För att kunna äga krävs psyke av stål, där passar jag bra.
Jag sålde pga att jag visste att Samsung var kört i Fredags, jag visste också att marknaden trodde på Samsung. Så nedgång var bombsäker.
Q1 = ~100miljoner
Ökning på 500% sedan förra året. Q2 = Gissar 200-250miljoner och 220-250miljoner krävs för vinstresultat enligt mina beräkningar beroende på utvecklingskostnader.
Jag känner mig hur lugn som helst och det är jag helt allvarlig med, de flesta som köper/säljer nu har absolut noll koll på vad fan de gör och vad bolaget är kapabel till. Kan de ens balansräkning? Bara traders som vill tjäna några kronor likt mig imorse på hög omsättning.
Stördaste aktien jag har varit i, glad att jag tog hem en del av vinsten på 50 iaf
Men Lenovo är väl fortfarande öppet? Någon som vet om de kommer att presentera Vibe X3 på mässan? För det har väl inte gjorts ännu?
Den är öppen men samtidigt smått stängd, EGIS har Lenovo som kund sen innan så jag har smått släppt dom eller rättare sagt lättat på förväntningarna.
Uppenbart är att FPC förlorat en och annan DW.
Jag försöker sluta följa lanseringar och rikta blicken mot rapporternas siffror.
Tänk på att året börjat enligt planeringen
//Ledningen
2 Månader har nu gått och nästa rapport kommer redan: 2015-04-23 Delårsrapport
Där ser vi prognosen för Q2 och även svaret på omsättningen för Q1, skulle ledningen kunna säga fel omsättning med endast 2mån kvar till rapporten? Knappast.
Om ni mår bättre så kan jag säga att jag nu ligger ALL IN igen tills marknaden inser samma som jag vet.
Ojaaa, därför jag valde att pumpa in allt igen i endast en aktie.
Då måste man vara väldigt nervös
Undra varför jag sålde i Fredags för att få fylla på billigare aktier, kanske kunskap eller ren tur..
Lägg märke till vem som sa det först: Omsättning(för ETT kvartal) +230Miljoner = Vinstresultat.
Rapporten
Orderstock: 70Miljoner
Fakturor som ej betalats in: 115Miljoner
Varulager: 100Miljoner
Prognos Q1: I samma nivå som Q4 så anta 105miljoner
O-film: Vi kommer först sälja FPCs 1025 sensor som bör bli i Q2, varför buffrar FPC upp varulagret?
Kassa: 100miljoner
Nyemission? Nja, hade vi fått SS eller någon storsäljare hade det varit garanterat. Nu är jag extremt osäker till det beroende på hur stort varulager de måste bygga för att mätta marknadens efterfråga som kommer.
Jag gissar runt 15-25miljoner förlust i Q1
Jag gissar runt 0 till 15miljoner vinst i Q2(OM omsättningen är över 230miljoner.)
Kommer inte omsättningen i Q2 upp till det gör den det i Q3.
Om annat så har jag blåst mig rejält och tiden jag lagt ned kommer göra ordentligt ont kan jag lova
Simma lugnt, jag har gjort en djup analys och bedömer att mina pengar bör ligga säkert. Aktiekursen struntar jag i nu, rätt väntat efter att ha läst rapporten och alla okunniga som köper pga rykten. Kursen gick upp 60% på kort tid så det lär hända igen.
Jag funderar på om ni förstår varför FPC aktien sjönk den 2/3-15. Jag sålde själv mina FPC aktier när jag läste en blänkare i DI att Qualcomm hade tagit fram en sensor som läser av fingeravtrycket med ultraljud. Det innebär att sensorn klarar att läsa fingeravtryck som är smutsiga och våta.
Jag funderar på om ni förstår varför FPC aktien sjönk den 2/3-15. Jag sålde själv mina FPC aktier när jag läste en blänkare i DI att Qualcomm hade tagit fram en sensor som läser av fingeravtrycket med ultraljud. Det innebär att sensorn klarar att läsa fingeravtryck som är smutsiga och våta.
Tack för informationen, det hade jag missat.
Hursom, jag kommer ligga kvar i FPC ett tag framöver, det är mycket mer än bara en spekulationsaktie - även fast den handlas som det just nu.
EDIT:
Jag minskade dock mitt innehav den 1/3 och är nu inne med en summa jag kan förlora. Men det säger väl mer om min approach till aktiehandel i största allmänhet, och inte så mycket om FPC.
Senast redigerad av Zilean1999 2015-03-04 kl. 11:30.
"Vi var värd för en middag med Synaptics vd Rick Bergman vid MWC och kom därifrån mer övertygade om att Qualcomms Sense ID inte utgör något omedelbart hot mot företagets fingeravtryckssensorer, kommenterar Gill."
Qualcomms Sense ID är något som funnits lääänge men som är svårt att få till bra, Sonovation kollade jag upp direkt när jag började med Fingerprint.
Även ifall de får det att fungera bra så finns det problem med kostnader, strömegenskaper, integrering etc. Det här är något som jag tror kanske hamnar i absoluta premiumtelefoner i nästa år eller slutet av detta år. Då har redan fingerprint cards exploderat och nått vinstresultat
Apple försökte länge med den här tekniken tills de skrotade den...
Det enda problemet jag ser är att jag tröttnar på att dela på en aktie med folk som inte kan ett skit, jäkla apor.