Citat:
Ursprungligen postat av
Castlevania
Kan bara hålla med uppladdaren "Marvelous slice of AOR (in fact it's some of the very best AOR/melodic rock I've heard in ages) taken from the self-titled album (1986). Amazingly infectious from start to finish!. Pure art!!"
David Foster - Who's Gonna Love You Tonight (1986)
https://www.youtube.com/watch?v=yIQdlJGgkkU
Suveränt! Både låten och produktionen och känslan. Sköna vibbar från den tiden man får. Direkt i stort sett upplever man:
1985–1986-tiden. Låten är egentligen äckligt bra.
Foster är en stor herre (även om han inte är jättekänd, han drunknade lite då i alla supernamn), han har samarbetat med många storheter, som du säkert vet. Fast just det här, den här stilen, det är det han är bäst på, tycker jag.
Jag minns
David Foster mest egentligen från
1985, Man in motion ledmotivet till filmen St. Elmo's Fire, som han skrev tillsammans med John Parr. Den filmen såg jag nog på premiären då (tror nästan jag minns bruden jag var tillsammans och kollade på filmen med).
Foster gjorde många vassa saker under de gyllene åren 1985–86.
Daryl Hall - I Wasn't Born Yesterday – kontrar lite med en enkel, behaglig låt, vilken kanske inte är en av Halls mest kända. Jag minns fortfarande videon. Det här var när MTV var extremt stora. Låten känns extremt mycket
mitten av 80-talet, den finns på albumet
Three Hearts in the Happy Ending Machine från 1986.