2015-03-02, 23:55
Medlem
haschturkens avatar
Antingen är det en teckning, att någon sagt nåt om Muhammed eller att nån bajsat i en koran. Om de är så säkra på att de har rätt -varför bryr de sig om vad nån annan tror? Och om Allah är så allsmäktig, varför tror de att Allah behöver deras hjälp att försvara sig och sin bok? Jag fattar det inte. Nån muslim här inne som kan förklara?
Citera
2015-03-03, 00:05
Medlem
Anklagares avatar
Är inte muslim men det är inte heller svårt att resonera sig fram till varför de blir kränkta av saker som enligt deras religion är hädelse. Aktionernas respons kan således jämföras med den respons sekulära västerlänningar känner inför pedofilskandaler eller något annat som är extremt tabu i vårt samhälle.
Citera
2015-03-03, 00:06
Medlem
TheAtheists avatar
För att nån kriminell pedofil sa att gud sa bla bla bla bla och på den vägen är det så vitt jag har förstått.
Citera
2015-03-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Är inte muslim men det är inte heller svårt att resonera sig fram till varför de blir kränkta av saker som enligt deras religion är hädelse. Aktionernas respons kan således jämföras med den respons sekulära västerlänningar känner inför pedofilskandaler eller något annat som är extremt tabu i vårt samhälle.
Enligt mig är pedofili värre än en teckning av Muhammed. Ändå så mördar inte jag folk.....
Och i pedofili finns det ett offer som lider både fysiskt och psykiskt. En teckning gör ingen skada. Enligt mig....
Citera
2015-03-03, 00:39
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare

Nyckelord: DERAS religion. Folk är för jävla lättkränkta helt enkelt. Givetvis är det förståeligt att de inte vill säga/göra något negativt om sin egen profet som på något sätt per definition är "perfekt", men de måste lära sig att det är inget som icke-troende behöver följa och att om alla är allsmäktig och profeten är så perrfa så behöver de inte någon som försvarar deras imaginära heder. Det är lika fånigt som att bli kränkt för en teckning av muhammed som det är att bli kränkt över att något random internettroll förolämpar ens morsa, varför bry sig?

Västerlänningar mördar generellt inte människor pga pedofili. Jag kan ha viss förståelse för hämdbegäret en förälder känner om ens barn utsätts för det givetvis, men det gör det inte rätt att mörda någon för det. Rent rationellt är det dessutom ologiskt, sannolikt kommer man hamna i fängelse för det och det hjälper inte ens drabbade barn. Med det sagt så fattar jag givetvis att om någon fångar en pedofil i akten att de mördar denne, eller om risken är överhängande att barnet kan utsättas för det igen av samma människa. Men detta är inte ens i närheten av att rita en teckning och kalla personen i teckningen för muhammed.
Citera
2015-03-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Enligt mig är pedofili värre än en teckning av Muhammed. Ändå så mördar inte jag folk.....
Och i pedofili finns det ett offer som lider både fysiskt och psykiskt. En teckning gör ingen skada. Enligt mig....

Ja, enligt dig. Men du är inte muslim.

Har man regler man lever efter är det obehagligt att se reglerna brytas, även om man inte är den som bryter mot dem.
Citera
2015-03-03, 01:21
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschturken
Antingen är det en teckning, att någon sagt nåt om Muhammed eller att nån bajsat i en koran. Om de är så säkra på att de har rätt -varför bryr de sig om vad nån annan tror? Och om Allah är så allsmäktig, varför tror de att Allah behöver deras hjälp att försvara sig och sin bok? Jag fattar det inte. Nån muslim här inne som kan förklara?
Ingen muslim kan förklara detta, därför att islams begreppsvärld möjliggör inga logiska förklaringar som går utanför koranens världsuppfattning...och koranens världsuppfattning som uttrycks på arabiska bygger sedan 600talet AD på missförstånd av judisktkristna texter skrivna på syroarameiska och nabateiska......
http://syriacaramaicquran.com/

Dessutom tilltalar islam så många muslimer som den gör därför att den är ENKEL...och lättbegriplig...att förvänta sig att en muslim skall kunna eller bry sig i att förklara något om islams egenheter för en ickemuslim på ett begripligt sätt är att förvänta sig det omöjliga, just därför att islams egenhet är dess ENKELHET...(det finns ingen gud utom allah och muhammed är hans profet)...that's it! ...se'n får de otrogna och de homosexuella skylla sig själva för att de ens finns till, och kvinnorna gifter sig med den de blir beordrade till... punkt slut.
Senast redigerad av studentroland 2015-03-03 kl. 01:33.
Citera
2015-03-03, 06:23
Medlem
Citat:

Tror det ligger i deras gener. Svarar man emot deras uppfattning eller tro är muslimerna kränkta.
De vrålar rakt ur.
Citera
2015-03-03, 08:40
Medlem
o0Halal0os avatar
Svaret på trådrubrikfrågan:
http://bit.ly/17MVay4
Citera
2015-03-03, 09:55
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Tror det ligger i deras gener. Svarar man emot deras uppfattning eller tro är muslimerna kränkta.
De vrålar rakt ur.
Det lär väl knappast vara så att islam ligger i generna? Varför skulle det i så fall behövas dödsstraff på att lämna tron, eller varför kan både kineser, mongoler, skandinaver, amerikaner och romer m.fl. konvertera till islam om de så önskar? Det som möjligen ligger närmare till hands är väl istället memer då, för är det nå'nting ö.h.t. genetiskt motiverat med denna företeelsen så är det väl dess tilltalande enkelhet... man behöver ju inte tänka själv så mycket för det har ju muhammed redan gjort, utan det räcker ju med att slå ut med händerna, säga "inschallah" och göra vad man själv känner för (gäller endast män, dock)...är det nå'n som protesterar, så är det kraftmätning som gäller...starkast vinner.
Citera
2015-03-03, 09:56
Medlem
Citat:

därför att 1. muslimer i många fall älskar muhammed mer än sina egna föräldrar. 2. det finns väldigt många muslimer och jag gissar att typ 0,1% ger sig ut att tåga på gatorna men det blir ändå en del... 2700 personer i England t.ex.

exemplen du säger är ju inte samma som "om de är så säkra på att de har rätt" , man behöver inte "bajsa i en koran" för det. Nej du förstår väl inte skillnaden, som du själv erkänner.
Citera
2015-03-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
därför att 1. muslimer i många fall älskar muhammed mer än sina egna föräldrar.

Men om nån ritar en teckning på muhammed - varför bryr de sig ? För att de älskar muhammed.
varför bryr de sig vad någon annan tro ? för att de älskar muhammed.
varför måste de försvara sig ? för att de älskar muhammed.

Muhammed är inte Gud - han är en profet, varför försvara en profet för att man älskar honom.

Det går inte ihop.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in