2015-03-07, 14:25
Medlem
vanligajags avatar
Vad hände när politivagnarna körde därifrån ? Eller är de kvar ? Kunde de köra ut mellan alla sörjande utan problem ? Och vad händer när de kommer fram och ska lasta ur liken ?
Ingen som är på plats från FB som kan rapportera istf SR, lokalrevyn och SVT ?
Citera
Medlem
Ligger hotbilden mot Uddevalla på samma nivå fortfarande? Börjar polisen lämna platsen nu?
Citera
Medlem
miss-darknesss avatar
Det har börjat att regna lite det kanske stillar stämningen. Jag åkte precis förbi och då lastade dom in en liksäck i ambulansen. Det stod folk i små klungor överallt och några pratade högljutt.
Citera
2015-03-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky_
Jag fick höra från en bekant i Uddevalla att en av dom dödade är: Alaa Farraj

https://www.facebook.com/alaa.farraj.10?fref=ts
Nu har det där namnet cirkulerat så länge på Flashback att din bekanta kan ha hört namnet på Flashback, eller av någon bekant som hört av någon bekant som hört av någon bekant som har hört av någon bekant som fått namnet från Flashback.
Citera
2015-03-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Hittades i baksätet, enligt tidningarna.

Medan halva tråden ägnade sig åt att göra en etnisk inventering av Jordaniens befolkning, drog jag ihop de uppgifter som förekommit i AB, DN, Svt, GP (det finns en del variationer):

Man anländer i minst två bilar.

Den vita Audin bevittnas innan skottlossningen. Bilen hade då öppna dörrar, ljuset var tänt och bilen igång.

Några personer grälade högljutt.

Flera smällar hörs.

4-5 skott anges.

Snabbt händelseförlopp: ”Det gick jättesnabbt.”

En bil rivstartade direkt efteråt.

Tidpunkt:
Kvart över två anges på ett ställe.
Vid fyratiden anges på ett annat ställe.
Vid femtiden anges på ett tredje ställe.

Vid sjutiden hittas den döde i bilen av en joggare.

Den döde i bilen fanns i baksätet.

Först därefter hittas de två andra.

Audin tillhör ingen av de döda.

Intressant dessutom är följande:

"För ungefär en månad hände något på samma parkering:
- Polisen var där hela natten med hundar och allt, hela parkeringen var avspärrat, men jag vet inte vad det handlade om då. Obehagligt, säger grannen.”

Tack för en bra sammanfattning!

Jag tycker det verkar finnas frågetecken. Snabbt händelseförlopp, okej allt är relativt. Att döda 3 pers på 5 skott är oerhört osannolikt OM det inte va flera gärningsmän och offren redan stod klara för att avrättas.

En levande kanske springande mål träffar man sannolikt inte på håll på så få skott.

Ligger inte platsen bra till om man kommer utifrån 44an? Dessutom är väl Dalaberg och Hovhult och va de heter nära?
Citera
2015-03-07, 14:27
Medlem
Ricky_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Nu har det där namnet cirkulerat så länge på Flashback att din bekanta kan ha hört namnet på Flashback, eller av någon bekant som hört av någon bekant som hört av någon bekant som har hört av någon bekant som fått namnet från Flashback.

Förmodligen, följde inte tråden tillräckligt I guess ^^
Citera
2015-03-07, 14:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sluta tjafsa om piké/piket. Man kan tro att ni är 8 år eller gravt autistiska hela bunten.
/Moderator
Citera
2015-03-07, 14:28
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benflis
jag kan garantera att ras inte har något med detta att göra. nej "babbarna" håller inte på att anfalla uddevalla så du kan lägga ner med foliehatts teorierna
Men vilka andra skulle attackera polisen för att de gör sitt jobb? Vi svenskar har respekt och förtroende för myndigheter, och tar inte till våldsamheter mot dem.
Citera
2015-03-07, 14:29
Medlem
[Strange Days]s avatar
Om det är en kvinna och två män som är döda så tänker jag spontant triangel/svartsjukedrama, och att en av de avlidna männen är gärningsmannen.
Citera
2015-03-07, 14:31
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korpen-faller
Inte för att vara den som e den va, men mord är ett uppsåtsbrott vilket innebär att det omöjligt kan ha vart ett mord utan att uppsåt förelåg

Jo haha jag vet. Dåligt formulerat.. Menade att jag tror att alla dödades uppsåtligen... och inte att en av dom dog av misstag så att säga..
Citera
2015-03-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Om det är en kvinna och två män som är döda så tänker jag spontant triangel/svartsjukedrama, och att en av de avlidna männen är gärningsmannen.

Vittnen ska hört en bil rivstarta efter skotten
Citera
2015-03-07, 14:33
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]

Det kan være så, men GM er ikke blandt de 3 døde ifølge polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in