2015-03-07, 13:21
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Sökte i tråden och blev förvånad att ingen nämnt Vita lögner. Bara jag som saknar den?

Nej fy fan. Däremot ger varuhuset och rederiet lite retro-vibbar.
Citera
2015-03-07, 14:47
Medlem
Figzys avatar
En serie som verkar vara nästintillt helt bortglömd, men ack så bra,
var komediserien The Edge från 1992.

Välgjorda, ibland grova sketcher och satirer med bland annat återkommande karaktärer som "Skjutglada familjen" och "Right this minute".

Den gick på SVT för ca 20 år sen, det var där jag såg den för första gången.
Det sägs att den fick mycket kritik för att vara alldeles för våldsam, och lades således ner.

Kända namn som Wayne Knight, Jennifer Aniston och Alan Ruck återkom i varje avsnitt.

En riktig pärla till serie, med humor man sällan ser idag.
Den verkar tyvärr dock svår att få tag på som DvD, Bluray, Youtubeklipp med mera.

http://www.imdb.com/title/tt0103407/
Citera
2015-03-07, 16:44
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Utan tvekan bättre ös än originalet. Jo, jag har låten, den finns på skivan Ozzmosis.

Apropå gamla TV-program så hittade jag fyra VHS-band med inspelningar av "Fattiga och rika". "Fattiga och rika" hade premiär i Sverige ungefär samtidigt som när jag föddes men jag tror att jag tittat på banden när jag blivit äldre.

Det är min far som spelat in banden från TV men när jag pratade med honom häromdagen så kom han inte ihåg ifall serien gick i flera säsonger.

Någon som kommer ihåg?

Dom Fattiga & Rika går just nu på TV4 guld!
Citera
2015-03-07, 17:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Dom Fattiga & Rika går just nu på TV4 guld!

Tack för infon!!
Citera
2015-03-07, 18:27
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Tack för infon!!

När Fattiga & Rika var som störst behövde ju william smith som spelade Falconetti livvakt när han gick ut! Folk hatade han för att dom blandasde ihop rollen och skådespelaren!
Citera
2015-03-08, 02:50
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
När Fattiga & Rika var som störst behövde ju william smith som spelade Falconetti livvakt när han gick ut! Folk hatade han för att dom blandasde ihop rollen och skådespelaren!

Det var väl lite liknande för Larry Hagman som spelade JR i Dallas, folk tenderade att inte kunna hålla isär rollen han spelade och hans person. Obehagligt!
Citera
2015-03-08, 03:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det var väl lite liknande för Larry Hagman som spelade JR i Dallas, folk tenderade att inte kunna hålla isär rollen han spelade och hans person. Obehagligt!

Han hade själv uppenbara problem med det. Han tryckte upp egna pengar och hade en enorm industri uppbyggd kring varunamnet J.R. Tror inte den gubben har landat i verkligheten ännu faktiskt
Citera
2015-03-08, 11:07
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Han hade själv uppenbara problem med det. Han tryckte upp egna pengar och hade en enorm industri uppbyggd kring varunamnet J.R. Tror inte den gubben har landat i verkligheten ännu faktiskt

Det behövs inte,han är död
Citera
2015-03-08, 12:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det behövs inte,han är död

Haha ja se där. Inte så länge sen dock han gästspelade i fantastiskt dåliga nya Dallas
Citera
2015-03-08, 14:26
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Utan tvekan bättre ös än originalet. Jo, jag har låten, den finns på skivan Ozzmosis.

Apropå gamla TV-program så hittade jag fyra VHS-band med inspelningar av "Fattiga och rika". "Fattiga och rika" hade premiär i Sverige ungefär samtidigt som när jag föddes men jag tror att jag tittat på banden när jag blivit äldre.

Det är min far som spelat in banden från TV men när jag pratade med honom häromdagen så kom han inte ihåg ifall serien gick i flera säsonger.

Någon som kommer ihåg?
Den gick två säsonger. Hösten -77 och våren -78.
Jag missade det allra sista avsnittet, vilket jag än idag kan gnissla tänder över... Farsan tvingade in oss i bilen för att åka till fjällen över natten!!!!
Citera
2015-03-08, 14:28
Medlem
torstenhingstens avatar
Javisst herr premiärminister!
Citera
2015-03-08, 20:17
Medlem
Jag minns att jag såg många program som jag egentligen inte var intresserad utav under första halvan av 80-talet, så på något vis var det mer mångfald på den tiden jämfört med nu när det är lätt att välja ut och borta.

Trafikmagasinet

Jag minns ett reseprogram med Fleksnes och en blond svensk fotomodell, minns att hon provade en dusch på ett hotell en gång, kan ha gått på Nordic Channel, någon som minns?
Senast redigerad av Mackan09 2015-03-08 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in