Citat:
Ursprungligen postat av
VenomX
Nu förespråkar jag inte att man ska sitta och hänga ut folk man inte tycker om eller hata negrer här, men tyvärr är ju samhällsklimatet sådant i Sverige att det väldigt ofta faktiskt är en mycket dålig idé att öppet stå för vad man tycker i väldigt många nischade och "laddade" frågor.
Det finns ju enormt många människor som stöttar SD pga rent ekonomiska och samhällspolitiska skäl och inte pga rasism, men som ändå får sina hus och bilar vandaliserade m.m m.m bara för att de utövar sin demokratiska rätt att säga öppet vad de tycker.
Men jag gissar att du är den sortens människor som också anser att det finns "rätt" och "fel" sorters åsikter i ett demokratiskt samhälle och att folk med "fel" åsikter förtjänar allt de får.
Fast det var ju ganska uppenbart att personen som det här handlade om var just rasistisk, inget tvivel om saken.
Angående sista meningen så - ja. Det finns massor av människor som har fel åsikter. Och då menar jag inte att de är fel åsikter för att de inte tycker som jag. Detta handlar inte om människor som är höger eller vänster, som tycker om grönt eller gult, eller tycker att pensionsåldern skall höjas.
Det handlar om människor som hatar. Hatar utan egentlig anledning. Hatar människor pga ursprung.
Hatar pga medfödda skillnader som man inte kan styra över.
Hatar man människor för att de inte har "rätt" sorts hudfärg, för att de för tjocka, för smala, ser annorlunda ut, etc. då är man inte rätt funtad.
Och sen vågar man inte stå för att man tycker som man tycker? Varför?
Tja , kanske det är en liten liten liten röst inne i deras huvud som faktiskt vet att det är FEL!
Och arbetar man dessutom med människor , och har ansvar för deras LIV och sitter och vräker ur sig sådana saker som denna läkare hade gjort, ja då ska man självklart hängas ut, och man bör verkligen inte ha ett sådant arbete.