2015-03-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Det lär väl knappast vara så att islam ligger i generna? Varför skulle det i så fall behövas dödsstraff på att lämna tron, eller varför kan både kineser, mongoler, skandinaver, amerikaner och romer m.fl. konvertera till islam om de så önskar? Det som möjligen ligger närmare till hands är väl istället memer då, för är det nå'nting ö.h.t. genetiskt motiverat med denna företeelsen så är det väl dess tilltalande enkelhet... man behöver ju inte tänka själv så mycket för det har ju muhammed redan gjort, utan det räcker ju med att slå ut med händerna, säga "inschallah" och göra vad man själv känner för (gäller endast män, dock)...är det nå'n som protesterar, så är det kraftmätning som gäller...starkast vinner.

OK, om jag skriver så här: hjärntvättade.

Men jag tror fortfarande att islam är något de får i modersmjölken och att de sätter sig i generna.
Därför blir de kränkta - för att de lär sig att om någon kränker eller svarar emot koranen - dvs deras tro - då är de kränkta. ( du skriver: man behöver inte tänka själv )
Citera
2015-03-03, 10:33
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Det lär väl knappast vara så att islam ligger i generna? Varför skulle det i så fall behövas dödsstraff på att lämna tron, eller varför kan både kineser, mongoler, skandinaver, amerikaner och romer m.fl. konvertera till islam om de så önskar? Det som möjligen ligger närmare till hands är väl istället memer då, för är det nå'nting ö.h.t. genetiskt motiverat med denna företeelsen så är det väl dess tilltalande enkelhet... man behöver ju inte tänka själv så mycket för det har ju muhammed redan gjort, utan det räcker ju med att slå ut med händerna, säga "inschallah" och göra vad man själv känner för (gäller endast män, dock)...är det nå'n som protesterar, så är det kraftmätning som gäller...starkast vinner.
Svaret till den fetstilade kursiva undringen, är egentligen den enda beskrivning av islam som behövs

Vore islam fredens och kärlekens religion skulle inga apostater straffas, men islam är en brutal vålds- och förtrycksideologi som måste förslava sina anhängare mentalt via medvetandeprogrammering på hjärntvättsnivå.

De flesta som konverterar till islam, inser sannolikt rätt snart att det var ett stort misstag eftersom de är kvinnor som ser en skäggslusk som sista chansen att skaffa legitima barn.

Resten av konvertiterna är våldsfixerade smågangsters som ser möjligheten att äntligen få tillgång till avancerade skjutvapen och sprängämnen
Citera
2015-03-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Svaret till den fetstilade kursiva undringen, är egentligen den enda beskrivning av islam som behövs

Vore islam fredens och kärlekens religion skulle inga apostater straffas, men islam är en brutal vålds- och förtrycksideologi som måste förslava sina anhängare mentalt via medvetandeprogrammering på hjärntvättsnivå.

De flesta som konverterar till islam, inser sannolikt rätt snart att det var ett stort misstag eftersom de är kvinnor som ser en skäggslusk som sista chansen att skaffa legitima barn.

Resten av konvertiterna är våldsfixerade smågangsters som ser möjligheten att äntligen få tillgång till avancerade skjutvapen och sprängämnen

Alltså, vad är det för fel på dig. Vilken jävla dum rasist du är alltså
Citera
2015-03-03, 10:50
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Aha Blev du träffad av min beskrivning?

Det är kanske jobbigt att vara muhammedan när sanningen om islam uppenbaras på ett mera trovärdigt sätt än sagan om muhammeds(mhbih) uppenbarelser
Citera
2015-03-03, 10:51
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Vilka raser tillhör panelhönor och smågangsters?
Citera
2015-03-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Aha Blev du träffad av min beskrivning?

Det är kanske jobbigt att vara muhammedan när sanningen om islam uppenbaras på ett mera trovärdigt sätt än sagan om muhammeds(mhbih) uppenbarelser

När man säger till dig att man inte är muslim och du påstår motsatsen så är det ingen idé o diskutera med dig rasisten...
Citera
2015-03-03, 11:09
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:

När man säger till dig att man inte är muslim och du påstår motsatsen så är det ingen idé o diskutera med dig rasisten...
Du missade frågan: Vilka raser tillhör panelhönor och smågangsters?
Citera
2015-03-03, 11:11
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:

Skäms du över att vara muhammedan?

Det är fullt förståeligt så du kan lugnt fortsätta med ditt islamkramande under ditt enfaldighetens islamförnekande
Citera
2015-03-03, 11:39
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
OK, om jag skriver så här: hjärntvättade.

Men jag tror fortfarande att islam är något de får i modersmjölken och att de sätter sig i generna.
Därför blir de kränkta - för att de lär sig att om någon kränker eller svarar emot koranen - dvs deras tro - då är de kränkta. ( du skriver: man behöver inte tänka själv )

Jag hoppas du inte menar allvar med det där om generna? :O

Jag tror resten du säger kan stämma på många, men inte alla. Finns muslimer som inte tar sin religion på lika stort allvar också, och som uppfostrar sina barn därefter. I sådana fall kan det förstås förekomma indoktrinering av andra än päronen.
Citera
2015-03-03, 13:09
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Enligt mig är pedofili värre än en teckning av Muhammed. Ändå så mördar inte jag folk.....
Och i pedofili finns det ett offer som lider både fysiskt och psykiskt. En teckning gör ingen skada. Enligt mig....

Som Lorddesh redan har poängterat så är inte du muslim, utan tillhör en annan kultur där hädelse mot islam inte anses som något allvarligt och som dessutom inte är kvar i en våldsrepressaliementalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Nyckelord: DERAS religion. Folk är för jävla lättkränkta helt enkelt. Givetvis är det förståeligt att de inte vill säga/göra något negativt om sin egen profet som på något sätt per definition är "perfekt", men de måste lära sig att det är inget som icke-troende behöver följa och att om alla är allsmäktig och profeten är så perrfa så behöver de inte någon som försvarar deras imaginära heder. Det är lika fånigt som att bli kränkt för en teckning av muhammed som det är att bli kränkt över att något random internettroll förolämpar ens morsa, varför bry sig?

Västerlänningar mördar generellt inte människor pga pedofili. Jag kan ha viss förståelse för hämdbegäret en förälder känner om ens barn utsätts för det givetvis, men det gör det inte rätt att mörda någon för det. Rent rationellt är det dessutom ologiskt, sannolikt kommer man hamna i fängelse för det och det hjälper inte ens drabbade barn. Med det sagt så fattar jag givetvis att om någon fångar en pedofil i akten att de mördar denne, eller om risken är överhängande att barnet kan utsättas för det igen av samma människa. Men detta är inte ens i närheten av att rita en teckning och kalla personen i teckningen för muhammed.

Du missar att det enligt deras religion/kultur är fullt acceptabelt att mörda någon för dylikt beteende. Angående att de beter sig fånigt, barnsligt och barbariskt så är detta självklart något jag håller med om.
Citera
2015-03-03, 13:20
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Som Lorddesh redan har poängterat så är inte du muslim, utan tillhör en annan kultur där hädelse mot islam inte anses som något allvarligt och som dessutom inte är kvar i en våldsrepressaliementalitet.

Du missar att det enligt deras religion/kultur är fullt acceptabelt att mörda någon för dylikt beteende. Angående att de beter sig fånigt, barnsligt och barbariskt så är detta självklart något jag håller med om.

Nej då, det är jag givetvis medveten om. Värt att poängtera att detta med att man inte får teckna muhammed inte gäller för alla inriktningar av islam. Jag tvivlar på att någon kommer döma en till döden i turkiet för att man bränner en koran heller, fast nu med fjanten erdogan i makten som gärna vill o-sekularisera turkiet så skulle jag inte våga prova.
Citera
2015-03-03, 13:22
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Nej då, det är jag givetvis medveten om. Värt att poängtera att detta med att man inte får teckna muhammed inte gäller för alla inriktningar av islam. Jag tvivlar på att någon kommer döma en till döden i turkiet för att man bränner en koran heller, fast nu med fjanten erdogan i makten som gärna vill o-sekularisera turkiet så skulle jag inte våga prova.

Turkiet är i grunden en sekulär stat, vilket innebär självklart att majoritetens religiösa åsikter färgas av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in