Glöm inte att det är Pokal i morgon och på onsdag. Fler intressanta matcher att se fram emot:
Bayer Leverkusen - Kaiserslautern
Hemmalaget har nog CL-returen i tankarna och jag tror absolut att de traditionstyngda gästerna har en chans att skrälla här. Vore kul om 'lautern kunde gå långt i cupen i år igen.
Aalen - Hoffenheim
Även om det inte finns några riktiga derbyn med Hoffenheim inblandade så måste väl detta räknas som ett halvt eller åtminstone ett fjärdedels? Som nämndes i matchtråden är tyskarna ganska liberala med användandet av termen. Hoffenheim bör vinna detta men större skrällar har defintivt hänt i DFB-Pokal!
Freiburg - Köln
Högintressant möte mellan två lag som går knackigt i ligan. Öppen match och folkfest att vänta i Freiburg.
Dynamo Dresden - Dortmund
Många matcher för BvB just nu men jag har ändå svårt att se att Dynamo ska hota. Man verkar misslyckas med att ta sig tillbaka till Zweite och är allmänt kassa den här säsongen. Fast publikfest lär det bli hur som helst. Hoppas för hemmapublikens skull bara inte att man ligger under 2-0 efter en kvart spelad...
Arminia Bielefeld - Werder Bremen
Arminia verkar däremot lyckas med att ta sig tillbaka till 2. Bundesliga och man gör en kanonsäsong. Bremen alltjämt svajiga. Skulle inte bli förvånad om Arminia lyckades ta sig vidare.
Red Bull - Volkswagen
Ännu en högintressant match mellan två ekonomiskt hårdsatsande föreningar. Har gått sämre för RB efter jul men kanske kan man höja sig här?
FC Bayern - Eintracht Braunschweig
Sorry MarcoPolo men jag kan inte se att ditt lag ska ha en chans i helvete på Allianz.
Kickers Offenbach - Borussia Mönchengladbach
Kul att regionalligalaget från Hessen tagit sig så långt. Här blir det såklart svårt men man har hemmaplan och dessutom har BMG spelat många matcher på kort tid de senaste veckorna. Utesluter inte att det här blir omgångens skräll.