2015-03-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Ok, köper det! Vill också att det hela löses asap, bli av med skräpet från gatan. Min klocka säger 01.31 dvs natti natti. Hoppas att alla som vet något tar kontakt med polisen. 3 unga personers liv, kriminella, hang-arounds osv, spelar ingen roll. De var unga och, med massa tur kanske de hade bidragit till Sveriges väl o ve. Att släcka liv på eget bevåg, är att vara en mördare!

Om än trötthet tagit överhand så har du en poäng!
Ingen har rätten att avgöra om en människa ska leva eller dö, oavsett vad personen ifråga har gjort..
Sov gott och tack för att du tillför lite medmänsklighet till denna skrala diskurs!
Citera
2015-03-08, 01:39
Medlem
Wearetoyss avatar
GM rökte spice och fick en sne tripp, resten kan ni lista ut själva.

Skämt åt sido, var alla tre bosatta i Uddevalla?
Citera
2015-03-08, 01:40
Medlem
marfokabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
finaste ängeln gör inte en volta för grov misshandel
Eva B gråter ut över Adolf H?
Kanske med all rätt? Vad vet jag?
Det enda man egentligen kan göra i sån här tråd är att diskutera händelsen så objektivt som möjligt.
Känslor är ofta relativt tillfälliga och går över, omvärderas osv.
Lämna det och debattera fakta.
Citera
2015-03-08, 01:43
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
Oh fan... Det var spice alltså?

Kanske var lite förhastad där. Media säger "kan ha varit spice". Jag sitter inte på nån inside-info.

Har ju påståtts i den här tråden att en av BO var den som sålde det påstådda spicet till knarkarna. Vilket gör att det finns ett hyfsat tydligt motiv för hämnd som av någon anledning glömts bort i diskussionerna här.
Citera
2015-03-08, 01:45
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Kanske var lite förhastad där. Media säger "kan ha varit spice". Jag sitter inte på nån inside-info.

Har ju påståtts i den här tråden att en av BO var den som sålde det påstådda spicet till knarkarna. Vilket gör att det finns ett hyfsat tydligt motiv för hämnd som av någon anledning glömts bort i diskussionerna här.

Det har jag missat helt. Har hört något om att det skulle kunna vara kopplat till senaste skjutningen på Tureborg, men hur vette fan. Har en magkänsla av att detta kan komma att bli olöst, faktiskt.
Citera
2015-03-08, 01:48
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Sitter å tänker på den här joggaren.
Hur kan det komma sig att en joggare hittar de döda men inte brevbärare? De delar väl ut morgontidningar där väl?
Har de förhört brevbäraren?
Citera
2015-03-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Det låter så orimligt ju, om GM sitter i baksätet med BO (tjej eller kille) så kan man ju undra varför båda offren utanför bilen är på samma ställe? Rent logiskt hade ju vart om de sprungit vardera håll för annars hade nog ena BO varit död närmare bilen.
En kille som springer med sin tjej och håller henne i handen? Alternativt en kille som försöker skydda tjejen när de flyr från bilen? I sådana fall skulle de ha sprungit åt samma håll. När folk hamnar i chock kanske de inte tänker klart och stannar upp om den andra blir skjuten och vill rädda den istället för att springa järnet.
Citera
2015-03-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammedpolis
Sitter å tänker på den här joggaren.
Hur kan det komma sig att en joggare hittar de döda men inte brevbärare? De delar väl ut morgontidningar där väl?
Har de förhört brevbäraren?

Las traden. Detta har tagits upp. Brevbararen trodde de var utslagna av alkohol.
Citera
2015-03-08, 01:51
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
Det har jag missat helt. Har hört något om att det skulle kunna vara kopplat till senaste skjutningen på Tureborg, men hur vette fan. Har en magkänsla av att detta kan komma att bli olöst, faktiskt.

Om det var så att han sålde så tycker jag det kan förklara en hel del. Sålde dåligt knark, 2 dog, påtänd vän till de döda samt kund till BO hör av sig och vill köpa lite röka, BO drar en rutinkörning till BP. ser det inte komma.
Citera
2015-03-08, 01:52
Medlem
Enok1Halvars avatar
Fundering:
På bilderna ser man en audi, båda förardörrarna är öppna,
men inte någon av bakdörrarna ?

enligt uppgifter är det 1 död i baksätet
Får inte riktigt ihop det?
2 flyr genom främre dörrarna medans 1 skjuts till döds i baksätet ?
Har jag missat nått bland allt?
Citera
2015-03-08, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Las traden. Detta har tagits upp. Brevbararen trodde de var utslagna av alkohol.

Fanns det inte ett spår alls av blod? Jag menar folk som blir skjutna bildar ju nästan en liten sjö av blod runtomkring kroppen.
Citera
2015-03-08, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
En kille som springer med sin tjej och håller henne i handen? Alternativt en kille som försöker skydda tjejen när de flyr från bilen? I sådana fall skulle de ha sprungit åt samma håll. När folk hamnar i chock kanske de inte tänker klart och stannar upp om den andra blir skjuten och vill rädda den istället för att springa järnet.

Fast kollar du bilderna så ser du att den ena ligger raklång in mot väggen och den andra i fosterställning, det för mig klingar att dom STOD där med GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in