2015-02-10, 19:56
Medlem
modigh87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsOM
Sitter själv med ett mindre innehav i Anoto (ca 7%) och det är ju en aktie som ger lite spänning i vardagen, men jag kommer garanterat sälja om det kommer någon trigger som gör att kursen tar ett tillfälligt skutt uppåt, för precis som ni andra säger, framtiden finns inte i pennor med specialpapper, vad än galningarna på placeras forum säger om bolaget.

Anoto den gamla räven Var mitt första aktieköp någonsin, och därtill ingen jätteinvestering vilket var synd eftersom jag gick in på 0,60 och gick ur på 1,18 två månader senare. Sålde på den absoluta toppen innan raset 5 mars 2014. Det konstiga är att grafen visar att kursen var som högst 1,16 då men enligt min avräkningsnota så sålde jag på 1,18

Hur som helst, frågan är om den någonsin kommer upp på 1:- igen, som sagt så är nog inte deras penna och papper framtiden tyvärr.
Citera
2015-02-11, 17:39
Medlem
TeliaSonera är trevliga på dessa nivåer strax över 50-lappen med fin direktavkastning.
Citera
2015-02-12, 00:19
Medlem
Harry_s avatar
får se om Stockwik Förvaltning börjar röra på sig
har kvar min sen 2010
då hette dom Mobyson sen bytte till StjärnaFyrkant och nu Stockwik Förvaltning
snittet ligger på ca. 0.06 iaf
Citera
2015-02-12, 16:12
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Anotos pennor är inte framtiden, framtiden är inte beroende av specialpapper. En vän till mig tackade nej till ett arbete på Anoto för några veckor sedan, han går hellre arbetslös än arbetar där.

Fingeravtryck tror jag inte heller är framtiden. Det är så gammeldags, jag tror ögonsensorer är framtiden.

Men men, jag vet egentligen inte mer än du!

sa du nåt? ))
Citera
2015-02-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
sa du nåt? ))

Och jag irriterar mig på att jag sålde av för tidigt (gick dock med vinst), men nu har jag satt de pengarna i något jag faktiskt tror på och det gör mig lugnare. Men grattis till er andra.
Citera
2015-02-12, 17:05
Medlem
Harry_s avatar
stora frågan är
när ska man hoppa av
+14000:- är ju f*n inga pengar
Citera
2015-02-12, 17:11
Medlem
zorb89s avatar
Grattis till uppgången.

Ni får väl se ifall det blir som för Fingerprint när Iphone förvärvade sin sensorleverantör som var konkurrent till fingerprint., kursen köps upp för att marknaden öppnar sig.
Citera
2015-02-12, 17:24
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
sa du nåt? ))

Att kursen svänger uppåt en dag innebär inte att deras produkt är framtiden. Om framtiden kräver specialpapper så vill inte jag vara med om den.
Citera
2015-02-12, 19:27
Medlem
Vad tror mina herrar om SAAB B så här i orostider?
Tankade mig iaf full på dessa för ett par dagar sedan istället för att ha pengarna på ett sparkonto till ingen nytta.

/Smolk
Citera
2015-02-16, 18:54
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Veckans aktietips blir Smarteq B.
Smarteq tappade ett kontrakt med Volvo i december som står för en stor del av deras omsättning. PM om detta gick ut med en ganska kass formulering, som gjorde det svårt att förstå exakt hur mycket man tappat. Ett förtydligande gick förvisso ut om att leveranserna skulle fortgå hela 2015, vilket också fick kursen att hämta sig från total kollaps.
Men i rapporten nästa vecka kommer man förmodligen redovisa vinstresultat i sin bästa rapport någonsin, vilket jag tror kommer förvåna marknaden och skicka upp kursen till 20-25 öre.

Värt en chanspost tycker jag, men med brasklappen att detta förstås är ett riktigt högrisk-bolag.
Var upp och nosade på .25 redan idag.. Frågan om det är traders som går in nu som bara tänkt ligga tills rapporten släpps. I så fall kan det bli en dipp på rapporten oavsett vad den säger. Om så är fallet kan det vara smart att plocka hem en del vinst redan nu.
Jag ligger nog kvar ett kvartal till skulle jag tro, men det blir intressant att följa kursen nu fram till rapporten på torsdag.
Citera
2015-02-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Veckans aktietips blir Smarteq B.
Smarteq tappade ett kontrakt med Volvo i december som står för en stor del av deras omsättning. PM om detta gick ut med en ganska kass formulering, som gjorde det svårt att förstå exakt hur mycket man tappat. Ett förtydligande gick förvisso ut om att leveranserna skulle fortgå hela 2015, vilket också fick kursen att hämta sig från total kollaps.
Men i rapporten nästa vecka kommer man förmodligen redovisa vinstresultat i sin bästa rapport någonsin, vilket jag tror kommer förvåna marknaden och skicka upp kursen till 20-25 öre.

Värt en chanspost tycker jag, men med brasklappen att detta förstås är ett riktigt högrisk-bolag.

Tack som fan för tipset!
Jag hade tråkigt en kväll i förra veckan och bara tänkte ta en helt vild chansning att investera 15k på en annans bedömning som jag tycker verkar rimlig.

Fastnade för ditt inlägg och smarteq.

Och upp 70% i ett vips!

Så vill bara framföra ett tack!
Tänkte jag ligger kvar till rapport och plockar sedan en liten vinst förhoppningsvis
Citera
2015-02-17, 14:10
Medlem
Norwegian Air Shuttle ser grym ut på lång sikt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in