2015-03-07, 22:28
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Då pekar det på att det var mer än 1 GM!

Hurdå menar du? En enda kula i ansiktet avlossad av en ensam GM kan förstöra utseendet på vem som helst. Mördaren kanske dessutom snodde plånbok och mobiler.
Citera
2015-03-07, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Då pekar det på att det var mer än 1 GM!
Fascinerande, hur kommer du fram till det?

Mvh
Citera
2015-03-07, 22:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Fast vittnen ska ha hört 7-8 skott i snabb följd och sedan 1 10 sekunder senare, vilket talar för det omvända.

vittnen verkar ha trott det var smällare, så jag ställer mig skeptisk till allt vad gäller vittnesmål om skott.
Citera
Medlem
nulle82s avatar
läs http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20429678.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagfes
Under knarkaffären kanske dom även blev bestulna på mobiler,plånböcker,id....

Sant, då är de bra kalla om de först ha ihjäl 3 personer och sedan rotar igenom kläderna efter mobil och id
Citera
2015-03-07, 22:31
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Personen i bilen är skjuten först, de andra två i flykt.
Hur vet du det? Kan inte alla tre blivit skjutna i bilen och de två i framsätet lyckats ta sig ut, för att påkalla hjälp t ex, innan de dog.

Var det inte i dom trakterna som Rickard Nilsson impulsmördade tre personer som han tänkte köpa bil av?
Senast redigerad av pyttefnax 2015-03-07 kl. 22:35.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Sitter utan inblick i utredningen, så ska inte anta för mycket, men om det är huvudspåret på riktigt och inget saftigare framkommit av brottsplatsundersökningen, så ser det inte så ljust ut att få det här löst.

Vore intressant att veta huruvida polisen har offrens telefoner, isf är de nog tämligen välinformerade vid det här laget. Har mördaren/mördarna haft sinnesnärvaro nog att ta med sig lurarna från platsen
går utredningen långsammare.
Citera
Bannlyst
Om den här misshandeln av raggarna skedde för 3 år sen. Varför skulle de ta hämnd nu? Det har ju gått väldigt lång tid kan man tycka? Dessutom så var det någon latino som hade skrivit på sin facebook-status på ett sätt som om han faktiskt visste vilka det var som gjorde det. Tror vi kan släppa ras/nasse/raggar-motiven då det med stor sannolikheet har med drogrelaterade affärer att göra.
Citera
2015-03-07, 22:32
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Hur tänkte du nu?

Har du aldrig varit på någon halvt undanskymd plats vid ettiden på natten?
Tillfällesmördare har en tendens att tråla efter lämpliga offer, se till exempel Ausonius.
Dessutom verkar du ha missat att jag hela tiden sagt att detta är en hypotetisk diskussion.

Men, du hade kanske otur i tanken?

Nej. Jag svarade på en långsökt teori. Du skrev inte att din teori var hypotetisk. Du skrev att det börjar kännas som ett Ausoniusfall.

”Ursprungligen postat av demiurg2
Med tanke på vilken typ av personer som polisen intresserar sig för så börjar detta kännas mer och mer som ett "Ausonius"-fall.
Det vill säga, en ensam högerextrem person som genom slump eller beräkning är ute efter att skjuta personer där det förekommer förhållanden mellan invandrare och svenskar. Om så hoppas jag verkligen att polisen nyper förövaren innan denne hinner ta fler av daga.”

Därmed är du avfärdad som lika trovärdig som Sarnecki.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hurdå menar du? En enda kula i ansiktet avlossad av en ensam GM kan förstöra utseendet på vem som helst. Mördaren kanske dessutom snodde plånbok och mobiler.

Utgångshålet brukar vara större än ingångshålet så i sådana fall tyder det på en avrättning i IS-klass
Citera
Medlem
Har hittat en grej som jag inte sett nån nämna. Kollar man vännerna på Emm*s FB så finns det endast 2 killar plus hennes bror. Svartsjuk pojkvän? En av hennes vänner (tjej) är även en knarkare som jag känner till. Den tjejen är tillsammans med en fd lokal (i mina trakter) knarklangare som numera bor i Uddevalla.
Citera
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
vittnen verkar ha trott det var smällare, så jag ställer mig skeptisk till allt vad gäller vittnesmål om skott.

Med tanke på smällarna som exploderade så pass högt att polis fick tillkallas tidigare i veckan i Uddevalla (hörde själv smällarna då jag var bara meter ifrån) och som jag i ögonblicket nästan trodde var skott, så är det inte så konstigt om man inte tänker pistolskott direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in