2015-02-17, 14:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Norwegian Air Shuttle ser grym ut på lång sikt!

flygbolag är aldrig bra på lång sikt. Köp aldrig flygbolag!!!
Citera
2015-02-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
flygbolag är aldrig bra på lång sikt. Köp aldrig flygbolag!!!

Varför?
Citera
2015-02-17, 14:23
Medlem
Citat:
Varför?
Finns ju ett ordspråk.. "Enklaste sättet att skapa en miljon dollar är att satsa en miljard dollar i flygindustrin"
Citera
2015-02-17, 14:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Varför?

Förr att dom likt plan förr eller senare kraschar! Lyssna på Warren Buffett. Han köper aldrig flygbolag...
Citera
2015-02-23, 23:37
Medlem
Ojkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttispelle
Tack som fan för tipset!
Jag hade tråkigt en kväll i förra veckan och bara tänkte ta en helt vild chansning att investera 15k på en annans bedömning som jag tycker verkar rimlig.

Fastnade för ditt inlägg och smarteq.

Och upp 70% i ett vips!

Så vill bara framföra ett tack!
Tänkte jag ligger kvar till rapport och plockar sedan en liten vinst förhoppningsvis

Hann du sälja av?
Citera
2015-03-03, 12:46
Medlem
kappits avatar
Jag tycker MedicPen på aktietorget börjar närma sig nästa pik och rejäl uppvärdering.
Bolaget har haft problem med att få godkännande i USA med deras produkt inom digital sjukvård (som tyngt kursen rejält). Nu börjar också den digitala sjukvården öka explosionsartat runt om i världen (återkommer med länkar, sitter ej vid dator just nu), så ett ok i USA som närmar sig för varje dag kommer ge bra drag i aktien..

Marknadens potential är otroligt stor, lägg därtill Medicpens samarbete med kommuner/regioner och också Microsoft..
Ynka börsvärde runt 40 milj, kan mycket väl bli 2015 års rymdraket!

Minsta positiva och kursen kommer hamna på helt andra nivåer. Dock liten omsättning i dagsläget, men jag tycker MedicPen är värt att högbevaka eller ta en lite position i.

Inlägg från senast bokslut:

"Finansierat av offentliga Danska medel ska vi gemensamt ta fram en stationär tablettdispenser för den åldrande befolkningen på Bornholm. Projektet beräknas pågå under 2 år och därefter ska det löpa kommersiellt. Vi är nu klara med analysfasen och är inne i fas 2, prototypfasen. En brukaranpassad dispenser för en åldrande befolkning kan därefter säljas i övriga världen.

- Vår verksamhet i Ungern är ett glädjeämne. Tillsammans med Uzoki hospital har vi anpassat ett medicinhanteringssystem för tablettmedicinering. Via samarbete med en svensk applikationsleverantör är vi nu i slutskedet med att ta fram en app som är integrerad i Microsoft HealthVault. Arbetet går nu in i en ny fas där vi diskuterar skarp användning systemet.

På Bornholm är första fasen, analysfasen, avklarad och vi har påbörjat framtagning av prototyper"

Börsvärdet borde kunna explodera när som helst, sett till vilka de jobbar med? Ok i usa kan och bör komma i närtid.
Senast redigerad av kappit 2015-03-03 kl. 12:49.
Citera
2015-03-03, 22:26
Medlem
Någon här som äger "PureFunds ISE Cyber Security ETF"? Känns rent spontant som det kan bli en vinnare de kommande åren pga all hacking som sker..
Citera
2015-03-03, 22:32
Medlem
DrygusVonHufvud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Förr att dom likt plan förr eller senare kraschar! Lyssna på Warren Buffett. Han köper aldrig flygbolag...
Nja... Warren Buffetts bolag äger Netjets, så det stämmer inte. Flygbolag kan vara rätt. Tror att det finns flera intressanta bolag här då det händer mycket på den markanden nu.
Citera
2015-03-03, 22:35
Medlem
DrygusVonHufvud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Någon här som äger "PureFunds ISE Cyber Security ETF"? Känns rent spontant som det kan bli en vinnare de kommande åren pga all hacking som sker..
Håller med dig. På en två-treårs sikt kommer den typen av bolag att gå framåt med stormsteg, iallafall enligt vad jag har hört från bra källor.
Citera
2015-03-03, 22:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrygusVonHufvud.
Nja... Warren Buffetts bolag äger Netjets, så det stämmer inte. Flygbolag kan vara rätt. Tror att det finns flera intressanta bolag här då det händer mycket på den markanden nu.

Då är det sannolikt ett specialfall...
Citera
2015-03-03, 22:49
Medlem
Harry_s avatar
Precise Biometrics kan sticka iväg ganska snabbt
Citera
2015-03-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrygusVonHufvud.

Om jag minns rätt så var det Jim Cramer som för en väldans massa år sedan slog vilt omkring sig med baseball-träet medan han sänkte Airliners och det är svårt att säga emot honom där när man tittar på bolagen som en helhet.

Däremot var Cramer den som sa att det absolut inte fanns några som helst problem inom Bear Stearns och resten är historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in