2015-03-05, 00:06
Medlem
Kommer rapporter om att en bro i Mariupol har sprängts samtidigt som NATOs fartyg i Svarta Havet har trakasserats av ryskt bomb- och jaktflyg. Det verkar som om ryska spaningsgrupper förbereder för ett anfall mot staden genom att förstöra viktig ukrainsk infrastruktur.

Ska bli intressant att se hur ryss-kramarna i tråden motiverar ett sådant anfall och brott mot vapenvilan.
2015-03-05, 01:22
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nja, det har hela tiden funnits starka indicier som pekat på direkt rysk inblandning, och för min del har jag hela tiden tyckt att det mest logiska vore så. Emellertid så har de solklara bevisen saknats, men jag tycker de som hela tiden skrikit "var är bevisen" inte tagit till sig rimligheten av det som påståtts; varför skulle Ryssland INTE lägga sig i när det ligger i deras intresse?
Här håller jag med. På samma sätt det mest natrliga spåret inte utreddes 1986. kan vi nog vara överrens om att krafter över både demokrati och diktakur härjar i princip ohämmat för närvarande. Det är lite läskigt och inte vad jag vill.
2015-03-05, 01:43
Medlem
Tack Pobedarov. Intressant, det var helt nytt för mig, jag som är dålig på ryska.
Vapenvilan verkar gälla i stort, men om ukrainsk infrastruktur förstörs, så ska du veta att ukrainarna redan har skjutit sönder skolor, bostäder, ålderdomshem, sjukhus, kraftverk, arbetsplatser i Donbass. Det var ren genetisk rensning.

Om NATO-fartyg attackeras, är vi kanske illa ute. Jag minns ju kalla kriget. Ett enda misstag kan leda till storkrig. Det är bra om du kan ge oss detaljer.
2015-03-05, 03:45
Medlem
bernad_laws avatar
Graham Philips arresterad och förhörd under UK Terrorism Act på grund av sin verksamhet på ockuperad mark:

https://twitter.com/GrahamWP_UK/status/573296829628067840

Bra man har koll på förrädaren.
2015-03-05, 07:21
Medlem
PutinDenStores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korkis
http://www.armamentresearch.com/russian-96k6-pantsir-s1-air-defence-system-in-ukraine/

Pantsir S1 i Ukraina, detta är vad jag skulle säga solklart bevis på rysk inblandning. Inte längre fråga om T-72 i diverse varianter som kan bortförklaras som byten från plundrade mob-förråd.

Kan man veta vart man filmat detta. Mycket svår tolkat tycker jag. Men det är ju just dessa typer av urusla bevis som ligger Kiev i fatet. Vem kan ta deras uttalanden på allvar i nuläget?
2015-03-05, 07:30
Medlem
PutinDenStores avatar
Citat:
Sista delen i Vice-serien, och den jag tycker var starkast; det är uppseendeväckande vilken polisstat Ryssland är:

https://www.youtube.com/watch?v=lM8Zhb0h93k

Men jag tror farbrodern har rätt, det finns en minoritet enbart som har tankeverksamheten i gång i Ryssland i dag.

Vilken svag serie....
Vad menar du med polisstat? Om man filmar skyddsobjekt i UK eller US, vad händer då?
Att gubben är bitter kan man ju respektera, men man måste också se inbördeskriget i Ukraina för vad det är, ett direkt angrepp på Ryssland och den ryska identiteten. Därav det ryska folkets stöd. Fortfarande ser vi inte heller ryska förband i Ukraina, bara påståenden om detta. Att ryssar och Ryssland och en del andra stödjer rebellerna är självklart. Dom ser att också att väst stödjer angreppet utan några som helst skrupler, därför kommer dess stöd att vara över tid. Samma mekanism som i muslimska länder helt enkelt.
Sen tycker jag att rasbiologiska uttalanden som att antyda att ryssar inte kan tänka inte passar sig alls här, men tyvärr typiskt för de som ohämmat stödjer Kiev.
2015-03-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Kommer rapporter om att en bro i Mariupol har sprängts samtidigt som NATOs fartyg i Svarta Havet har trakasserats av ryskt bomb- och jaktflyg. Det verkar som om ryska spaningsgrupper förbereder för ett anfall mot staden genom att förstöra viktig ukrainsk infrastruktur.

Ska bli intressant att se hur ryss-kramarna i tråden motiverar ett sådant anfall och brott mot vapenvilan.
Att spränga broar gör man timmarna om inte minuterna innan ett anfall. Nu har det gått några timmar och inget anfall mot Mariupol har inletts. Det finns liksom inget vits med att vänta när bron väl är trasig.
2015-03-05, 08:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Att spränga broar gör man timmarna om inte minuterna innan ett anfall. Nu har det gått några timmar och inget anfall mot Mariupol har inletts. Det finns liksom inget vits med att vänta när bron väl är trasig.
Sker inte attack menar du?
Citat:
Azov, Donbass batallions repelled attack in Shyrokyne
https://twitter.com/0629ComUa/status/573373395708059648

Ryssarna följer inte avtal. De kommer attackera och försöka flytta fram positionerna dagligen.
2015-03-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Sker inte attack menar du?

https://twitter.com/0629ComUa/status/573373395708059648

Ryssarna följer inte avtal. De kommer attackera och försöka flytta fram positionerna dagligen.
Ligger Shyrokyne i Mariupol eller?
2015-03-05, 10:19
Medlem
http://www.glasnost.se/2015/invasion-fran-ingenstans/

Bra läsning och journalistik! Funderar på att köpa boken, samma typ av lögner som användes på Krim används idag i Donbass. Hur de nyttiga idioterna i tråden inte kan se detta är ett mysterium.

2015-03-05, 10:39
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov

Det har rapporterats strider kring Shyrokyne (öster om Mariupol) varje dag sedan vapenvilan. Det är knappast nån ny utveckling. Azov försöker nå Novoazovsk och NAF svarar. Det är lustigt hur ni totalt förvränger sanningen. När Azov varje dag under vapenvilan attackerar nyryska positioner är er tolkning att "ryska reguljära armén försöker ta Mariupol".
2015-03-05, 10:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Graham Philips arresterad och förhörd under UK Terrorism Act på grund av sin verksamhet på ockuperad mark:

https://twitter.com/GrahamWP_UK/status/573296829628067840

Bra man har koll på förrädaren.
Han är ju inte ens stridande, utan journalist. Helt sjukt att en journalist ens kan bli anklagad enligt terrorlagar. Men det är sånt här det lagsystem ZOG har byggt ut är till för, inte i första hand islamister. Om vita människor någonstans försöker bryta sig ur slaveriet har makten nu en massiv apparat för att "lagligt" kunna krossa motståndet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in