Resultat: .
0%
röster
2015-03-01, 13:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Exakt så är det! Man kan jämföra processen med att komma ut som homosexuell, det tar ofta lång tid, men befrielsen när man väl gjort det skall tydligen vara enorm. Ungefär så tror jag cyber-kalle känner sig nu, förstärkt av vinsten igår.
Jag blir då hellre bög än BvB-supporter.

Forsberg får fortsatt förtroende i RBL är med i dagens startelva.

Det har gått riktigt uselt för den klubben efter jul.
Citera
2015-03-01, 14:42
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag blir då hellre bög än BvB-supporter.

Forsberg får fortsatt förtroende i RBL är med i dagens startelva.

Det har gått riktigt uselt för den klubben efter jul.

Nåja nåja, men lite fotbolls-bi kanske du kan bli efter denna veckas avatar. Dortmund kanske kan åka upp en placering på din lista, upp till raden med lag du inte gillar

Det får på alla sätt gärna fortsätta gå dåligt för RBL. Leder dock med 3-2 mot Union efter 55 min.
Citera
2015-03-02, 07:58
Medlem
cyberkalles avatar
Idag är det en intressant match i zweite FC Audi som gått som tåget i år och kan ikväll rycka till sig en se poängs ledning då dom möter bottenlaget 1860.

München laget som byter tränare lika ofta som jag byter kalsonger ser ut att gå från Allianz till Grünewalder utan att passera gå det är så mycket kaos i den klubben.

Vinner 1860 ikväll så kommer jag.......Nä nä inte en gång till.

Vad har hänt med Tomas Müller egentligen? I fredags så var han sämst på planen och jag tycker att han har haft det riktigt tungt efter julledigheten och nu är det ändå Marsmånad.
Citera
2015-03-02, 09:57
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...

Vinner 1860 ikväll så kommer jag.......Nä nä inte en gång till.

...

Kom igen nu, det gick ju bra förra gången och vi behöver det långt mycket mer än B04, i gengäld kan jag bära FCA:s klubbmärke en vecka (vilket inte känns speciellt svårt...men det är ingen annan som har det).
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-03-02 kl. 10:04.
Citera
2015-03-02, 10:06
Medlem
MentosFruitcores avatar
Härligt med lite BvB-supportrar i tråden. Hur ser spel-schemat ut för Bvb? Folk snackar om CL-platser, men är det troligt egentligen?
Citera
2015-03-02, 11:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Härligt med lite BvB-supportrar i tråden. Hur ser spel-schemat ut för Bvb? Folk snackar om CL-platser, men är det troligt egentligen?

Om du läser lite bakåt i tråden finns det läsvärda inlägg i frågan som detta; (FB) TYSK FOTBOLL - Från BL och landslag till Oberliga.

BVB-supportar i tråden? En är en varg i fårakläder.
Citera
2015-03-02, 12:26
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Om du läser lite bakåt i tråden finns det läsvärda inlägg i frågan som detta; (FB) TYSK FOTBOLL - Från BL och landslag till Oberliga.

BVB-supportar i tråden? En är en varg i fårakläder.

Man kan väl t o m dra till med en röd ulv i fårakläder? Fast han verkar vara ett typiskt framgångsfan som kommer att byta lag till mesta mästarna om några dagar...

Har svårt att se att BVB klarar CL-kval, de måste vinna alla kvarvarande matcher för att ta sig dit. Däremot har de chans på EL, om de spelar en sensationell vårsäsong.
Citera
2015-03-02, 14:52
Medlem
cyberkalles avatar
Kommer ni ihåg Kevin Kuranyi?
Stuttgarts och framförallt Schalkes gamle (33 år idag) anfallare vill lämna livet i Ryssland och flytta hem.
Det vore väl en bra spelare för till exempel BvB dom har ju samlat på sig klass-strikes nu som Ramos Immobile så varför inte.
Citera
2015-03-02, 22:25
Medlem
Germanofils avatar
Glöm inte att det är Pokal i morgon och på onsdag. Fler intressanta matcher att se fram emot:

Bayer Leverkusen - Kaiserslautern
Hemmalaget har nog CL-returen i tankarna och jag tror absolut att de traditionstyngda gästerna har en chans att skrälla här. Vore kul om 'lautern kunde gå långt i cupen i år igen.

Aalen - Hoffenheim
Även om det inte finns några riktiga derbyn med Hoffenheim inblandade så måste väl detta räknas som ett halvt eller åtminstone ett fjärdedels? Som nämndes i matchtråden är tyskarna ganska liberala med användandet av termen. Hoffenheim bör vinna detta men större skrällar har defintivt hänt i DFB-Pokal!

Freiburg - Köln
Högintressant möte mellan två lag som går knackigt i ligan. Öppen match och folkfest att vänta i Freiburg.

Dynamo Dresden - Dortmund
Många matcher för BvB just nu men jag har ändå svårt att se att Dynamo ska hota. Man verkar misslyckas med att ta sig tillbaka till Zweite och är allmänt kassa den här säsongen. Fast publikfest lär det bli hur som helst. Hoppas för hemmapublikens skull bara inte att man ligger under 2-0 efter en kvart spelad...

Arminia Bielefeld - Werder Bremen
Arminia verkar däremot lyckas med att ta sig tillbaka till 2. Bundesliga och man gör en kanonsäsong. Bremen alltjämt svajiga. Skulle inte bli förvånad om Arminia lyckades ta sig vidare.

Red Bull - Volkswagen
Ännu en högintressant match mellan två ekonomiskt hårdsatsande föreningar. Har gått sämre för RB efter jul men kanske kan man höja sig här?

FC Bayern - Eintracht Braunschweig
Sorry MarcoPolo men jag kan inte se att ditt lag ska ha en chans i helvete på Allianz.

Kickers Offenbach - Borussia Mönchengladbach
Kul att regionalligalaget från Hessen tagit sig så långt. Här blir det såklart svårt men man har hemmaplan och dessutom har BMG spelat många matcher på kort tid de senaste veckorna. Utesluter inte att det här blir omgångens skräll.
Citera
2015-03-02, 22:48
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Glöm inte att det är Pokal i morgon och på onsdag. Fler intressanta matcher att se fram emot:

Aalen - Hoffenheim
Även om det inte finns några riktiga derbyn med Hoffenheim inblandade så måste väl detta räknas som ett halvt eller åtminstone ett fjärdedels? Som nämndes i matchtråden är tyskarna ganska liberala med användandet av termen. Hoffenheim bör vinna detta men större skrällar har defintivt hänt i DFB-Pokal!

Arminia verkar däremot lyckas med att ta sig tillbaka till 2. Bundesliga och man gör en kanonsäsong. Bremen alltjämt svajiga. Skulle inte bli förvånad om Arminia lyckades ta sig vidare.

Hoppas man får tid till att kolla, verkligen intressanta matcher.

Derby används lite för ofta, helt klart. Till och med jag själv har börjat säga att Freiburg-Hoffenheim är ett derby, trots att det tar tre timmar att kollektivt ta sig mellan städerna. Men jag har kallat det derby eftersom det nästan alltid är ett målkalas med heta känslor och röda kort. Det är något extra, och det närmaste vi kommer ett riktigt derby, om inte Karlsruhe kommer med, som bara är en timma bort!

Var det inte Bremen som åkt ut mot tredjeligalag typ fyra år irad? Kan de bryta förbannelsen nu när de har världens form, eller är det nu dom blir tillrättavisade och återgår till den gamla formen? Jag föredrar det senare, för i helgen möter Bremen Freiburg i Bundesliga Freiburgs förra andrekeeper spelar för övrigt i Bielefeld och gjort det riktigt bra hittills, och i förra DFB-matchen var det han som avgjorde straffdramat med en räddning.

Om jag får tid blir det Freiburg-Köln och Bielefeld-Bremen. Kommer bli grymt kul! Freiburgs match kommer nog inte bli alltför attraktiv fotboll, eftersom vi dragit på oss ännu fler skador. Grovt räknat är åtta av elva startspelare skadade eller sjuka.
Senast redigerad av Lekmand 2015-03-02 kl. 22:50.
Citera
2015-03-02, 23:17
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Vänta nu? Bremen har lyckats riktigt bra efter jul...

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Var det inte Bremen som åkt ut mot tredjeligalag typ fyra år irad? Kan de bryta förbannelsen nu när de har världens form, eller är det nu dom blir tillrättavisade och återgår till den gamla formen? Jag föredrar det senare, för i helgen möter Bremen Freiburg i Bundesliga Freiburgs förra andrekeeper spelar för övrigt i Bielefeld och gjort det riktigt bra hittills, och i förra DFB-matchen var det han som avgjorde straffdramat med en räddning.
Stämmer, Bremen har åkt ut mot lag från tredje divisionen tre år i rad! 2013 åkte man ut mot Saarbrücken, 2012 mot Münster och 2011 mot Heidenheim, alla gångerna i första omgången. Förlust i någon av veckans två matcher vore en ordentlig skräll. Bara man vågar bänka Wolf så är allt annat än seger underkänt. Vill till att man inte låter sex dåliga minuter från igår förstöra våren. Speciellt inte eftersom man nästa vecka har München, så 3 poäng är ett måste mot Freiburg!
Citera
2015-03-03, 06:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Bayer Leverkusen - Kaiserslautern
Hemmalaget har nog CL-returen i tankarna och jag tror absolut att de traditionstyngda gästerna har en chans att skrälla här. Vore kul om 'lautern kunde gå långt i cupen i år igen.

Aalen - Hoffenheim

Freiburg - Köln
Högintressant möte mellan två lag som går knackigt i ligan. Öppen match och folkfest att vänta i Freiburg.

Dynamo Dresden - Dortmund
Många matcher för BvB just nu men jag har ändå svårt att se att Dynamo ska hota. Man verkar misslyckas med att ta sig tillbaka till Zweite och är allmänt kassa den här säsongen. Fast publikfest lär det bli hur som helst. Hoppas för hemmapublikens skull bara inte att man ligger under 2-0 efter en kvart spelad...

Red Bull - Volkswagen
Ännu en högintressant match mellan två ekonomiskt hårdsatsande föreningar. Har gått sämre för RB efter jul men kanske kan man höja sig här?

FC Bayern - Eintracht Braunschweig
Sorry MarcoPolo men jag kan inte se att ditt lag ska ha en chans i helvete på Allianz.

Kickers Offenbach - Borussia Mönchengladbach
Kul att regionalligalaget från Hessen tagit sig så långt. Här blir det såklart svårt men man har hemmaplan och dessutom har BMG spelat många matcher på kort tid de senaste veckorna. Utesluter inte att det här blir omgångens skräll.

Kul med cupmatcher speciellt i ett land där cupen betyder något stort, varför är det noll intresse i Sverige?

Dom jämnaste matcherna på pappret måste väl vara Leverkusen-Kaiserslautern och Freiburg-Köln.

Wolfsburg med sitt svajiga försvarsspel kan få en obehaglig resa mot RB.

Dynamo Dresden ååå vad jag har en förkärlek till det forna öst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in