2015-03-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Biljetterna släpps 28:e mars och det är väl i juni, inte i juli
Yes, menar självklart juni och nej inga biljetter bokade men ska givetvis försöka köpa så fort dom släpps. Nån som vet om de varit svårt att få tag i biljetter dom senaste åren? Även om man sitter på deras ticketsida vid klocklslaget dom släpps.

Undrar även om nån här vet nån sida där mycket av "rejv" folket hänger. Skulle vilja komma i kontakt med någon därifrån innan vi sticker ner.
Citera
2015-03-03, 16:38
Medlem
Amstermans avatar
De vita heroinet är tillbaka så låt bli gatulangare för de tyngre drogerna.
Cykelvägen är inte trottoar som påminnelse
Citera
2015-03-03, 17:30
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman
De vita heroinet är tillbaka så låt bli gatulangare för de tyngre drogerna.
Cykelvägen är inte trottoar som påminnelse
Vad är det för sak? När jag var i Amsterdam stod det på skyltar där de varnade för "white heroin"
Citera
2015-03-03, 18:50
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Vad är det för sak? När jag var i Amsterdam stod det på skyltar där de varnade för "white heroin"
Gatulangarna säljer vitt heroin som kokain vilket är mycket lätt att överdosera. 3 personer har redan dött och 17 allvarligt sjuka. Nu senast var det 3 danskar som åkte in till akuten pga av detta.
Citera
2015-03-03, 18:52
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham

Det är ju hur sjukt som helst att någon/några säljer heroin som kokain. Heroin är väl mycket dyrare? Någon som vet vad det beror på? Om det blandats ihop någonstans längs vägen eller om efterfrågan på heroin är mycket större än utbudet?
Tänkte ifall något kom fram efter förra vändan med detta kaoset.
Citera
2015-03-03, 19:01
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Det är ju hur sjukt som helst att någon/några säljer heroin som kokain. Heroin är väl mycket dyrare? Någon som vet vad det beror på? Om det blandats ihop någonstans längs vägen eller om efterfrågan på heroin är mycket större än utbudet?
Tänkte ifall något kom fram efter förra vändan med detta kaoset.
Helt klart en dålig batch. Det kan vara så att gatulangaren/gatulangarna helt enkelt inte vet vad de egentligen säljer för skit, med tanke på hur låg kvalité deras produkter håller och 8/10 gånger så får du något helt annat än vad du egentligen betalat för så skulle det inte förvåna mig.
Citera
2015-03-03, 19:49
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
Helt klart en dålig batch. Det kan vara så att gatulangaren/gatulangarna helt enkelt inte vet vad de egentligen säljer för skit, med tanke på hur låg kvalité deras produkter håller och 8/10 gånger så får du något helt annat än vad du egentligen betalat för så skulle det inte förvåna mig.

Nej det är möjligt att dom inte vet, men den som försett dom med heroinet borde veta vad det är. Men det är väl mycket större efterfrågan på kokain än heroin i Amsterdam (party turister köper nog inte heroin) så personen/ligan/vemdetnuänär kanske sålt det till gatulangare som kokain för att bli av med det snabbt. Men ändå märkligt, och tragiskt, folk dör
Citera
2015-03-03, 20:05
Medlem
LilSmokeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinkelvinkel
Är det någon som går och funderar på att flytta till Amsterdam?

Jag har bott där och har jobb klart där nere. Det svåra är att hitta någonstans att bo till ett vettigt pris. Så om någon går i samma tankar, har ett kapital och kan få sig ett jobb där nere så hör av er så kan vi leta en lägga.

Jag har jobb på en smartshop btw, så de vore nice om du är okej med dagliga jollar och psykedelia då och då.
Får man fråga vad din lön ligger på? Verkar fan nice med ett sånt jobb
Citera
2015-03-04, 00:39
Medlem
skinkelvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilSmokey
Får man fråga vad din lön ligger på? Verkar fan nice med ett sånt jobb

De är rätt nice, jobbar som webbutvecklare dock så de är nog inte så charmigt som du tänker dig. lönen är otroligt låg jämfört med Sverige, 10 eur/h.
Citera
2015-03-04, 05:32
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinkelvinkel
De är rätt nice, jobbar som webbutvecklare dock så de är nog inte så charmigt som du tänker dig. lönen är otroligt låg jämfört med Sverige, 10 eur/h.
Oj, det var inte mycket. Och sen så kostar allt som i Sverige om inte mer. Boende är dyrt har jag hört. Men det kan ju såklart vara värt mycket att få jobba med något som man brinner för, nästan som ett privilegium.
Citera
2015-03-04, 16:10
Medlem
Tommess avatar
Ska ner om 2 veckor, ons-sön. Vart ska man vända sig om man vill få tag på riktigt kokain, och inte vitt heroin?
Citera
2015-03-04, 19:10
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommes
Ska ner om 2 veckor, ons-sön. Vart ska man vända sig om man vill få tag på riktigt kokain, och inte vitt heroin?

Jag har aldrig sett heroin irl, så jag vet inte om man kan se skillnad. Det kan dock vara svårt att hitta riktigt kokain på gatan, många säljer krossade värktabletter etc. Med det sagt så finns det ju så klart, men jag skulle inte våga chansa att köpa av någon okänd nu med tanke på heroinkaoset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in