen och klanen (och lätta pengar förstås) kommer före lagar och moral.

Jag tror inte deras etnicitet är styrande för utgången.

Som exempel tror jag däremot att ett liv som kriminell eller ett liv som drogmissbrukare har betydelse oavsett etniciteten.

Att det är mer vanligt med en kriminell livsstil inom en etnisk grupp är en annan diskussion..

I just detta fall tror jag knappast att mördaren dödade på grund av att de var "blattar" utan av annan anledning..
Citera
2015-03-08, 02:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Ja jag har frågor..

1, Är det relevant vem som blir mördad ur ett moraliskt perspektiv?

Ja Atomist, lika viktigt som jag fick förklarat för mig att tjejer åker där bak när blattar samåker.
Lite sorgligt att se hur racistiska uttalanden är så viktiga att säga om och om igen. För personlig del blir det bort sonderat. Eftersom det blir väldigt låg mental ålder
Citera
2015-03-08, 02:28
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte deras etnicitet är styrande för utgången.

Som exempel tror jag däremot att ett liv som kriminell eller ett liv som drogmissbrukare har betydelse oavsett etniciteten.

Att det är mer vanligt med en kriminell livsstil inom en etnisk grupp är en annan diskussion..

I just detta fall tror jag knappast att mördaren dödade på grund av att de var "blattar" utan av annan anledning..

Ja det är ju sant i sig men med den livsstilen så ökar risken att bli fimpad.
Citera
2015-03-08, 02:33
Medlem
Realisten73s avatar
Sammanfattning för Er som ej orkar läsa allt:
http://petterssonsblogg.se/2015/03/07/trippelmord-i-uddevalla/comment-page-1/
Citera
Medlem
Citat:

Precis, livsstilen är avgörande inte etniciteten..
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Livstilen är helt klart avgörande
Och det mest tragiska är att som död kan man inte skörda frukten
Man tror att är övermäktig att skaffa snabba pengar. Det finns ingen framförhållning
Senast redigerad av Willow1 2015-03-08 kl. 02:36.
Citera
2015-03-08, 02:35
Bannlyst
Citat:
Precis, livsstilen är avgörande inte etniciteten..

Ja men vissa etniciteter verkar ha livsstilen som kultur och därmed blir kopplingen relevant.
Citera
2015-03-08, 02:39
Medlem
Det är några frågor som verkar obesvarade. Ni som bor i närheten kanske vet.
Varför var de just på denna plats?
Vem är ägaren till den vita bilen?
Vem var killen som satt i baksätet?
Kan det ha varit fler bilar inblandade?
Var kommer mopedspåret ifrån?
Citera
2015-03-08, 02:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det är några frågor som verkar obesvarade. Ni som bor i närheten kanske vet.
Varför var de just på denna plats?
Vem är ägaren till den vita bilen?
Vem var killen som satt i baksätet?
Kan det ha varit fler bilar inblandade?
Var kommer mopedspåret ifrån?

Läste att bilen tillhörde en släkting som ett av bo fick nyttja
Citera
2015-03-08, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Gissar på att den i fosterställning på bilderna är tjejen,och vem är den i baksätet i så fall?
Gissar villt dock!
Dörrar öppna framtill men inte bak ?
Varför!
Slutspekulerat från min sida och popcornen är slut ,
Tjejens kille satt bak? Han kanske skulle göra affär med någon i baksätet som drog fram pistolen varpå tjejen och AF flydde? De kanske skulle köpa något men varorna saknades och säljaren ville sno pengarna. Sen hoppar en arg GM ur bilen och smäller igen bildörren och jagar efter de andra som har flytt ur bilen och lämnat bildörrarna öppna. Men det kan ju ha varit fler skyttar och enligt vittnen ska de ha hört "bråk" från parkeringen innan skottlossningen. Så det verkar som om de har tjafsat högljutt innan skottlossningen satt igång. Då låter det nästan som om de varit utanför bilen och tjafsat och inte inne i den. Men lämna en bildörr öppen när det är kallt ute känns konstigt. Kan ju också vara så att killen i baksätet blev skjuten sist. De andra två kanske gick ur bilen och han satt kvar och snackade i telefonen eller något. Det känns i alla fall som föraren satt i förarsätet och frågan är om AF lånar ut bilen hur som helst till sina polare. Tjejens kille kanske satt i bak utifall AF hämtat upp tjejen i bilen innan de gemensamt hämtade upp tjejens kille. Kan också vara så att tjejen satt i baksätet med sin kille men att hon hann fly och smällde igen bildörren och i framsätena satt AF och GM. Tjejer stänger igen dörrar och fäller ner toalettstolar så det är nog inte helt omöjligt att om hon flydde kan hon ha smällt igen bildörren i farten.
Senast redigerad av ulvan 2015-03-08 kl. 02:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in