2011-08-16, 19:15
Medlem
Spridas avatar
Någon endaste som minns ett barnprogram från typ 80-tal, som handlade om en spökande pojke? Han hade en gammaldags halsduk, och när han ryckte i den så försvann han. Möjligen spökade han i ett hus där det fanns barn som kunde se honom...
Jag minns signaturmelodin...
Citera
2011-08-16, 21:18
Medlem
Vid millennium-skiftet ungefär gick en serie på TV som handlade om man som hade fru och barn som hemligt var med i en rånarliga. Minns att ligan rånade en bank en gång annars minns jag inte så mycket mer. Någon som vet vilken serie detta kan varit?

Tänk på att detta var längesen så det jag skrivit kanske inte stämmer till 100%.
Citera
2011-08-17, 09:59
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazatt
Vid millennium-skiftet ungefär gick en serie på TV som handlade om man som hade fru och barn som hemligt var med i en rånarliga. Minns att ligan rånade en bank en gång annars minns jag inte så mycket mer. Någon som vet vilken serie detta kan varit?

Tänk på att detta var längesen så det jag skrivit kanske inte stämmer till 100%.

Tusenbröder med Ola Rapace och Shanti Rooney bland annat?
Citera
2011-08-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenny.Dalglish

Det verkar vara den ja, tack så hemskt mycket för svaret!
Citera
2011-08-20, 19:41
Medlem
en serie där det var en norsk och en svensk och dansk som representerade olika skivbolag och så fick folk ställa sig framför dom och framträda och efteråt så sa dom ifall dom var intresserade eller ej
Citera
2011-08-20, 21:45
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunkyHead
en serie där det var en norsk och en svensk och dansk som representerade olika skivbolag och så fick folk ställa sig framför dom och framträda och efteråt så sa dom ifall dom var intresserade eller ej

Hitmakers, kanal5?
Citera
2011-08-20, 22:07
Medlem
Ragge_51s avatar
Nybyggarland, svensk tv-produktion från 1972. Riktigt bra.
Citera
2011-08-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenny.Dalglish
Den serien kommer man ihåg, de var MYCKET bra :-)
http://thepiratebay.org/torrent/5058112/TusenbrA_A_der_SA_A_song_1_-_3_(Komplett__alla_avsnitt)
Citera
2011-08-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge_51
Nybyggarland, svensk tv-produktion från 1972. Riktigt bra.
Ja den var bra vill jag minnas. Har sett en av skådisarna live vill jag minnas. Titta där går han i Nybyggarland...

En liten serie med korta program med 60-talmusik på nittiotalet. Presenterad av en lite gapig östgöte. Egentligen advokat vill jag minnas. Hette han Anders Berglund?

Åsså Batman (60s version) Svt sent 80tal! Och Thunderbirds! Marionetter med stil. Morgonprogram på nittiotalet? Fyran?

Skål/Cheers går dubbelavsnitt helger på 6an, morgonen. Mycket bra personkemi och casting. Den blir inte så tjatig som man kan tro jämfört med andra liknande serier.
Citera
2011-08-24, 22:25
Medlem
megaman74s avatar
Bell & Bom
trevlig familjeunderhållning med ingvar oldsberg och fredrik belfrage från mitten av 80-talet. har hört med bekanta men inga minns detta. oldsberg hade ett eget program Oldsberg för närvarande oxå. det verkar folk minnas bättre
Citera
2011-09-14, 21:18
Medlem
Douche-chills avatar
Efterlysning:
En amerikansk tv-serie om en pojke i en familj som blev kompis med en vampyrpojke i en spökfamilj. En mantel som man kunde flyga med kan även ha figuerat i serien, kanske var det även ett pulver som man strödde över manteln (och andra saker) som gjorde att manteln kunde flyga. Denna serie sändes i anslutning till när ALF sändes (ni vet rymdvarelsen?)

Skön serie som fastnade i hjärnans bild och känslobank, även om serien bara sändes en kort period.
Citera
2011-09-14, 21:29
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Efterlysning:
En amerikansk tv-serie om en pojke i en familj som blev kompis med en vampyrpojke i en spökfamilj. En mantel som man kunde flyga med kan även ha figuerat i serien, kanske var det även ett pulver som man strödde över manteln (och andra saker) som gjorde att manteln kunde flyga. Denna serie sändes i anslutning till när ALF sändes (ni vet rymdvarelsen?)

Skön serie som fastnade i hjärnans bild och känslobank, även om serien bara sändes en kort period.

Den Lilla Vampyren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in