2015-03-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kan vara tidningsbudet, trimmad eumoppe passar in i babbe beskrivning av flyktfordon, vanligt i Götet så de kan ta småvägar.

Tidningsbud med bil är det INTE! Tidningsbud vid den tiden (01-02:00) har knappt kommit iväg och det distriktet är med cykel.
Citera
2015-03-07, 22:33
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vet inte hur proffsig du är på dödande? Men lite mer ovana människor får väldigt mycket adrenalin i armar o ben när man inser att man skjutit en människa. Man kan reagera olika på påslaget, bli iskall och tom i huvet eller darrig och lite snurrig. Att skjuta en till, direkt efter går kanske i bara farten men att stega iväg till bilen 20 meter bort och fullfölja...svårare.

Om jag hade tagit med mig ett skjutvapen så skulle jag redan ha tänkt igenom att jag kanske kommer att döda någon med det. Jag bär aldrig med mig vapen av något slag utan att vara beredd på att verkligen använda dem. Det brukar ändra sig i skallen första gången man hamnar i en "skarp" situation och inser att det inte är lek. Då förstår man allvaret och glömmer allt med coolhetsfaktor och hur det är på film. Jag har svårt att tro att någon som skjuter tre personer inte har varit i den sortens situationer innan så han förstår allvaret och vet exakt vad han gör. Men när jag tänker efter så är det kanske det ni menar, att det inte är någon som tog med en pistol för att spela cool och sen råkade det bara bli så här.
Citera
2015-03-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelus-Apatrida
Om den här misshandeln av raggarna skedde för 3 år sen. Varför skulle de ta hämnd nu? Det har ju gått väldigt lång tid kan man tycka? Dessutom så var det någon latino som hade skrivit på sin facebook-status på ett sätt som om han faktiskt visste vilka det var som gjorde det. Tror vi kan släppa ras/nasse/raggar-motiven då det med stor sannolikheet har med drogrelaterade affärer att göra.
Det pluddret chilemicke skrev ska du nog inte ta som att han vet vem som gjort det. Han skrev det nog i affekt för att hans kriminella polare blivit raderad
Citera
2015-03-07, 22:34
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Tidningsbud med bil är det INTE! Tidningsbud vid den tiden (01-02:00) har knappt kommit iväg och det distriktet är med cykel.

STD?
Citera
2015-03-07, 22:35
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Hur vet du det? Kan inte alla tre blivit skjutna i bilen och de två i framsätet lyckats ta sig ut, för att påkalla hjälp t ex, innan de dog.

Så kan det vara, mer avståndet mellan de två senare liken och bilen som vägs in, hade liken varit precis utanför bilen så hade jag nog trott mer på din teori.
Citera
Medlem
Ni som inte känner till mordplatsen så är det knappt 150m från Uddevallas akut sjukhus . Det verkar som GM har avlossat flera skott på mord offren annars hade minst 1 överlevt och åkt till akuten på 150m avstånd .
Citera
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelus-Apatrida
Om den här misshandeln av raggarna skedde för 3 år sen. Varför skulle de ta hämnd nu? Det har ju gått väldigt lång tid kan man tycka? Dessutom så var det någon latino som hade skrivit på sin facebook-status på ett sätt som om han faktiskt visste vilka det var som gjorde det. Tror vi kan släppa ras/nasse/raggar-motiven då det med stor sannolikheet har med drogrelaterade affärer att göra.

Hämnd serveras bäst kall. Mot kriminella har det dessutom fördelen att de hunnit skaffa många fiender däremellan som förvillar polisen. Men jag tror som du, affärer i närtid ligger bakom. Kanske tidigare samma dag.
Citera
2015-03-07, 22:36
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
Med tanke på smällarna som exploderade så pass högt att polis fick tillkallas tidigare i veckan i Uddevalla (hörde själv smällarna då jag var bara meter ifrån) och som jag i ögonblicket nästan trodde var skott, så är det inte så konstigt om man inte tänker pistolskott direkt.
Syftade mer på att här kan man plötsligt räkna sekunder/tid mellan knallar, vilket man knappast gör precis som du säger om man utgår från att det är smällare.
Citera
2015-03-07, 22:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
vittnen verkar ha trott det var smällare, så jag ställer mig skeptisk till allt vad gäller vittnesmål om skott.

Hur menar du nu? Tror du att yrvakna människor hör skillnad på skott och smällare?
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Krångla inte till allt, detta är nog enklare än enklast. Folk skjuts inte ner hur som helst i Svea Rike, det är klart som korvspad att någon av herrarna (knappast tjejen) hade fog för att bli nermejjad. Av vem? å varför? Där är svaret på allt.
Citera
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hur menar du nu? Tror du att yrvakna människor hör skillnad på skott och smällare?

tror snarare att tanken är att yrvakna människor är skitdåliga vittnen.
Citera
Medlem
om man kollar Emmes vänner på facebook så är det nästan enbart tjejer hon är vän med.. tyder det på någon svartsjuka från hennes pojkvän tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in