2015-02-28, 22:30
Medlem
I dagsläget tror jag inte det handlar om vilken sida man beställer från, mer om vilket fraktbolag man kan anlita. Personligen kommer jag att ha svårt att anlita dom bolag det strular med nu. Men det är ju bara min åsikt
Senast redigerad av Samlarn 2015-02-28 kl. 23:27.
Citera
2015-02-28, 23:35
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samlarn
I dagsläget tror jag inte det handlar om vilken sida man beställer från, mer om vilket fraktbolag man kan anlita. Personligen kommer jag att ha svårt att anlita dom bolag det strular med nu. Men det är ju bara min åsikt

Är det bara UPS som funkar nu?

Undrar om det är nån annan som fått nåt levererat de senaste dagarna?
Citera
2015-03-01, 14:50
Medlem
Jag som tänkte beställa min sommar sprit redan nu men fick upp detta meddelande, vad i helvete gör man nu då? är alla fraktbolag körde på alla sidor?

http://www.ladda-upp.se/bilder/xfjturxpfhhgv/

sverige tullverket
Citera
2015-03-01, 16:02
Medlem
ganglere2s avatar
Vad skulle hända om jag beställde alkoholfria drycker? Kan jag anmäla posten då för att de inte har fullföljt sitt uppdrag att transportera paketet? Kan jag anmäla tullverket för något olagligt? Skulle en anmälan tjäna något till i dagens Sverige? Frågorna är många. Det skulle kanske vara värt ett försök bara för att få bråka med "våra" myndigheter. Jag hade planerat att göra en beställning av främst whisky nu till våren men har valt att vänta p.g.a. detta tilltag från tullens sida. Tur att man har den här tråden. Annars så hade jag troligen varit en av de som fått paket stoppade.
Citera
2015-03-01, 16:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse87
är alla fraktbolag körde på alla sidor?
Vilken underlig fråga med tanke på vad som nämns i inlägget ovanför ditt?!
Citera
2015-03-01, 17:03
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse87
Jag som tänkte beställa min sommar sprit redan nu men fick upp detta meddelande, vad i helvete gör man nu då? är alla fraktbolag körde på alla sidor?

Även Aretthom har slutat ta nya orders om man inte hämtar upp dom själv.
http://www.aretthom.com/

Det betyder väl att moderatorn snart kan lägga ned denna tråden och låsa för nya inlägg

Tullverket vann.
Citera
2015-03-01, 17:54
Medlem
Nej codehacker, vi får inte ge upp!

Vi får hoppas att E-box har ett svar från Posten på tisdag, det jag inte förstår är varför Posten förhalar detta. De borde ju vilja svara som samarbetspartner DHL?
Citera
2015-03-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vad skulle hända om jag beställde alkoholfria drycker? Kan jag anmäla posten då för att de inte har fullföljt sitt uppdrag att transportera paketet? Kan jag anmäla tullverket för något olagligt? Skulle en anmälan tjäna något till i dagens Sverige? Frågorna är många. Det skulle kanske vara värt ett försök bara för att få bråka med "våra" myndigheter. Jag hade planerat att göra en beställning av främst whisky nu till våren men har valt att vänta p.g.a. detta tilltag från tullens sida. Tur att man har den här tråden. Annars så hade jag troligen varit en av de som fått paket stoppade.

alla i Sverige har rättighet att privatimportera enligt EU-dom, om Postnord vägrar att transportera dina paket borde de "försvåra privatimport" och det är inte okay enligt EU rätten, Är rätt säker Postnord bryter mot ett antal regler när dem "skickar tillbaka paket" på misstanke av alkohol innehåll. Skulle vara intressant att höra vad de säger om man säger att dem skickat tillbaka ens paket som innehöll coca-cola.... Hade tänkt beställa snart men verkar ju inte bättre än att man kanske får åka ner själv och köpa, tack tullverket & posten för att ni krånglar till det för oss som betalar era löner...
Citera
2015-03-01, 22:36
Medlem
Evil-Hellans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samlarn
Här är ett par ställen med bra sortiment som jag beställt från några gånger

masterofmalt.com
drinkology.de

Hur det funkar med leveranserna nu vet jag inte. Allt strul med tullen/fraktbolagen gör att det känns lite skakigt på marknaden nu

var det länge sedan du beställde från drinkology.de?
jag lade några flaskor i kundvagnen men man kan inte välja sverige som mottagarland!!!
har staten (maffian)utövat påtryckningar så att dom inte skickar hit mer?
Citera
2015-03-01, 22:46
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Hellan
var det länge sedan du beställde från drinkology.de?
jag lade några flaskor i kundvagnen men man kan inte välja sverige som mottagarland!!!
har staten (maffian)utövat påtryckningar så att dom inte skickar hit mer?

Skulle misstänka att dom bränt sig vid något tillfälle då dom inte varit kloka nog att låta kunden välja fraktalternativ och fristående betala för detta. Frakten ingick nämligen i fakturan och leveransen sköttes av UPS då.
Fastnade paketet då i tullen så var det drinkology som fick betala skatten - efter det så försvann nog Sverige som mottagarland fortare än blixten.
Citera
2015-03-02, 10:24
Medlem
Jofs avatar
masterofmalt.com
engelsk sida
funkar MEN!!!!
med frakt blir det samma priser som på systemet i Sverige

Och risken att åka fast och betala svensk frakt

Citera
2015-03-02, 12:38
Medlem
En trevlig skottsk butik är http://www.shop4whisky.com .
Allt är inte billigt men somligt är åtminstone något billigare än på systemet. Med lite tur kan man hitta märken som inte är representerade i Sverige. Trevlig kille att snacka med om man har några funderingar.
En annan butik, fast i Tyskland är http://www.gourmondo.de/g/index.jsf .
Förutom sprit har dom bl.a. Kobekött :-D Kanske lite osäkert att beställa till Sverige (Kobekött alltså) men kul att titta på... Lite kläm på skoltyskan underlättar troligen lite grann.
Samma sak där, kolla upp priserna, somligt är billigare medan annat dyrare. Finns en del roliga exempel som med lite tur är hyfsade i pris. Köpte en Johnnie Walker Blue Label som var några hundra billigare än jag sett på andra ställen.
Senast redigerad av Karon58 2015-03-02 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in