Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-02, 19:31
Medlem
argusdemons avatar
Tjena!
Jag har tryckt i mig 300 mg Lyrica och jag blir väldigt "lyrisk" av det eftersom jag knappt har tolerans.

Jag har fått tag på 5 mg Oxikodon(som jag känner av väldigt)

Förstärker Lyrican Oxyn?
Eller är det slöseri att ta en så vacker drog som Oxy och blanda med Lyrica?

Tack snabba svar uppskattas alla trevliga FB:are!
Citera
2015-03-02, 19:42
Bannlyst
Hej, om ni hade kunnat välja imellan 40x 30 mg kodein eller 4x oxycontin 40 mg, vad hade ni valt? Rent hypotetiskt...
Citera
2015-03-02, 19:55
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Hej, om ni hade kunnat välja imellan 40x 30 mg kodein eller 4x oxycontin 40 mg, vad hade ni valt? Rent hypotetiskt...
M
4 st oxycontin 40 mg definitivt om det är ett rent byte.
Oxikodonet är värt mycket mycket mer än kodeinet.

Men om du aldrig tagit oxy skall du verkligen inte ta en 40 mg, inte ens en halv!!

Jag blir starkt påverkad av 5 mg med 0 tolerans. Oxy är ju betydligt mycket farligare än Kodeinet så var väldigt försiktig och börja dig fram med låga doser, 5 mg.

Edit: Såg inte att det var 40 st Kodein piller.. Om du blir påverkad av Kodeinet ska du få en väldigt behaglig känsla.. Jag känner inte av Kodein så du borde få testa en först..
Senast redigerad av argusdemon 2015-03-02 kl. 19:57.
Citera
2015-03-02, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
M
4 st oxycontin 40 mg definitivt om det är ett rent byte.
Oxikodonet är värt mycket mycket mer än kodeinet.

Men om du aldrig tagit oxy skall du verkligen inte ta en 40 mg, inte ens en halv!!

Jag blir starkt påverkad av 5 mg med 0 tolerans. Oxy är ju betydligt mycket farligare än Kodeinet så var väldigt försiktig och börja dig fram med låga doser, 5 mg.

Edit: Såg inte att det var 40 st Kodein piller.. Om du blir påverkad av Kodeinet ska du få en väldigt behaglig känsla.. Jag känner inte av Kodein så du borde få testa en först..

Hej, det blev 4 Oxy 40 mg.

Helt ny på Oxy, men har mycket erfarenhet av andra opiater och brukar fysiskt klara av dom väl.
Tur att du nämnde det för jag var inte säker på doseringen, hur mycket lämpar sig en startar dos på med ingen tolerans? Och bättre att bomba eller sniffa?

Tack för svar
Citera
2015-03-02, 20:30
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Hej, det blev 4 Oxy 40 mg.

Helt ny på Oxy, men har mycket erfarenhet av andra opiater och brukar fysiskt klara av dom väl.
Tur att du nämnde det för jag var inte säker på doseringen, hur mycket lämpar sig en startar dos på med ingen tolerans? Och bättre att bomba eller sniffa?

Tack för svar

Bra val!
Jag säger 5 mg, bomba, alltid.Oxy har 100 % biotillgängligget(haha?) oralt. Alltså i magen. Känner du inte så mkt bomba en 5a till men inte mer.

Det var så lite så, var försiktig bara
Citera
2015-03-04, 14:25
Bannlyst
Har man 40 mg oxicontin depo, är det bara att svälja delar av tabletten eller bäst att krossa till pulver och bomba?

Har hört att oxy ska vara ganska kortvarande, 3-4 timmar? Man är ju lite bortskämd med vallmo te så att säga så hur vore en bra metod att dra ut en nice buzz under en heldag?

Tackar!
Citera
2015-03-04, 14:27
Medlem
Har ett litet dilemma. Om ni fick bestämma, vad skulle ni välja då? Oxycontin, Oxynorm eller Norspan plåster?

Notera bara att det är för oralt bruk och inte IV. Ska träffa läkaren imorgon och funderar på att byta Oxycontin till antingen Oxynorm eller till Norspan, är Norspan svagare än de andra?
Mvh
Citera
2015-03-04, 15:13
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Har ett litet dilemma. Om ni fick bestämma, vad skulle ni välja då? Oxycontin, Oxynorm eller Norspan plåster?

Notera bara att det är för oralt bruk och inte IV. Ska träffa läkaren imorgon och funderar på att byta Oxycontin till antingen Oxynorm eller till Norspan, är Norspan svagare än de andra?
Mvh

Oxynorm om du har tröttnat på Oxycontin. Testa det ett tag sedan kan du gå över till norspan plåster. Så skulle jag göra i alla fall. Själv tycker jag norspan av svagare.
Citera
2015-03-04, 16:23
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Har man 40 mg oxicontin depo, är det bara att svälja delar av tabletten eller bäst att krossa till pulver och bomba?

Har hört att oxy ska vara ganska kortvarande, 3-4 timmar? Man är ju lite bortskämd med vallmo te så att säga så hur vore en bra metod att dra ut en nice buzz under en heldag?

Tackar!

Krossa och snorta, varför bomba? Snabbare och bättre påslag i snoken. Är du riktigt opiatnaiv kan du med fördel trycka i dig 2-3 postafen någon timme innan du kör så att du inte spyr, detta verkar hända ganska många (har dock aldrig hänt mig). Ja exakt 3-4 timmar, har du 40 mg kan du lätt spacea ut det på en dag om du som sagt är naiv. Börja med 10-20 mg beroende på hur du känner och arbeta dig uppåt.
Citera
2015-03-04, 19:29
Medlem
Ska ta oxycontin för första gången imorgon tänkte jag. Har en karta 20 mg, och undrar hur långt tid det tar ungerfär att peaka efter man knaprat? Och hur länge är man påverkad om man käkar bara en 20 mg?
Citera
2015-03-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Oxynorm om du har tröttnat på Oxycontin. Testa det ett tag sedan kan du gå över till norspan plåster. Så skulle jag göra i alla fall. Själv tycker jag norspan av svagare.

Alright, tack för svar! Blir oxynorm då, kan alltid gå tillbaka till oxycontin annars. Tror jag skippar Norspanplåstret då.
Citera
2015-03-05, 08:59
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Alright, tack för svar! Blir oxynorm då, kan alltid gå tillbaka till oxycontin annars. Tror jag skippar Norspanplåstret då.

Gör så. Tror du kommer gilla Oxynorm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in