2015-03-07, 17:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
En alldeles ypperlig mötesplats, enligt mig, då det finns fyra flyktvägar i nära anslutning, i alla väderstreck - bortanför där de nu blev funna. Finns en vägkorsning om du tittar på Google Maps. Det du vill påskina är att detta är proffs och intelligenta människor, om så vore, hade de med säkerhet varit i livet nu. Nej, dessa är inga experter på att planera, därför är de döda nu...

Du får gärna korrigera mig, men om det är med bil du skall fly så är det väl bara en väg ut? Det som på google maps ser ut som en anslutande väg är i själva verket spärrad (se street view). Kan du berätta vad vägarna heter som du syftar på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Det kan jag förstå, men ändå, jag har aldrig hört om att en så stor grupp försökt ta sig igenom en polisspärr, möjligtvis 2-3 personer.
Tänk på att detta är ett trippelmord. Sen brukar media inte sällan överdriva.
Citera
Medlem
Gabbevdes avatar
Jag vet att en kille som heter Alaa Farraj är en utav dom tre som är döda.
Men tycker det är en väldigt tragisk historia...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
De två hittades "en bit" från bilen, inte utanför bilen.
Var det så att de två gått iväg för att möta någon, känns det otroligt att GM först sköt de två, för att sedan gå till deras bil och skjuta personen som satt kvar. Då måste GM vetat om att den tredje personen satt i bilen och att denne kunde identifiera GM.
Känns mera logiskt att det tog sin början vid bilen.

Osannolikt men gm kanske bara gick till bilen för att stänga av den. och såg då tredje personen. Var ju förardörren som stod öppen
Citera
2015-03-07, 17:46
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusnio
Skjuten i huvudet och blodet utsmetat på rutan kanske?
Rutorna är tonade. Joggaren har inte kunnat se blod på insidan genom toningen.
Citera
2015-03-07, 17:46
Medlem
har ett par kurdiska vänner som bor i uddevalla som har berättat för mig vem eller vilka GM är. Fick tyvärr inte berätta lite taskigt att berätta just nu direkt efter vi snackat.
Citera
2015-03-07, 17:47
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Varför försöker man storma brottsplatsen?
Vilken ärthjärna som helst fattar ju att polisen måste göra en noggrann brottsplatsundersökning och det tar tid när 3 personer är mördade. Kropparna kan ju inte flyttas innan det är gjort.
Folk borde ju bli åtalade för det dem håller på med. Nån måtta får det vara.

Vilken ärthjärna som helst förstår också att en person kanske inte agerar superrationellt och sitter och dricker kaffe utanför avspärrningarna när ens son/dotter/pojkvän/flickvän/bror/syster ligger avrättad 50 meter därifrån.
Citera
2015-03-07, 17:48
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja är det en uppgörelse i dom kriminella kretsarna, droger/vapenaffärer mm , så är ju ingen större skada skedd, ja förutom tjejen som nog var på fel plats tyvärr.

Speciellt om männen gjort sig skyldig till misshandel förut. Då förtjänande dom ju att dö. Alla våldsbrott ska straffas med döden. Det tror jag de flesta håller med om.

OM det visar sig att flickan ej är en våldsbrottsling så är det tragiskt. Fast hon uppvisade ett högriskbeteende genom att vara där vid den tiden på dygnet, med dessa människor.

Klättra i berg är farligt, hoppa fallskärm är farligt, att hänga med kriminella mitt i natten är farligt osv. Man får göra sin egen risk/reward analys och om man tycker att det är värt det så kör man och tar alla eventuella konsekvenser.

Tycker synd om alla normala människor i Uddevalla som känner sig otrygga efter en sån otäck händelse.
Citera
2015-03-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Göteborgskravallerna kommer osökt i tanken.

Frågan ska snarare vara 'storma en brottsplats utan minsta hänsyn till att avgörande bevis kan förstöras av deras inklampande'. Allt för att göra en egen identifiering av de döda.

I många kulturer är det viktigare att kroppen snabbt hamnar i jorden, än att bevis säkras som kan visa hur brottet gått till och att den skyldige kan bindas till brottet. En släkt som man haft ont öga till kan man rikta vreden mot, och utkräva hämd för de avlidna. Hämnden är viktigast, att det kanske är fel släkt de ger sig på, som då i sin tur ska hämnas denna oförrätt bidrar till en stegrande våldsspiral.

Som tur är har vi civiliserade svenskar lämnat denna barbariska tidsepok långt bakom oss.
Citera
2015-03-07, 17:49
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbevde
Jag vet att en kille som heter Alaa Farraj är en utav dom tre som är döda.
Men tycker det är en väldigt tragisk historia...

Varför mener du tragisk? Svartsjuke drama eller..?
Citera
2015-03-07, 17:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Sarnecki tror på relationsdrama:

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.3821769

Ja, Bagdad Bob förnekar sig inte - kan iofs vara sant och riktigt, men denne man gör alltid allt för att rikta blickarna från att invandrade GMs kan vara gängkriminella och/eller ha brott som yrke. Så vad han tycker ger jag inte fem öre för. Har väl aldrig rätt! Han friskriver även kvinnor som brottslingar i och med detta uttalande - de kan tydligen enligt honom bara vara BO. Löjligt!
Citera
2015-03-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
har ett par kurdiska vänner som bor i uddevalla som har berättat för mig vem eller vilka GM är. Fick tyvärr inte berätta lite taskigt att berätta just nu direkt efter vi snackat.

DU måste ju vara riktigt korkad att du ens skriver att du vet vilka/vem som sköt. Om du ens inte vill berätta. Kan du kanske ange en orsak till varför detta hände?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in