2015-03-07, 23:42
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoId
http://www.expressen.se/gt/systern-om-sorgen-efter-mordade-alaa/

Lite info från Expressen.

Här är BO 18 år?

Underbar artikel. Skall man tro Expressen och kebabludret till flickvän är det next stop Moder Theresa som avrättades men "hamnade lite fel", som systern uppger, är det viktiga i sammanhanget. Hamnade fel som i vapenbrott, grov misshandel och hot tjänsteman.

Expressen alltså
Senast redigerad av Krakem 2015-03-07 kl. 23:45.
Citera
2015-03-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Något är lurt med denna Facebook. De flesta har åtminstone minst 150-200 "vänner" i den åldern.

Tyckte det var väldigt märkligt jag me...
Den dära Bawka Daya gyan är hennes pojkvän tydligen
https://minfil.org/laU3h8babb/pic.JPG[/quote]

Vem är det? Fejk-konto till hennes snubbe som med blev mördad eller?
Citera
2015-03-07, 23:43
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.r
Fastnade lite på telefoner, kan gm finnas i telefonlistan, bilder eller information i mobilerna? varför bry sig om dom? Om gm har haft egna eller deras mobiler med sig så borde polisen kunna följa deras rörelse under natten.

Framtiden får ge mera ljus åt händelserna.

Som jag (och andra) tidigare påpekat så är det ju inte helt osannolikt att GM gjort sönder/dumpat mobilerna om man skulle tagit dessa.
Citera
2015-03-07, 23:43
Medlem
Frågan är, vem misshandlade BO såpass grovt att han fick ett flerårigt fängelsestraff? När vi ändå spekulerar motiv...
Citera
2015-03-07, 23:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Alldeles oavsett, så skiljer denna skjutning sig från de flesta då man lyckats med vad man föresatt sig. Har i andra trådar framfört just hur värdelösa skyttarna är och ställt frågan vilka ärtbössor de skjuter med. Här kan vi ju iaf. vad det verkar, konstatera ett resolut och effektivt agerande från Gm:s sida. Utifrån detta konstaterande tror jag att vi kan skippa en hel del stickspår.

Sant! Men, i många andra skjutningar tror jag de varit mest till för att skrämmas... Man skjuter annars inte folk i benen om man verkligen vill döda någon. Vill man döda så skjuter man i huvudet och/eller i de stora delarna på kroppen, såsom buk och bröst... Dock, så vet många inte om att ett skott i låret många gånger kan leda till döden om man inte får läkarhjälp snabbt nog - ett skott som knipsar kroppspulsådern är lika effektivt som ett skott i bröstet/buken...

I detta fall så har GM/GMs visat att de/den menat allvar och inte lämnat något åt slumpen - detta behöver dock inte betyda att det var överlagt. Saker kan ha spårat ut utöver vad man tänkt sig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
De ljuddämpare jag har hört i verkliga livet har inte dämpat speciellt bra. Det smäller duktigt ändå. Det finns bättre grejer men jag tror inte de dämpar så bra att skotten blir klart lägre än högljutt gräl. Någon som är av annan uppfattning?

Ej av annan uppfattning, bara ett påpekande; dämpare är mer effektiva avs pistol jämf med revolver. Med tanke på alla gula markörer som polisen lagt ut runt bo:s så verkar (?) pistol ha nyttjats, med el utan dämpare.

Edit: såg att gurkmajja redan responderat ang detta, ligger efter i tråden..
Senast redigerad av Rubar 2015-03-07 kl. 23:55.
Citera
Medlem
Citat:

Där kom det ja...
Han var världens snällaste människa. Som ställde upp för alla när det behövdes. Tog sin familj, flickvän och vänner före allt annat. Han var en glädjespridare som fick alla att må bra, säger hon.

Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.

Både hans familj och flickvännen vill dock tillbakavisa de rykten som florerar om att Alaa Farraj och den andre döde mannen tillhörde ett kriminellt gäng.

– Han var vid fel plats vid fel tillfälle. Han ville inget ont, säger hans flickvän.

– Jag vet inte vad som händer eller vem som gjort det. Det är fruktansvärt. Han var snäll och ville ingen illa, han hamnade fel, säger hans syster.

De snälla människor jag känner har inte ens en p-bot på deras meritlista...
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

"Han var världens snällaste människa. Som ställde upp för alla när det behövdes. Tog sin familj, flickvän och vänner före allt annat. Han var en glädjespridare som fick alla att må bra, säger hon.

Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman."

Man blir ju fan mörkrädd när man ser hur människor tänker. Tror hon att glädjespridaren fick den grovt misshandlade att må bra.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2015-03-07 kl. 23:52.
Citera
2015-03-07, 23:45
Medlem
pontassss avatar
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4795242717810&set=a.3009248789078.2 01802.1198206961&type=1&theater

Var detta de övriga inblandade i misshandeln?
Citera
2015-03-07, 23:46
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ej av annan uppfattning, bara ett påpekande; dämpare är mer effektiva avs pistol jämf med revolver. Med tanke på alla gula markörer som polisen lagt ut runt bo:s så verkar (?) pistol ha nyttjats, med el utan dämpare.

Varför?
Citera
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
De två pojkarna är kriminellt belastade ja, sök på Lexbase.

orkar inte söka in mig på lexbase osv.. men hur "grovt" belastade är dom? för man har en misshandel på registret betyder inte att man är "kriminell" det va det jag menade, dom ser inte ut som kriminella typer.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Vad har dessa ynglingar gjort för att förtjäna detta?

Troligtvis mycket, med undantag av tjejen då. Med detta vill jag absolut inte säga att kvinnor/flickor inte kan begå brott och eller kriminella handlingar - det känns bara som om hon varit i fel umgänge och vid fel plats, vid fel tidpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in