2015-03-07, 23:00
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
om man kollar Emmes vänner på facebook så är det nästan enbart tjejer hon är vän med.. tyder det på någon svartsjuka från hennes pojkvän tro?

Kanske ett medvetet val. Hon insåg att många killar är kompletta idioter och utgör en fara både för sig själva och andra. Om så är fallet ser det dessvärre ut som hon fick rätt.
Citera
2015-03-07, 23:01
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Mycket konstigt. Det är en perfekt genväg att ta för folk som kommer till och från Jakobsberg/Hedegärde och brukar se många flanörer från fest och/eller folk som rastar hundarna. Så mörkt är det inte och gatan är såpass smal att det är helt enkelt omöjligt att missa dom kropparna. Särskilt om kan kommer från Lelången-hållet

Nej det är ingen speciell genväg för folk som varit på krogen för att ta sig vidare upp mot dalaberg/Helenedal
iallafall för normalt funtade personer
Citera
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Ni som inte känner till mordplatsen så är det knappt 150m från Uddevallas akut sjukhus . Det verkar som GM har avlossat flera skott på mord offren annars hade minst 1 överlevt och åkt till akuten på 150m avstånd .

1. Akuten är nedlagd.

2. Jag är ingen läkare men är ganska säker på att man hinner förblöda av bara ett skott... när man ligger oupptäckt i 6 timmar...
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
OT - vi diskuterar ett brott, INTE BOs frejdebetyg!

Frejdebetyget kan dock ha relevans kring motivbilden. Så BO:s frejdebetyg är relevant.
Citera
2015-03-07, 23:02
Medlem
Det snabba tillvägagångssättet, 7-8 skott och 1 skott, troligtvis för tjejen tyder ju på en tämligen iskall professionell mördare, knappast knark, hedersrelaterat eller gäng.

Att GM lyckas komma nära BO 1-3, få stopp på deras bil och öppna dörrarna kan ju tyda på att GM på något sätt är bekant med någon av offren.

Eller att GM klätt ut sig till medlem av ordningsmakten tex.

Om det är hedersrelaterat brukar det oftast komma fram ganska snart vem som gjort vad. Heder kan inte utövas anonymt.

Om det är någon slags kriminell uppgörelse brukar någon av de skjutna ha någon slags belastning från tidigare bedrifter. Det borde ha kommit fram vid det här laget i så fall.
Citera
2015-03-07, 23:02
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurre-spratt
Vilket är en myt som kommer från biofilmer. En kropp som träffas av en kula kommer inte att flyttas det det minsta och kroppen kan lika gärna ramla mot skytten, men mest troligt bara rakt ner.
Helt korrekt.
Citera
2015-03-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
1. Akuten är nedlagd.

2. Jag är ingen läkare men är ganska säker på att man hinner förblöda av bara ett skott... när man ligger oupptäckt i 6 timmar...
Inte med egenremiss, du kan knalla ner till sjukhuset mitt i natten och där finns en lucka och du får sätta dig och vänta.
Citera
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YtterstaNorden
"Pipförlängare" (ljuddämpare) är på riktigt, ni som säger att dom inte fungerar måste ha blandat
ihop något,.
Talar av empirisk erfarenhet.

Det stämmer. När jag för länge sedan bodde i Amerikas förenta stater fick jag vid något tillfälle följa med och skjuta. Kaliber .22 (som kan tyckas klen men som dödar flest i Amerika) är nästan ljudlös med ljuddämpare. Ett exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=Ra5GBUf44ms (skjutningen börjar kring två minuter)

Så om ni vill vara diskreta är det definitivt värt att använda dämpare. Man använder vad jag förstår med fördel tyngre ammunition om man inte är helt säker på vad man gör eller om man tänker skjuta många vid samma tillfälle. På kostnad av diskretionen, naturligtvis.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Nej det är ingen speciell genväg för folk som varit på krogen för att ta sig vidare upp mot dalaberg/Helenedal
iallafall för normalt funtade personer

Han skriver "Jakobsberg/Hedegärde", vilket är helt rätt. Inte "dalaberg/Helenedal" som du uppenbarligen fabulerar ihop. Sätt på brillorna och läs.
Citera
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det snabba tillvägagångssättet, 7-8 skott och 1 skott, troligtvis för tjejen tyder ju på en tämligen iskall professionell mördare, knappast knark, hedersrelaterat eller gäng.

Eller en tämligen iskall hängiven hobbyist.

Citat:
Att GM lyckas komma nära BO 1-3, få stopp på deras bil och öppna dörrarna kan ju tyda på att GM på något sätt är bekant med någon av offren.

Eller föste samman dem under vapenhot. Folk i närheten hörde "bråk", vilket vetter mot många förklaringar.

Citat:
Om det är någon slags kriminell uppgörelse brukar någon av de skjutna ha någon slags belastning från tidigare bedrifter. Det borde ha kommit fram vid det här laget i så fall.

Det finns misshandelsdomar (samma fall), men har inte sett något om narkotikadomar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Mycket möjligt, men ljuset är rätt kasst där vad jag minns och ett tidningsbud på cykel i full fart innan backen upp mot villorna lägger inte mer än en snabb blick på sånt ifall något alls iom att man är helt inne i sin egen värld när man väl sitter på cykeln.

Säg så här att cykel gubben är i fart . Då glömmer vi han/hon

På fjällvägen så är det stort parkerings plats av 50 tal bilar som är parkerade där så måste minst 1-2 bilar antingen kört ut eller parkerad där mellan 01.00-03.00 .

Det måste även finnas människor som spanar från lyan . Ibland när jag vaknar för att kissa på natten så tittar jag genom mitt fönster för att se om jag ser något ovanligt annars så sover jag otryggt .
Citera
2015-03-07, 23:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden

Om det är hedersrelaterat brukar det oftast komma fram ganska snart vem som gjort vad. Heder kan inte utövas anonymt.

Tydligen var det två och de drog iväg på moppe, säkerligen lokala förmågor och säkerligen gängrelaterat.
Kan vara två skyttar, knappast några proffs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in