Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparkalle
Jeppsson förstås, men jag har svårt att vara så kategorisk som du. Det behövs inte så stora differenser i meter, sekunder eller vinklar för att nån ska missa det en annan ser. Det kanske man skulle kunna reda ut om man fick rekonstruera med Anki och Anja.
Den bruna skinnjackan återfinns ju ändå i en rak linje i tangentens riktning där flickorna säger att den ska vara. Jag har svårt att bortse från det samt att dom inte har något att vinna på detta. Tvärtom.
Tycker inte jag är kategorisk utan går på dom vittnen som finns. Inget som kommit av de passerande personer på östra sidan av sveavägen ser någon stående i Dekorimahörnan. Då har vi ändå
Rolders sällskap som stannar upp för illamående ett par minuter.
Skådespelerskorna
Inga Ålenius och
Anja Landgre som stannar en stund i dekorimahörnan och funderar om de ska gå via tunnelgatan eller fortsätta Sveavägen söderut, väljer det senare alternativet. De tidigare nämnda har liksom Scheffer m sällskap varit på Bröderna Mozart och är därmed nyktra och inte fredagsfulla.
Hubert pekar på det faktum att väldigt lite är känt vad tjejerna verkligen säger. Först filtreras det av
Olle Alsen och via honom går det vidare till
Lars Krantz och
Sven Aner som går igång på alla cylindrar.