Citat:
Ursprungligen postat av
TheobaldThor
Fast jag menar ju framförallt svts reportage från Arlanda och BW s teckning. Dessa två uppgifter är ju inget som Flygare hittat på. Vad Flygare är för person i övrigt lägger inte jag nåt värde i. Det du hänvisar till är ju hans påstådda möte med någon på ett hotell.
Jo men det är ju ganska uppenbart vad Flygare håller på med. Först ser han någon. År senare när CP är på tapeten kan han nästan gå ed inte bara på att denne person var lik CP utan att det var CP och han inte har en dubbelgångare. ÄR EDC CP:s dubbelgångare??? Sedan kommer Identifieringen sv EDC som påstås komma från att han sett ett foto av denne i Stockholm sedan broderar han ut med rena fantasier och manipulationer. Han mäter på en teckning av en person som gjör denna nästan två veckor senare som då redan hade sett fantombilden som i sin tur är baserad på en teckning som är mer lik den den tecknerskan såg på ett helt annat ställe. Detta försöker han få till en slutsats att teckningen både är lik både CP och EDC. Herregud, man behöver en otrolig naivitet för att inte ha förstått redan här vilket grundlöst fantiserande och ljugande det handlar om.
Ovanpå det presenterar denne filmen från Arlanda och påstår att en källa inom sydafrikanska underrättelsetjänsten 100% bekräftat vem det är. Ingen annat kan se det ärligt talat.
För att få ihop det ljuger han ihop historien om vilket exeptionellt hot Sydafrika var och slår sig ihop men välkända informationsförfalskare som visar lika infantila kopior av illa hopdrömda dokument. Och synnerligen dåliga analyser av hur situationen såg ut vi denna tid.
Vad jag säger och som nog alla normalfuntade förstår kan man inte ens bygga hypoteser så löst på uppgifter som bär alla spår av att vara hopdrömda.
Jag är säker på att Dag och hans kollegor såg detta direkt om nu det är sant att Flygare kontaktat dem med påståendena. Det har då troligen inte lagt någon som helst kraft på uppgifterna utan börjat intressera sig för Flygare själv.
Hans umgänge, politiska åsikter, affärer resor etc både då det begav sig och senare. När det kommer sådana här uppenbar tokerier från någon som dessutom lämnat andra uppgifter tidigare ställer sig utredarna frågan. Är det en tok eller är personen själv intressant och utredd?
Jag är av samma uppfattning. Flygare är den ende intressante här. Varför gör han det här? För att göra sig intressant eller finns det en annan drivkraft?
Detsamma kan man fråga sig kring de som med en sådan otrolig brist på källkritik så villigt köper sådant som verkar vara väldigt konstruerade påståenden.