2015-03-07, 19:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Det har säkert redan sagts, men har inte läst alla sidor. Men vi kan väl konstatera att det inte var speciellt planerat, med tanke på plats och att en förmodad "oskyldig" tjej strök med. Det tyder vidare på att platsen har varit någon form av mötesplats.

Alltså finns någon slags kommunikation mellan BO och GM. Hade man planerat att ta tre stycken speciella personer av daga så hade man löst det mycket smidigare, om tanken var att komma undan.

Alltså är händelsen gjord i affekt. Slutsatsen är att det bör inte ta lång tid innan vi läser om att någon eller några är gripna för det hela och att någon kommer få sitta resten av sitt liv i fängelse, eller ja, dömas till livstid åtminstone. Med reservation för att gärningsmannen är ung och klarar sig undan med 2 år med sluten ungdomsvård med ett "ajabaja" och smisk på fingrarna!

Brott där kriminellt belastade är inblandade brukar vara svåra att lösa enligt polisen. Folk kniper käft och skyddar varandra.

Men vi kan nog förmoda att GM och BO känner varandra.
Citera
2015-03-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Hade varit intressant att prata med henne, har polisen inte tagit in henne för förhör?

Jo
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Först och främst måste man ha vapen. Det är inte alltför lätt att få tag på. En person med kontakter inom militären och framförallt utländsk sådan är en fördel och därmed trolig. Det går även att få tag via kriminella nätverk, men att mörda alla vittnen kräver mer än bara kriminell aktivitet för att fungera som motiv.

Sen måste man vara rätt duktig på att hantera vapnet för att oskadliggöra och till och med döda 3 personer under mycket kort tid. BO's placeringar säger att det gått mycket fort. Det är förmodligen två GM varav båda två har vapen och är duktiga skyttar.

Det krävs rätt mycket träning för att bli så bra. Det är inte sannolikt att det bara är turskott alltihop.

Det krävs ganska mäktiga omständigheter för att vara tvungen att bringa någon om livet. Att dessutom döda alla vittnen är något som säger att det är något större på gång. Om inte så är det en hemkommen paramilitär som är van att bete sig på det här sättet och inte tänker helt klart. Därmed tror jag det är sannolikt att det finns en stridsutbildning hos en eller flera GM.

Om det saknas stridsutbildning och erfarenhet av liknande situationer så måste GM har övat in detta väldigt ingående.

Men, snälla nån! Har du avfyrat en pistol eller ens sett en i riktiga livet. VARFÖR, skulle man behöva ha stridsutbildning för att skjuta ihjäl tre personer från kort avstånd? Du siktar och du trycker av - end of story! På många i tråden låter det som om man måste vara yrkesmördare för att trycka av. Kan mycket väl vara fler GMs men du klarar detta lätt med bara en GM och pistol. Nyckelordet heter kyla, drogpåverkan, motivation och/eller empatistörning - detta i samband med ett vapen och vi ser resultatet.

Farmor Agda klarar av att skjuta ner dessa med en pistol från två, tre meter...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är nog inte så klart, då en man och en kvinna mer uppenbart framstår som ett par, än två män och en kvinna.

Dessutom så tror jag det faller lite på att de två männen påträffades utanför bilen, kvinnan i bilen. Det bygger i så fall, antar jag, på att de tre färdats dit gemensamt och att de två männen ska gått ur bilen, medan, kvinnan satt kvar. För gärningsmannen är det nog då väldigt tveksamt om kvinnan överhuvudtaget fanns med i bilden. Jag tycker inte heller det är så sannolikt att de två går ur bilen utan kvinnan, för att prata om något enbart sinsemellan. Men visst, det är inte omöjligt – de kanske ville prata hemligheter eller något.

Nä, om man ska spekulera om ett rasistiskt motiverat då så är det nog mer sannolikt att han helt enkelt gav sig på dem på grund av hudfärg, kön på de inblandade ointressant.

Men, jag tycker inte att det finns anledning att spekulera om det. När två kriminella skjuts till döds så har morden, förmodligen, med kriminaliteten att göra. Jag tror att de hade bestämt möte av någon, och inte att två av de tre gick ur bilen (och lämnade den tredje kvar) och av ren jävla otur mötte en gärningsman som de saknar all relation till.

Nu sätter du ett rationellt resonemang på en hypotetisk mördare som kanske inte har rationella skäl till sina handlingar. Två indvandrare och en svensk kvinna kan i en sådan persons ögon snarare tolkas som "rasblandningsgruppsexutövning" än något annat.

Dessutom så är det inte bekräftat vilka kön bland offren som vart dödade var.

Notera att jag håller detta som det näst mest sannolika. Mest sannolikt så var detta ytterligare ett i raden av dödsskjutningar under pågående narkotikaaffär. Möjligen så kan det ha varit så att förövaren var mer skjutglad än i normalfallet på grund av högerextrema böjelser.
Citera
2015-03-07, 19:45
Awaiting Email Confirmation
Använder vuxna 18+ babbar moped i uddevalla? Knappast svenska vuxna.

Annars är det ungdomar 15-17 som har skjutit. Men hur får så unga tag på pistol...

Sålde dom döda knark? Isåfall kanske det är så enkelt att det var för dyrt, skjuta så det blev gratis.
Senast redigerad av jagfes 2015-03-07 kl. 19:49.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeOne
Ett högst sannolikt motiv. En kille vid namn Ti**y skoglu^# dog av en överdos spice som han ska ha köpt av RA
https://www.facebook.com/ti**y.skog^^.7
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3809562-misstankt-overdos-bakom-dodsfall

Denna teorin tycker Jag är mest trolig. Tror också det är sant att RA ska ha sålt spicen till han.

**=m ^=n #=d

Aha, det vänder ju på allt. Då är det ju RA som har åkt till BP för att sälja droger till dem på mopeden, om det nu är sant att RA sålde droger.
Citera
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ett högst sannolikt motiv. En kille vid namn Ti**y skoglu^# dog av en överdos spice som han ska ha köpt av RA
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3809562-misstankt-overdos-bakom-dodsfall

Denna teorin tycker Jag är mest trolig. Tror också det är sant att RA ska ha sålt spicen till han.

**=m ^=n #=d

Ja, teorin har framförts tidigare. Jag tycker också att det åtminstone bör tas som en väldigt intressant ledtråd.

Har du någon mer info om varifrån uppgifterna att RA sålt spicen kommer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Brott där kriminellt belastade är inblandade brukar vara svåra att lösa enligt polisen. Folk kniper käft och skyddar varandra.

Men vi kan nog förmoda att GM och BO känner varandra.

Det är förvisso sant. I slutändan handlar det om att bevisa det hela. Det kommer garanterat gripas någon för det hela, är min tro. Sen att någon döms är en annan femma!
Citera
2015-03-07, 19:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:

**=m ^=n #=d

Finns en tråd om det redan. Fre* är intressant. =y
Citera
2015-03-07, 19:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Precis. Folk snöade in i tråden på att tjejen måste gömma sig i bilen paralyserad, men ett väl så sannolikt reaktionsmönster är ju att tjejen hoppar ur bilen och springer fram mot sin kille när han skjuts.

Det är bara att hoppas att gärningsmannen/männen är över tjugoett, så att det här brottet kan rendera det eller de livstidsstraff som det förtjänar.

Enligt vittne som skrev här i tråden hördes sju åtta snabba skott, därefter var det tyst runt fem tio sekunder och sedan hördes ett sista skott. Tror de två dog utanför bilen, sedan sköts personen som satt i den.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooki57
Vilka bokstäver fattas?

Ta bort * så har du namnen. Killen har ett mellannamn också, samma som den berömde tungviktsboxaren Muhammed *li.

Tjej-selfie - http://www.smogen.com/default.asp?ID=1548

Bosatta/skrivna på Kl*ppgatan 1 i U-a. Dom gjorde inget större 'klipp' imorse, stackarna.

F ö, har via en poliskälla fått info, att dom misstänker att det hela är drogrelaterat.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-07 kl. 19:49.
Citera
Medlem
skuggplutonens avatar
Reportern från SVT har talat med ungdomar som riktar hårt kritik mot polisen.
Dom menar att polisen borde visat foton på offren så tumultet kunnat undvikas.
Ja herregud, dumma polis självklart ska dom springa runt och visa foton på lik som allmänheten får beskåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in