Citat:
Ursprungligen postat av
FUP-12
Tycker fortfarande det är mysko med personen i baksätet. (Jag tror fortfarande att det är kvinnan som hittats där, men varför sitter hon kvar i godan ro när hon hörde skotten?)
Jag mätte upp avståndet mellan bilen och där kropparna återfanns. Det är 20-25 meter.
Jag tänker så här. Från att de första skotten avlossas till att GM är tillbaka till bilen, borde det ha tagit minst 5 sekunder om GM sprintade (skjuta, kolla in resultat, kanske nådaskott, springa). Rimligare är uppemot 10 sekunder.
Ändå stannar baksätespersonen kvar. Det här tycker jag bara verkar vettigt om baksätespersonen inte visste vem som sköt, men däremot visste att den person som han/hon var tillsammans med var beväpnad. Alltså, personen hör skott, men utgår från att det är någon av vännerna och stannar därför kvar. Sedan kommer GM springande tillbaka till bilen och avslutar jobbet.
Säg att du sitter i baksätet och ser två personer som du känner, varav en kanske är din pojkvän, bli skjutna. Du sitter i godan ro då du varit med om dessa deals förut och inget gått snett. Nu ser du dessa bli skjutna, du sitter bak med säkerhetsbälte på - börjar fumla med detta och vips så är GM redan där. Sedan vet vi inte om hon försökte gömma sig bak i bilen, om dörrarna gick att öppna eller om hon bara var för chockad för att agera. Inget konstigt alls i att alla dog och hon inte hann försvinna i mörkret.