2015-03-01, 22:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Blir inte det att öppna sig för mycket, i nuläget talas det mycket om dessa specialoperartion förband genom att sätta in dem visar Putin vad det bästa av det bästa är. Skulle Azov hålla emot ordentligt måste det bli problem i propagandamaskinen. Är inte problemet med dessa hyllade förband lite som slagskeppen ww2, bara användas där de inte kommer till skada.

Jo, men skulle Ryssarna sätta in dem emot Mariupol så visar han också hur desperat han är vad gäller att komma till ett slut med Ukraina kampanjen. För han har tiden emot sig, speciellt om han tänkt sig hinna leka krig någon annanstans, innan en ryska ekonomin havererar helt.
2015-03-01, 22:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det Strelkov säger är alltså att Ryssland idag hotas av samma fiender som 1917 och 1991. Det vill säga judar och deras ryska femtekolonnare. Inte Jeltsin, förstås.

Hm, men som nazist så verkar din analysförmåga inte vara så utvecklad.

Vet du t.ex. varför "maxism"- Leninismen uppfanns just av en ryss?

Vet nu vad Marx tänkte sig att revolutionerna skulle bryta ut?

Vet du vad produktivkrafternas utveckling betyder och vilken roll det kapitalistiska produktionssättet spelar?

Känner du till när den moderna och embryot till den svenska postmoderna kulturen skapades?

Vet du om det var före eller efter det du kallar "kulturmaxismen" ens var påtänkt?

Jag kommer inte att fortsätta diskutera detta med dig. Det är upp till dig om du vill lära dig att tänka och analysera på ett vetenskapligt sätt.
2015-03-01, 23:24
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men skulle Ryssarna sätta in dem emot Mariupol så visar han också hur desperat han är vad gäller att komma till ett slut med Ukraina kampanjen. För han har tiden emot sig, speciellt om han tänkt sig hinna leka krig någon annanstans, innan en ryska ekonomin havererar helt.
Tänkte väl det... Kan det vara så att han insett att den ryska militära förmågan inte räcker till allt han vill. Han har kommit till en politisk återvändsgränd där Ukraina måste lösas eller avgå, försvinna, gå upp i rök.
2015-03-02, 00:25
Medlem
Jag skrev att några frivilligbataljoner beter sig som svin mot folket i östra Ukraina. Våldtäkter och andra grymma gärningar. Någon efterlyste källor och här kommer en.

För mig är historien helt i linje med vad andra har berättat. Flera kvinnor är rapporterade saknade i Mariupol. På ett annat ställe i öster har döda unga kvinnor gemensamt begravts i ett dike. Jag har sett ett foto av en ung kvinna som halades upp ur vattnet. Någon hade fäst henne vid en tung sten. En del av de frivilligas härjningar har de själva dokumenterat med sina kameror, men inte alla. Jag har inte sparat alla länkar, de sträcker sig över månader, men det har säkert någon i Moskva gjort.

https://www.facebook.com/TruthfromUkraine/posts/1603211676568845
2015-03-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Det är besvärande men vi måste komma ihåg att det är Putin som skapat Azov bataljon. Den skulle aldrig blivit uppsatt utan Putins utrikespolitik och att använda fångar/kriminella är ju en rysk specialitet.
Men jag håller med att dessa frivillig förband är besvärande, inte militärt utan politiskt. Men krigs förbrödringen är nog viktigast nu.

Var så säker på att det hålls ett öga från väst på dessa förband och att deras effektivt i strid kommer tas till vara samtidigt som väst kommer neutralisera deras politska inflytande.

Nu har ni väl tappat det helt och hållet? Finns det någonting som Putin inte ligger bakom?
2015-03-02, 00:56
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag skrev att några frivilligbataljoner beter sig som svin mot folket i östra Ukraina. Våldtäkter och andra grymma gärningar. Någon efterlyste källor och här kommer en.

För mig är historien helt i linje med vad andra har berättat. Flera kvinnor är rapporterade saknade i Mariupol. På ett annat ställe i öster har döda unga kvinnor gemensamt begravts i ett dike. Jag har sett ett foto av en ung kvinna som halades upp ur vattnet. Någon hade fäst henne vid en tung sten. En del av de frivilligas härjningar har de själva dokumenterat med sina kameror, men inte alla. Jag har inte sparat alla länkar, de sträcker sig över månader, men det har säkert någon i Moskva gjort.

https://www.facebook.com/TruthfromUkraine/posts/1603211676568845

Tror de flesta är intresserade av lite seriösare källor än en Facebook grupp. Tex. artiklar med källhänvisningar mm. " We publish here real information about fascists coup in Ukraine.*
This coup launch regimes of US and EU by scenario of Arab spring". Jag kan leta fram 100+ mer trovärdiga källor om allt från UFO abductions till älvor, men det betyder ju inte att de är sanna för det.
2015-03-02, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Eftersom du (naturligtvis) inte anger någon källa så får du nog förklara dig lite närmre:
Vem sade det, när och i vilket sammanhang?
Var det dömda kriminella? Eller misstänkt kriminella?
Var de misstänkta för riktiga brott, eller bara för åsiktsbrott mot Janukovitjs regim?
Hade staten släppt dem fria ur fängelser för att strida, som Ryssland gör?

http://igcp.eu/hronika-prestupleniy/lyashko-half-soldiers-azov-battalion-are-previous-convicts?language=en

Citat:
The Deputy of the Verkhovna Rada of Ukraine Oleg Lyashko acknowledged that half of the battalion “Azov”, which is fighting in Eastern Ukraine, consists of people with criminal records.

At the same time, the Ukrainian parliamentarian asserted that he does not see anything wrong with this fact: the main thing, he stated, is that they “fight”’ on the government’s side.

Lyashko said that among the fighters of the “Azov” battalion there are former criminals: “The fact that these people were previously convicted shouldn’t be a stain on their entire life. I want to tell you: about half of the soldiers in the ‘Azov’ special battalion have been previously convicted”, stated the Ukrainian parliamentarian in an interview. A fragment of this video interview was posted on YouTube by the People’s Republic of Donetsk.

Lyashko stressed that previous convictions are irrelevant for the battalion’s fighters. He argued that, for example, policemen who had no criminal record whatsoever were passing to the side of the militia.

“So it’s better that previous convicts fight this war, than people without criminal records succumb to the enemy”, asserted the deputy. There has already been information in the media that the battalion “Azov”, directed to the zone of the military operation in Southeastern Ukraine, is funded by oligarch Igor Kolomoisky.

2015-03-02, 01:51
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hm, men som nazist så verkar din analysförmåga inte vara så utvecklad.

Det var ju du som vantolkade det han skrev. Lite ödmjukhet kanske vore på sin plats.
2015-03-02, 04:27
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Nu har ni väl tappat det helt och hållet? Finns det någonting som Putin inte ligger bakom?
Dessa frivillig bataljoner är en motreaktion på Putins utrikespolitik, därmed är Putin skapare av dessa bataljoner.

Det är viruset som är skälet till att kroppen skapar antikroppar.
2015-03-02, 04:35
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.TerreBlanche
Visst, du kan bortse från att göra jämförelsen mellan att 110 personer äger 35% av Rysslands tillgångar mot att 400 personer äger 50+% av USA:s tillgångar genom att titta på en annan statistik-tabell.
Jag använde din källa och att den inte duger blir konstigt men det är väl rysk logik.
2015-03-02, 10:58
Medlem
rex144s avatar
Den amerikanske ambassadören i Kiev har sagt idag att han har bevis på att ryska generaler leder " seperatister" och att de finns i östra Ukraina,

Putin har sagt för en vecka sedan att den ukrainska armén förlorar kriget mot ryska traktorförare
2015-03-02, 11:15
Medlem
Bara någon dag innan Nemtsov blev mördad skrev han följande :

"“Ukrainian authorities do not conduct the most important reforms. They do not! Tax reform, pension reform, judicial reform, tariff reform etc. Ukraine doesn't have its own (Yegor) Gaidar yet. This is the tragedy. Both Pres Poroshenko & PM Yatsenyuk think about their ratings, & not about the way to drag the country out of the crisis. And before there is a Ukrainian Gaidar, the country will be balancing between life and death, to the delight of Putin"

Den 11 mars ska IMF bestämma om man ska betala ut första delen på det utlovade lånet men innan dess måste det Ukrainska Parlamentet ha röstat igenom reformer som är ett villkor för lånet.

Av vad jag förstår finns det motsättningar inom koalitionen om detta. Samtidigt så behövs pengarna om man inte skall stå inför en statsbankrutt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in