Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Vet inte hur proffsig du är på dödande? Men lite mer ovana människor får väldigt mycket adrenalin i armar o ben när man inser att man skjutit en människa. Man kan reagera olika på påslaget, bli iskall och tom i huvet eller darrig och lite snurrig. Att skjuta en till, direkt efter går kanske i bara farten men att stega iväg till bilen 20 meter bort och fullfölja...svårare.
Om jag hade tagit med mig ett skjutvapen så skulle jag redan ha tänkt igenom att jag kanske kommer att döda någon med det. Jag bär aldrig med mig vapen av något slag utan att vara beredd på att verkligen använda dem. Det brukar ändra sig i skallen första gången man hamnar i en "skarp" situation och inser att det inte är lek. Då förstår man allvaret och glömmer allt med coolhetsfaktor och hur det är på film. Jag har svårt att tro att någon som skjuter tre personer inte har varit i den sortens situationer innan så han förstår allvaret och vet exakt vad han gör. Men när jag tänker efter så är det kanske det ni menar, att det inte är någon som tog med en pistol för att spela cool och sen råkade det bara bli så här.