2015-03-07, 17:51
Medlem
kan i princip bekräfta E**e T är tjejen. En kamrat till henne berätta att de va hon. Och att hennes pojkvän höll på med droger åså dom skulle göra upp nåt. Säkert med pengar/droger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
har ett par kurdiska vänner som bor i uddevalla som har berättat för mig vem eller vilka GM är. Fick tyvärr inte berätta lite taskigt att berätta just nu direkt efter vi snackat.

Då vet vi att du vet och att vi inte vet.
Citera
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
DU måste ju vara riktigt korkad att du ens skriver att du vet vilka/vem som sköt. Om du ens inte vill berätta. Kan du kanske ange en orsak till varför detta hände?

Han troller bara, se hans tidligere indlæg. Ingen substans als.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Du får gärna korrigera mig, men om det är med bil du skall fly så är det väl bara en väg ut? Det som på google maps ser ut som en anslutande väg är i själva verket spärrad (se street view). Kan du berätta vad vägarna heter som du syftar på?

Korrigerar mig själv. Det går faktiskt att köra ut genom ett villaområde (västra delen av Taborsvägen), men fortfarande är det så att man i så fall måste åka in i ett tätt bebyggt område alldeles efter det att man skjutit ett antal skott. Det kan väcka ögon...
Citera
2015-03-07, 17:52
Bannlyst
Upprepar mig lite här, men...

Enligt polisen eftersöks en svensk medborgare upplysningsvis i samband med händelsen i Uddevalla. Personen förekommer ett flertal gånger i belastningsregistret och har anknytning till både högerextrem gruppering och organiserad brottslighet.

Källa: Medarbetare vid Polismyndigheten
Citera
2015-03-07, 17:52
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
har ett par kurdiska vänner som bor i uddevalla som har berättat för mig vem eller vilka GM är. Fick tyvärr inte berätta lite taskigt att berätta just nu direkt efter vi snackat.
Vänta nu här!
Är brottsoffren kurder?
Var inte AF jordansk medborgare?
Citera
2015-03-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Vänta nu här!
Är brottsoffren kurder?
Var inte AF jordansk medborgare?

Jo men RA är kurd. Hans tjej ET är svensk
Citera
2015-03-07, 17:54
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Kollade nu på Aftonbladet live-tv, de visade ett klipp där massa stod och skrek medans hon sa att folk hade stormat avspärrningarna så polisen fick veva med batong.
Varför skedde det?
Citera
2015-03-07, 17:55
Medlem
ReedMes avatar
[quote=soccasnurre|52554931]Detta kan dock stämma, för skotten (smällarna) som hördes kunde jag räkna till 5 - 8 i väldigt tät följd. Sen gick det ytterligare 5 - 10 sekunder, sen hördes ett skott till. Kan GM hunnit till bilen på den tiden?[/QUOTE]

Absolut. Det bör betyda att de två på marken blev skjutna innan personen i bilen.

Hörde du något fordon rivstarta efteråt?
Citera
2015-03-07, 17:55
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Tycker fortfarande det är mysko med personen i baksätet. (Jag tror fortfarande att det är kvinnan som hittats där, men varför sitter hon kvar i godan ro när hon hörde skotten?)

Jag mätte upp avståndet mellan bilen och där kropparna återfanns. Det är 20-25 meter.

Jag tänker så här. Från att de första skotten avlossas till att GM är tillbaka till bilen, borde det ha tagit minst 5 sekunder om GM sprintade (skjuta, kolla in resultat, kanske nådaskott, springa). Rimligare är uppemot 10 sekunder.

Ändå stannar baksätespersonen kvar. Det här tycker jag bara verkar vettigt om baksätespersonen inte visste vem som sköt, men däremot visste att den person som han/hon var tillsammans med var beväpnad. Alltså, personen hör skott, men utgår från att det är någon av vännerna och stannar därför kvar. Sedan kommer GM springande tillbaka till bilen och avslutar jobbet.

Säg att du sitter i baksätet och ser två personer som du känner, varav en kanske är din pojkvän, bli skjutna. Du sitter i godan ro då du varit med om dessa deals förut och inget gått snett. Nu ser du dessa bli skjutna, du sitter bak med säkerhetsbälte på - börjar fumla med detta och vips så är GM redan där. Sedan vet vi inte om hon försökte gömma sig bak i bilen, om dörrarna gick att öppna eller om hon bara var för chockad för att agera. Inget konstigt alls i att alla dog och hon inte hann försvinna i mörkret.
Citera
2015-03-07, 17:56
Medlem
gulaLejonets avatar
sköts dom med pistol eller aoutomatvapen?
Citera
2015-03-07, 17:56
Medlem
Teori om händelseförloppet

BO1 och/eller BO2 har av nån anledning stämt träff med GM,kanske knark affär. GM har någon mer med sig, MGM. Sällan de rör sig ensamma i såna kretsar. GM är säkert påtänd för att vara kall.

GM och BO1 och BO2 möts utanför bilen, BO3 sitter kvar. Bråk uppstår, GM drar pistol och riktar mot BO1.BO2 försöker lugna situation, det blir värre och GM trycker av. Möjlig träff på ett skott, nära håll, redan siktat rätt.

BO2 rusar till BO1, GM trycker av. Möjlig träff på BO2 på 2-3 skott, rörligt mål.
GM eller MGM upptäcker BO3 i bilen, GM rusar dit sliter upp dörren och trycker av. Dödlig träff på 1-2 skott, panikslagen BO3, nära håll, ingen flyktväg. Samtidigt springer MGM till bilen, startar, GM hoppar in, bilen drar.

Det förklarar de vittnet talade om, 4-5 knallar.

Samtliga är säker kända av polisen, möjligen undantaget BO3 som är ihop med annat BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in