Höll på hända mig också i lördags (inte p g a att jag satt och fipplade med mobilen när jag körde, men p g a en "slarvigt planerad" inbromsning).
Jag kom åkandes på natten och hade släp (vilket var tur här för då körde man ju lite lugnare - körde grejer vid en flytt).
Jag hade 95 km/h och motorbromsade bara lite lätt mot 60-skylten.
Jag brukar sikta på att ligga på max +25 km/h när jag passerar övergång till lägre hastighet (d v s 85 km/h i det här fallet) - då förlorar man ju inte körkortet eller får varning ifall man skulle ha otur att snuten gör en manuell fartkontroll just där (dom älskar ju att stå på såna där ställen där folk lätt glömmer sänka farten och det förekommer även på "kamera-sträckor") och kamerorna brukar ju sen sitta en bit efter så då får man gott om tid på sig att sänka farten ytterligare.
Men den här gången var det direkt övergång från 80 km/h till 60 och kameran satt mindre än 100 m efter 60-skylten - då måste man ju i princip va helt nere i laglig fart direkt när man passerat skylten. Eftersom det var mörkt så syntes den dåligt - så jag såg inte kameran förrän jag var kanske 20-30 m från 60-skylten då hade jag fortfarande typ 90 km/h
Enl uppgifter jag sett sker ju mätning redan 75 m innan man kommer fram till kameran, så det var ju bara bromsa för fullt (man kände verkligen knycken när släpets bromsar slog till också). Jag klarade mig precis

Men vet ju inte om den var igång heller.
Till det ska ju tilläggas att jag nästan alltid mäter farten med GPS då jag vill se min korrekta fart (och så även denna gång) - så det fanns inga bonusar p g a felvisning. Allt man hade "till godo" var ju det avdrag kameran gör på sin mätning - vilket är typ 1-2 km/h.
Vad jag vet så gäller ju samma regler vid kameror som vid dom manuella fartkontrollerna - över 30 km/h för fort så förlorar man oftast körkortet.