Resultat: .
0%
röster
2015-03-04, 14:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nä du är nog allt lite bi-kommunist erkänn nu.

På samma vis som jag var Dortmundfan, men nu har isoleringsveckan gått och aldrig mer skall jag lova något så dumt.

Såg inte matchen då jag inte för allt smör i Småland skulle sjunka så lågt att jag streamar en Dortmundmatch utan att Bayern spelar.

Såg dock att Immobile gjorde två mål vilket tro det eller ej men det glädjer mig han har fått mycket skit dock så har det varit välförtjänt skit.

Var han duktig i övrigt? Var Dortmund bra?

Nej och nej. Dortmund gjorde exakt det som krävdes i en match som var ett riktigt sömnpiller. Minns knappt något från matchen förutom att Reus blev skadad.
Immobile var väl bäst med sina två mål, utöver det finns det inget av värde att nämna.
Citera
2015-03-05, 07:38
Medlem
cyberkalles avatar
Rätt usel match av Bayern igår och Ribéry skulle väl ha fått ett rött kort när han som vanligt hetsar upp sig för minsta lilla grej.

Läste nu att vi hade 85% bollinnehav och lyckats inte skapa mycket det är så jäkla uselt.

Huub Stevens lämnar Stuttgart och förre RBL-tränaren Alexander Zorniger tar över.
Citera
2015-03-05, 09:13
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Rätt usel match av Bayern igår och Ribéry skulle väl ha fått ett rött kort när han som vanligt hetsar upp sig för minsta lilla grej.

Läste nu att vi hade 85% bollinnehav och lyckats inte skapa mycket det är så jäkla uselt.

Huub Stevens lämnar Stuttgart och förre RBL-tränaren Alexander Zorniger tar över.

Vad som pågår i den klubben är bara något man måste skratta åt. Zorniger blir tränare nummer åtta sedan 2010 och minst en till blir det nog under 2015. För att sätta det i perspektiv, sedan januari 2010 har tränarna suttit mindre än åtta månader i snitt på sin post. Tre ordförande och ett antal managers har även kommit och gått i klubben under denna tid.

Förstår inte hur det är möjligt. VfB har bland landets bästa ungdomsakademier, en fantastisk arena som nyligen har byggts om, det är Tysklands sjätte största stad i en region med enorm ekonomi. Det är egentligen bara Hamburgs misslyckande som kan jämföras, fascinerande hur en klubb kan totalt misskötas på ett sådant sätt.
Citera
2015-03-05, 09:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Vad som pågår i den klubben är bara något man måste skratta åt. Zorniger blir tränare nummer åtta sedan 2010 och minst en till blir det nog under 2015. För att sätta det i perspektiv, sedan januari 2010 har tränarna suttit mindre än åtta månader i snitt på sin post. Tre ordförande och ett antal managers har även kommit och gått i klubben under denna tid.

Förstår inte hur det är möjligt. VfB har bland landets bästa ungdomsakademier, en fantastisk arena som nyligen har byggts om, det är Tysklands sjätte största stad i en region med enorm ekonomi. Det är egentligen bara Hamburgs misslyckande som kan jämföras, fascinerande hur en klubb kan totalt misskötas på ett sådant sätt.

Jo..Stuttgart är ju en enorm klubb..som vars kris är i klass med Hamburgs över tid sista åren..och lika anmärkningsvärd. Det finns ju potential där att hämta för ligan i stort där..att det nån gång blir ordning på dessa klubbar.

Stackars Huub Stevens. Är väl andra gången på mindre än ett år han nobbas fortsättning/sparkas i Stuttgart.
Citera
2015-03-05, 12:41
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Stuttgart är ju en enorm klubb..som vars kris är i klass med Hamburgs över tid sista åren..och lika anmärkningsvärd. Det finns ju potential där att hämta för ligan i stort där..att det nån gång blir ordning på dessa klubbar.

Stackars Huub Stevens. Är väl andra gången på mindre än ett år han nobbas fortsättning/sparkas i Stuttgart.

Sportligt är VfB och HSV två klubbar som krisat rejält de senaste åren, men misären i HSV är betydligt allvarligare om man betänker att de har c:a 1,5 x så mycket intäkter som VfB. I båda klubbarna är det ett managementproblem som verkar olösbart och hindrar att man uppnår den potential som finns.
Citera
2015-03-05, 14:05
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
...

Än så länge är källorna till det spekulationer av Bild-Zeitung efter att Rangnick sagt i TV att Zorniger kan bli VfB-tränare nästa säsong.

Visst, det är sällan rök utan eld, men mot Hertha imorgon sitter Stevens på bänken. Få se om det är sista gången eller inte...
Citera
2015-03-05, 14:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Än så länge är källorna till det spekulationer av Bild-Zeitung efter att Rangnick sagt i TV att Zorniger kan bli VfB-tränare nästa säsong.

Visst, det är sällan rök utan eld, men mot Hertha imorgon sitter Stevens på bänken. Få se om det är sista gången eller inte...
Du har rätt läste TZ lite för snabbt eller om dom ändrat texten från i morse.
Citera
2015-03-05, 15:24
Medlem
setubals avatar
Mjo, det vattnas lite i munnen, Tuchel vore nog klockren för Stuttgart. Schalke, Leverkusen och Newcastle har väl visat intresse för han tidigare. Men det är ju till i sommar han har sitt avbrott - om han nu ens kommer tillbaks.
De flesta av oss minns nog debutsäsongen i BL 09/10. Man startade i en rasande fart och Mainzer Bruchweg-boys gjorde ju underverk på Allianz.

Benatia har börjat träna igen förresten. Med tanke på lite snack om nyförvärv från Calcio tidigare...

Börjar så sakteliga närma sig upplösning nu och jag tycker nog att Dortmund har en okej chans att knipa i alla fall europaplats. 8 poäng upp till kusingarna på 4e platsen som sagt med 10 omgångar kvar!
HSV (b), Köln (h), H96 (b), Bayern (h), 'gladbach (b), Paderborn (h), Frankfurt (h), Hoffenheim (b), Hertha (h), Wolfsburg (b), Bremen (h).

Leverkusen
Vfb (h), S04 (b), HSV (h), Mainz (b), H96 (h), Köln (b), Bayern (h), 'gladbach (b), Hoffenheim (h), Frankfurt (b)

Jag tror inte Schalke har med striden att göra. De möter förvisso i princip bara lag från undre halvan framöver men dessa kämpar för sin överlevnad. Leverkusen blandar och ger men känns relativt starka. Mönchengladbach har ett rätt tufft schema kvar, med i princip bara lag från övre halvan förutom Hertha borta. Man har ju däremot inget europaspel att lägga energi på längre.
Ovisst och jävligt spännande i alla fall!
Citera
2015-03-05, 15:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Mjo, det vattnas lite i munnen, Tuchel vore nog klockren för Stuttgart. Schalke, Leverkusen och Newcastle har väl visat intresse för han tidigare. Men det är ju till i sommar han har sitt avbrott - om han nu ens kommer tillbaks.
De flesta av oss minns nog debutsäsongen i BL 09/10. Man startade i en rasande fart och Mainzer Bruchweg-boys gjorde ju underverk på Allianz.

Benatia har börjat träna igen förresten. Med tanke på lite snack om nyförvärv från Calcio tidigare...

Börjar så sakteliga närma sig upplösning nu och jag tycker nog att Dortmund har en okej chans att knipa i alla fall europaplats. 8 poäng upp till kusingarna på 4e platsen som sagt med 10 omgångar kvar!
HSV (b), Köln (h), H96 (b), Bayern (h), 'gladbach (b), Paderborn (h), Frankfurt (h), Hoffenheim (b), Hertha (h), Wolfsburg (b), Bremen (h).

Leverkusen
Vfb (h), S04 (b), HSV (h), Mainz (b), H96 (h), Köln (b), Bayern (h), 'gladbach (b), Hoffenheim (h), Frankfurt (b)

Jag tror inte Schalke har med striden att göra. De möter förvisso i princip bara lag från undre halvan framöver men dessa kämpar för sin överlevnad. Leverkusen blandar och ger men känns relativt starka. Mönchengladbach har ett rätt tufft schema kvar, med i princip bara lag från övre halvan förutom Hertha borta. Man har ju däremot inget europaspel att lägga energi på längre.
Ovisst och jävligt spännande i alla fall!

Till CL-plats får nog Dortmund det jävligt svårt att nå men helt klart så har dom EL-plats inom räckhåll.

Bara Kevin får speltid tid löser det sig. https://www.youtube.com/watch?v=_UUEwymFhrE

Förlåt så mycket men jag kan skratta så jag får kramp i magen varje gång jag ser detta klipp.
Citera
2015-03-05, 16:56
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Står fast vid att det lag i lägre division alltid ska ha hemmaplan. Bara Lautern och vi som drabbades av det denna gång i och för sig.

Så där lagom stor risk att Sauer blir slaktad på mittfältet idag.
"Mannschaften unterhalb der 2. Liga haben Heimrecht." står det på Wikipedia. Så Arminia Briefeldt kommer återigen att ha hemmaplan. Lite kul att en av Freiburgs ledare sa "Det spelar ingen roll vilka vi lottas mot, så länge vi lottas hemmaplan".
Citera
2015-03-05, 18:39
Medlem
Lekmands avatar
När man ligger under med två bollar i tilläggstid, vad då bättre göra än skada motståndarnas bästa spelare för de närmsta 6-8 veckorna? Precis den intentionen hade kanske inte Finn Bartels, men när han hoppade in mot bollen som Schwolow var tidigare på träffade han istället målvaktens knä, och resultatet blev ändå det samma. Situationen: http://youtu.be/_oVLa3KmfLI?t=9m18s

Och jag som tänker att det är spelare från lägre divisioner man ska vara rädd för när det gäller skador. Gult fick han förresten, och alltså ingen avstängning. Haltande system, kan man tycka.

Arminia Bielefeldt leder serien med nio poäng före plats 2-5. Man kan ju hoppas att Bartels tackling inte orsakar poängtapp i större grad.

Ingen "Gute Besserung" från Bremen heller, fast det kanske inte är kutym. Borde vara.
Citera
2015-03-05, 18:40
Medlem
Germanofils avatar
På lördag blir det ett besök på Eintrachtstadion för att se Braunschweig ta emot St. Pauli. Första gången jag besöker på staden och stadion. Ska bli en intressant upplevelse. Marc0p0l0 får gärna hojta till med tips om det är något speciellt man inte får missa.

Åker med två polare som är St. Pauli-fans och kommer att hålla till på bortafansens sittplatssektion. Litar på att både hemma- och bortalagets fans kommer att hålla igång rejält. Hoppas förstås att även det sportsliga blir en upplevelse, även om detta inte är lika säkert. St. Pauli suger i den här säsongen och Eintracht har haft det tungt efter jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in