2015-03-07, 22:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Kan ju vara så, att tjejen kände mördaren/mördarna sen tidigare, sambons kompisar eller iaf bekanta. Och därmed var hon rökt.

Betr ev. moped-undanflykt så ser jag två alternativ:
1. Ut på Fjällvägen, huvudstråket från staden, där bilar har sin infart till parkeringsområdet/Bävedalsvägen. Strax norrut, bara ett hundratal meter, kan man fara in på gamla Lelångenstråket, en grusväg med inga hus i direkt anslutning, en tämligen perfekt smitväg.
2. Dra österut, via den avsmalnande/bil-spärrade fortsättningen, och sen köra vidare mot Jakobsberg, eller kanske ännu bättre, vika till höger i dalen som ligger en kort bit bort, och ta sig vidare mot Bleket-området, eller Rimnersvallen, vilket sen ger alla möjligheter att hitta dumping-platser för moppen. Inom det f d regementsområdet finns vattendrag som knappast genomsöks vanligen, och är ganska långt bort från brottsplatsen. Därifrån är det promenadavstånd till centrala staden.
Varför skulle de dumpa moppen ? Inget levande vittne och naturligtvis oreggad moppe som ingen människa kan se skillnad på från alla andra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kan ljuddämpare ha använts?
Ja. En ljuddämpare dämpar ljudet från krutexplosionen. Däremot dämpar den inte den ljudbang som uppstår när kulan passerar ljudvallen. Med andra ord hade det hörts oavsett om vapnet varit försett med ljuddämpare eller ej.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan någon bedöma om det där är ett par kvinnospiror?

Kan du länka till artikeln också?

Det ser ut som en något korpulent man med stor röv.

Byxbenen är uppvikta och skorna ser inte ut som kvinnoskor.

Slutligen är passformen på byxorna inte den som en någorlunda modemedveten kvinna i 20-årsåldern skulle välja.
Citera
2015-03-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Som vanligt mycket skitsnack i tråden, med 100talet egna konspirationer, utan att läsa något inlägg innan.

Jag har nu läst igenom hela tråden, och det verkar allmänt förvirrat.

En hel del spännande "sammanträffanden" har plockats upp på några ställen.
Jag tycker mig se en liten grej rörande det kvinnliga offret och dennes Facebook.
Kvinnan i fråga är dryga 20år och har enbart 74 stycken vänner på Facebook?!?!

Alla är i stort sätt tjejer. Tänker mig ur perspektivet svartsjukedrama. Har hennes kille tvingat henne att radera alla manliga vänner/bekanta?

Något är lurt med denna Facebook. De flesta har åtminstone minst 150-200 "vänner" i den åldern.

Inte helt otänkbart...bra observation......
Citera
2015-03-07, 22:14
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Känns som att ljuddämpare är jävligt ovanliga i Sverige rent generellt i dom här kretsarna. Och dom låter ju en hel del, även när dom är på. Är ju inte som i film där dom typ "tjoff tjoff" i ungefär samma volym som när man tappar en fjäder på golvet...
Det beror helt på vapen och typ av ljuddämpare. Men, det är nog ganska få som kan komma över en bra ljuddämpare. Lasermannen lyckades förvisso, men han använde den ju på en revolver En pistol däremot går att ljuddämpa ganska effektivt, men det är ju ytterst sällan wannabegangsters har den typ av tillbehör.
Citera
2015-03-07, 22:15
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Kan ju vara så, att tjejen kände mördaren/mördarna sen tidigare, sambons kompisar eller iaf bekanta. Och därmed var hon rökt.

Betr ev. moped-undanflykt så ser jag två alternativ:
1. Ut på Fjällvägen, huvudstråket från staden, där bilar har sin infart till parkeringsområdet/Bävedalsvägen. Strax norrut, bara ett hundratal meter, kan man fara in på gamla Lelångenstråket, en grusväg med inga hus i direkt anslutning, en tämligen perfekt smitväg.
2. Dra österut på Bävedalsvägen, via den avsmalnande/bil-spärrade fortsättningen, och sen köra vidare mot Jakobsberg, eller kanske ännu bättre, vika till höger i dalen som ligger en kort bit bort, och ta sig vidare mot Bleket-området, eller Rimnersvallen-området, vilket sen ger alla möjligheter att hitta dumping-platser för moppen. Inom det närbelägna f d regementsområdet finns vattendrag som knappast genomsöks vanligen, och är ganska långt bort från brottsplatsen. Därifrån är det promenadavstånd till centrala staden.

Eller grusvägen mot bjursjön, och sen svänga upp mot vindfället och vips så är man hemma på dalaberg.
Citera
2015-03-07, 22:16
Medlem
Nog med spekulationer. Vet någon om de fått tag i GM?
Citera
2015-03-07, 22:17
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det beror helt på vapen och typ av ljuddämpare. Men, det är nog ganska få som kan komma över en bra ljuddämpare. Lasermannen lyckades förvisso, men han använde den ju på en revolver En pistol däremot går att ljuddämpa ganska effektivt, men det är ju ytterst sällan wannabegangsters har den typ av tillbehör.

Jag, tvivlar inte på att en människa med intresset och behovet av ett extremt ljuddämpat vapen kan få tag på ett. Man kan förmodligen få tag på en kärnvapenspets om man verkligen verkligen vill.

Menar mer att i den här typen av umgängen och den här typen av brott så är det väl oftast gamla öststats-pickadoller man springer runt med, inte state of the art ljuddämpande vapen liksom.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
Förstår inte varför folk skenar iväg helt totalt och börjar yra om IS och prostitution, tror fortfarande på teorin om fr*y
En galen typ som utsatts för mordförsök ( med pistol ) endast någon månad tidigare.
Motiv nog för att mörda någon
enligt mig.
kanske slog fr*y och j*hn ihop sig och bestämde sig för hämnd?
De är ju trots allt vänner
Hur fick han BO att komma till platsen, skulle de antagit en inbjudan från honom/dem vid den tiden på natten utan att ana oråd?
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
De ljuddämpare jag har hört i verkliga livet har inte dämpat speciellt bra. Det smäller duktigt ändå. Det finns bättre grejer men jag tror inte de dämpar så bra att skotten blir klart lägre än högljutt gräl. Någon som är av annan uppfattning?

Instämmer men dämpning är snarast för att inte hela kvarteret eller stadsdelen inte skall vakna.
Skjutövningar av militär vid skjutfält hörs ju vida omkring även om det så bara är handeldvapen och avsikten är väl just att förhindra att skottlossningen hörs vida omkring i trakten

På nära håll lär det knappast ha någon inverkan. Det hörs ändå även om grannarna kanske inte väcks lika lätt.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Håll topic tack, alltså det aktuella brottet.

Generella diskussioner om hur en svensk ser ut, vad svenska tjejer bör tänka på, invandring, med mera är inte topic i denna tråd.

/Mod
Citera
2015-03-07, 22:18
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det som talar för nordisk-germansk inblandning är effektiviteten med tre dödade. Babbar skjuter för skjutandets skull och det skall gärna låta mycket, vara stor spridning och vara utdraget. Det viktiga för babben är att känna sig som Tony Montana.

Här är det en smidig avrättning: inga krusiduller, inget onödigt bjäfs. Ingången är att döda och få det gjort och samtidigt bra. Har vi tur är det en ny Laserman på g men sannolikt rör det sig om en uppgörelse

Så sant. En sak jag inte förstår med vissa inlägg är förvåningen över att tre personer dödats. Som om GM skulle hamna i chock av att ha tagit ett liv. Varför skulle man bry sig om att stoppa om man redan dödat en? Det blir många år i fängelse så varför inte skjuta fler? Det hade i alla fall inte rört mig i ryggen att skjuta 3, 30, 300 eller 3000 om jag redan hade livstids fängelse att se fram emot. Snarare skulle man väl passa på att pricka av den långa listan med personer man vill göra sig av med? Åka land och rike kring tills farbror blå hinner ikapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in