2015-03-07, 22:04
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av MrFrog
Varför skulle det inte kunna handla om det? Vem skulle skjuta 3 st för lite cash eller lita knark? Detta är nog större än en 5:a Hash ...

Fattiga ungdomar som vill knarka gratis kanske. Åker moppe också.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
herregud, inga ljuddämpare eller gudrunaffischer, det är en avrättning som på ett sätt är bra gjord, på ett annat sätt inte.

Platsen och blandningen kön gör att det kanske inte var planerat att plocka alla tre, men då ingen reagerar förrän på morronkulan så får man väl ändå säga att val av plats var ok.

Andra fordon lär ha lämnat däckspår, så utgår från att teknikerna säkrar spår av fordon. Var de proffs så är spåren vara duktigt undansopade, men proffs nitar sällan oskyldiga som tjejer, barn etc. Det är wannabe's som pangat på wannabe's.
Citera
Medlem
SpooN.s avatar
Skulle det vara en knarkträff så har det varit impulsivt. För det första så bestämmer man träff via nätet, sms eller dolt nummer när man håller på med hobbyknark. Har man inte span på sig så behöver man inte noja att farbror blå sitter i busken med kikaren. All information från BO's mobiltelefoner samt facebook går att spåra, och i det här fallet har polisen 3 döda att utgå från.

Dessutom, skulle det här vara "organiserad brottslighet" där man gör det omöjligt för polisen att spåra en t.ex via tillfällig kontantkort eller träff i verkligheten där man bestämmer plats, så har de valt för mig helt oklart ställe samt tid. Även här, skulle de ha kontantkort så hittas den ju i fickan. Det finns inget imo som talar för knarkträff. Får jag gissa själv tror jag på jidder
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Tvärt om. Och så svensk jag bara kan bli. Men jag kan inte svära på att jag inte skulle storma avspärrningen om min sons/bror bil stod på plats där 3 personer blivit dödade

Nej men om det var din bror? Din syster? Mamma? Pappa? Kusin? Kompis?
Brukar du inte vara talbar heller?

Hade det bara varit föräldrarna hade ingen saknat förståelse för om de betedde sig som dårar.
Citera
2015-03-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det är en glasklar avrättning, huvudfrågan är varför/vad. Vad hände tidigare samma kväll? Sådant här är sällan något om grott i flera veckor, för d
å hade dådet också skett mitt i en vecka. Det hände något denna helg och/eller kväll. Det finns absolut golare som vet vad som hände.
Det tog 1450 inlägg innan det kom ett vettigt.
Citera
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Först och främst måste man ha vapen. Det är inte alltför lätt att få tag på. En person med kontakter inom militären och framförallt utländsk sådan är en fördel och därmed trolig. Det går även att få tag via kriminella nätverk, men att mörda alla vittnen kräver mer än bara kriminell aktivitet för att fungera som motiv.

Sen måste man vara rätt duktig på att hantera vapnet för att oskadliggöra och till och med döda 3 personer under mycket kort tid. BO's placeringar säger att det gått mycket fort. Det är förmodligen två GM varav båda två har vapen och är duktiga skyttar.

Det krävs rätt mycket träning för att bli så bra. Det är inte sannolikt att det bara är turskott alltihop.

Det krävs ganska mäktiga omständigheter för att vara tvungen att bringa någon om livet. Att dessutom döda alla vittnen är något som säger att det är något större på gång. Om inte så är det en hemkommen paramilitär som är van att bete sig på det här sättet och inte tänker helt klart. Därmed tror jag det är sannolikt att det finns en stridsutbildning hos en eller flera GM.

Om det saknas stridsutbildning och erfarenhet av liknande situationer så måste GM har övat in detta väldigt ingående.

Större delen av den svenska manliga befolkningen över 30-40 år har fullgjort värnplikt varav jag är en och att skjuta någon med skjutvapen kräver knappast någon långvarig militär träning. Att hantera vapen utöver detta samt kunna plocka isär och göra vapenvård kräver dock utbildning.

Att strid i grupp kräver en viss träning men att skjuta mot obeväpnade som näppeligen kan försvara sig lär knappast vara särskilt svårt eller fordra någon träning.

Det gäller bara att passera den mentala gräns som skiljer kriminella mördare från vanligt hederligt folk.
Senast redigerad av Rektangel 2015-03-07 kl. 22:09.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totoajax
Låter troligt. Förutom att som man ser på den här bilden http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20429551/394/thirteenByNine/f59a0617fc82e/tipsa1.JPG har de två som i din teori försökt att fly sett ut att springa rakt mot ett staket. Tyvärr har jag ingen annan förklaring

om någon öppnar eld mot dig så tenderar du att fly och så lätt är det inte att tänka rationellt vad gäller hinder. Däremot om ena personen är lite snabbare och rusar därifrån så är inte helt otänkbart att person nr2 som är lite långsammare springer åt samma håll. Dvs kille med tjej bakom sig.
Citera
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kan ljuddämpare ha använts?

De ljuddämpare jag har hört i verkliga livet har inte dämpat speciellt bra. Det smäller duktigt ändå. Det finns bättre grejer men jag tror inte de dämpar så bra att skotten blir klart lägre än högljutt gräl. Någon som är av annan uppfattning?
Citera
2015-03-07, 22:07
Medlem
Man kan ju anta att polisen lägger en del intresse i offrens telefoner. Tre ungdomar bör innebära tre telefoner fulla med information och chattar, så finns en konflikt lär man hitta den.
Har man bestämt möte finns det nog goda chanser att spåra även det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Om SvP ligger bakom detta lovar jag att äta upp en valaffisch med Gudrun Schyman på. Det är bara i en rödings fantasier som det du skriver är sant.
Är nog inte SvP, det är nog i deras bekantskapskrets man hittar förövaren om det inte var 2 mord och 1 självmord.

Det kan lika väl ha varit en repad bil, de är ju riktigt kåta på bilar dessa babbar. Titta bara på den där Taikon som mördades i Borås för ett gäng är sedan, det var en ghb påverkad som döa han och det ryktades om att det var en repad bil bråket startade med...
Citera
Medlem
Till ni som bor i området ,hur många finns det som kan tänkas utföra detta dåd, planerat eller inte
Citera
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
De ljuddämpare jag har hört i verkliga livet har inte dämpat speciellt bra. Det smäller duktigt ändå. Det finns bättre grejer men jag tror inte de dämpar så bra att skotten blir klart lägre än högljutt gräl. Någon som är av annan uppfattning?

Kanske att en ljuddämpad 22:a låter mindre än en rivstartande bil... men det borde ändå ha hörts om folk var vakna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in